Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2006, 10:17
Gerdaa Gerdaa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Berichten: 1
Gerdaa is on a distinguished road
Standaard Ben ik al te oud?

Hallo,

Graag evaluatie van mijn sollicitatie op de fuctie van polikliniekassistente chirurgie waar ik voor afgewezen ben op grond van opleiding en ervaring. (5 jaar ervaring en de juiste opleiding!?!) Wat doe ik fout of ben ik echt te oud om van baan te wisselen???

Geachte mevrouw xxx,

Naar aanleiding van mijn zoektocht naar een passende functie in de omgeving van Tilburg kwam ik uw vacature tegen op de site van Brabantzorgnet.
Deze sprak mij bijzonder aan omdat mijn interesse hier ligt en omdat hij perfect aansluit op mijn huidige baan.

Ben momenteel 6 jaar werkzaam bij xxx voor Noord-Limburg als spreekuurassistente op de polikliniek chirurgie.
Dit bevalt mij zo goed dat ik deze functie graag voort wil zetten in uw ziekenhuis. Vooral chirurgie spreekt mij aan omdat het een spil vormt voor vele afdelingen binnen een ziekenhuis en de dynamiek die erbij hoort. Tot mijn werkzaamheden behoren onder andere: het voorbereiden en afhandelen van spreekuren, telefoon beantwoorden, afhandelen van opnames, post verwerken en het maken van afspraken.

Mijn toekomst ligt nu binnen Noord-Brabant en ben toe aan een nieuwe uitdaging. Ben gewend om in een stressvolle omgeving te werken en
zou niet anders willen. Mijn ervaring met tekstverwerking verricht ik op de polikliniek Plastische Chirurgie, waar ik binnen mijn contract, 6 uur per week
de huisartsencorrespondentie verzorg.

Heb mijn opleiding voor doktersassistente genoten bij het NIPA te Eindhoven waar ook een cursus Word toe behoorde. Verder werken wij momenteel met het afsprakenprogramma van Chipsoft (Ezis), maar heb in het verleden ook met X-care en Ultragenda gewerkt.


Graag zou ik in een persoonlijk gesprek meer informatie geven.



Met vriendelijke groet,
Gerdaa

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 6 november 2006 om 13:36 Reden: Geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2006, 19:11
HERT HERT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 21
HERT is on a distinguished road
Standaard Re: Ben ik al te oud?

Ha,
Te oud lijkt mij niet de reden, jij bent niet zo snel te oud.

Het is redelijk goede brief, de brief kan meer to-the-point. je schrijft 6 jaar gewerkt bij ...
Wat voegt 6 jaar werken op 1 afdeling toe. Waarom schrijf je dit?

Je schrijft ook:
Deze sprak mij bijzonder aan omdat mijn interesse hier ligt en omdat hij perfect aansluit op mijn huidige baan.

Deze zin zou ik er persoonlijk niet inzetten, ik zou wel iets zeggen over goede aansluiting.

Waarom is Chirurgie nu interessant?

Ik heb dit niet gelezen of ik was al ongeduldig geworden bij het lezen van je brief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 november 2006, 14:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ben ik al te oud?

Ik kan me daarbij aansluiten. Er zit niet een lijn in je brief die je meeneemt van de advertentie naar waarom je het graag wil en wat je nu doet/ waar je goed in bent. Je verteld een paar keer dat je erg geinteresseerd bent, maar waarom nou precies is mij niet duidelijk. Soms lopen dingen door elkaar. Je wilt eenzelfde functie voortzetten maar bent toe aan een nieuwe uitdaging. Dit is tegenstrijdig. Tevens zijn je zinnen lang en enkele zinnen hebben geen persoonsvorm (Ben... ipv Ik ben...).
Ik hoop dat je er wat aan hebt, want 'de beste stuurlui staan aan wal' en ik vind het ook erg lastig een goede brief in elkaar te zetten.
Succes
Kitty
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief groepleider Carly890 Sollicitatiebrief en cv 2 3 november 2006 18:04
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon