Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #61  
Oud 4 april 2009, 01:39
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Question Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Ik heb mij nooit laten weer houden om te doen wat ik wilde doen. Lees in de link mijn verhaal. Mijn leeftijd is nu 48 jaar en ik voel mij nog steeds jong Ik weet wel dat ik geen twintig meer ben of dertig, maar ik wil mij nog steeds blijven ontwikkelen en ik leer nog elke dag. Hopelijk kan ik tot mijn tachtigste blijven werken.

http://www.lancelots.nl/forum/blog.php?b=5

P.S. Ik werk ook als surveillant en daar heb ik collega's van 70 jaar en ouder. De oudste is 80 jaar. Die lopen mij eruit. Als ik zit te puffen van een ochtend surveilleren, dan doen zij rustig de middag er achteraan. Je bent dus zo oud als jij je voelt
Zo, petje af, ik heb het gelezen en knap hoor wat je allemaal doet en hebt gedaan!!
  #62  
Oud 4 april 2009, 01:43
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Typische generatie baby-boomer / "oudere" generatie x houding
Houd er maar lekker aan vast, gelukkig zijn er genoeg jongere generatie X-ers die het nieuwe werken wel omarmen...


Pamo, mooie waardevolle uitwisseling hier met Ri@nne.
Ze weet waar ze het over heeft, ik sluit me volledig bij haar aan.

Weet waar je kracht ligt, dan kom je er wel!!
En gebeurt het niet gelijk, houdt dan toch je doel voor ogen, dan kom je er op zeker, one way or another!
Bedankt voor de steun, ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het allemaal kan doen. Je moet ook een soort geluk hebben en dat heb ik in mijn werk nog niet echt gehad..
  #63  
Oud 4 april 2009, 01:44
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Laat je niet onzeker maken, Pamo.

Ik sprak zonet nog iemand, die op oudere leeftijd een opleiding gedaan heeft en kort geleden op haar 49ste aangenomen is voor een baan waar ze geen ervaring in had. Zelf heb ik als voorheen 45plus eenzelfde soort risico genomen als jij en werd beloond met een op dat moment voor mij leuke baan, die op het moment supręme in mijn schoot viel.

Een familielid van mij, een paar jaartjes jonger dan jij, kreeg geen contractverlenging i.v.m. de recessie. Binnen de kortste keren had hij vanuit zijn netwerk een aantal leuke uitdagende aanbiedingen waaruit hij kon kiezen. Geen centje pijn, maar een stap vooruit en zoals hij zelf omschreef: 2009 wordt mijn beste jaar ooit.

Ik word (50plus) weleens snelle jelle genoemd. Je bent zo oud als jezelf maakt. Als ik de doemdenkers zou moeten geloven, dan zou ik zo ongeveer achter een rollator moeten lopen en totaal verloren zijn voor de arbeidsmarkt. Ik zie dat als niet meer dan een makkelijke gedachte van een groep uit de jonge generatie die zo hopen hun plekje veilig te zien en aan de andere kant een groep ouderen die het hoofd laat hangen, wachtend op hun pensioen en daarmee vroegtijdig oud worden.

Ik heb ervaren, dat hoewel in de minderheid, er ook werkgevers zijn die voor een oudere werknemer gaan. Dus zoals Tessa schrijft: Ga in je kracht staan! En zoals Hetty schrijft: Denk positief! Misschien niet altijd eenvoudig, maar juist een risico durven nemen en gaan voor wat je wilt (gedrevenheid ), is een van je krachten, die van meerwaarde kan zijn in je toekomstige baan.

Het is aan jou om dit te gaan overbrengen naar (toekomstige) werkgevers.
Thanks Rianne, respect en klasse!
  #64  
Oud 4 april 2009, 02:24
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Hardstikke mooi al die positiviteit. Maar realisme kan natuurlijk geen kwaad.
  #65  
Oud 4 april 2009, 02:27
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ik denk ook niet dat de mensen op dit forum doorhebben dat accountancy/controlling een werkveld is waar bijzonder conservatieve denkbeelden en waarden/normen heersen. En beslist in Limburg/Noord-Brabant. Binnen de semi-overheid misschien minder maar zeker in het bedrijfsleven. Daar kun je tegen aan roze wolken wat je wilt maar de kans op succes is daarmee wel erg klein.
  #66  
Oud 4 april 2009, 11:04
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Henk, positiviteit kan prima bestaan naast realisme. Realisme kun je van verschillende kanten bekijken.

Conservatieve denkbeelden en waarden/normen, heb ik ondervonden toen ik ruim dertig jaar geleden belangstelling had voor werk dat in die tijd alleen aan mannen voorbehouden was. Ik heb destijds gestreden voor gelijkwaardigheid en samen met een toenmalige collega weten te realiseren, dat er beweging kwam in die conservatieve denkbeelden en waarden/normen. En in die tijd velen met mij door op een "roze wolk" te gaan zitten. Ik denk er met genoegen aan terug. Het was een uitdagend en succesvol project

Een kleine kans is ook een kans. De een zal kansen laten liggen, omdat kansen klein zijn en kiezen voor zekerheid. Een ander ziet in een kleine kans een uitdaging en weet met positiviteit dingen in beweging te zetten. En met behulp van wilskracht datgene te realiseren waar anderen geen moeite voor willen doen en/of niet aandurven.

Over het algemeen hoor je alleen de negatieve dingen, de kranten staan er vol mee. Dat wil niet zeggen, dat er geen positivie bewegingen zijn. Het is maar waar je je door wilt laten leiden. Positieve ontwikkelingen, die er ook zijn, zijn ook realiteit. Een kleine kans is het verschil tussen onmogelijkheid en mogelijkheid. Voor de een zal het een roze wolk lijken, een ander gaat met een roeibootje gewoon op die wolk zitten en drijft de goede kant op. Tussen het drijven door moet er natuurlijk wel flink geroeid worden, want kansen moet je pakken, dus investeren in en gebruik maken van je kracht.
__________________
Rianne
  #67  
Oud 6 april 2009, 19:17
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ik had vandaag weer een afwijzing ontvangen, nu van eentje die zei dat ik overgekwalificeerd was???
Ze vroegen minimaal MBO+ met 3-5 jaar werkervaring, ik heb bijna mijn HBO en heb 4 jaar ervaring op HBO niveau.. dat is toch niet erg overgekwalificeerd?

Dan ben ik overgekwalificeerd en dan weer ondergekwalificeerd. Wat kun je daaraan doen eigenlijk?
Moet ik per vacature mijn brief gaan aanpassen en desnoods mijn cv?

Bedankt weer voor de reacties.
  #68  
Oud 6 april 2009, 19:33
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Daar doe je niets aan. Voor instapfuncties ben je te oud omdat daar MBO/HBO schoolverlaters of MBO/HBO-ers met 1 - 5 jaar werkervaring op worden aangenomen. Dan ben je vanzelf te oud.
  #69  
Oud 6 april 2009, 19:43
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ik pas gewoon mijn cv aan.
  #70  
Oud 6 april 2009, 20:09
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Ik had vandaag weer een afwijzing ontvangen, nu van eentje die zei dat ik overgekwalificeerd was???
Ze vroegen minimaal MBO+ met 3-5 jaar werkervaring, ik heb bijna mijn HBO en heb 4 jaar ervaring op HBO niveau.. dat is toch niet erg overgekwalificeerd?

Dan ben ik overgekwalificeerd en dan weer ondergekwalificeerd. Wat kun je daaraan doen eigenlijk?
Moet ik per vacature mijn brief gaan aanpassen en desnoods mijn cv?
Ze bedoelen waarschijnlijk te oud. Het is net zoiets als niet in het profiel passen, terwijl het profiel uitstekend past.

Ze moeten er wat mee, omdat leeftijdsdiscriminatie bij de wet verboden is. Je kunt je ook afvragen of je wel wilt werken bij bedrijven die aan leeftijdsdiscriminatie doen en lullige afwijzigen sturen.

Geen brief hoeft hetzelfde te zijn en je cv eventueel aanpassen kan prima, dus eruit laten springen wat jij denkt dat voor de functie het meest relevant is.
__________________
Rianne
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon