Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 maart 2011, 14:39
T.Mensonides T.Mensonides is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 1
T.Mensonides is on a distinguished road
Standaard Scholier wil testengineer worden: hoe solliciteren?

Hallo,

bij ons is er een nieuw bedrijf genaamd 'Immune IT' en zij zoeken nog Test Engineers...
Ik wil heel graag bij dit bedrijf werken maar ik heb geen opleiding, wel volg ik een stage bij een computer reparateur. ik ben zelf 17 en zit nog op school.(waar eerlijk gezegd niks te doen is voor mij.)
ik wil heel graag in de informatica sector. ik zou het zeer op prijsstellen voor hulp met een sollicitatiebrief. ook is het zo dat ik graag er wil komen werken als een soort werken en leren stage, en er ook gelijk een opleiding kunnen volgen voor deze functie. de functie is Test Engineer.....
kunnen jullie mij daarmee helpen? ben ten einde raad.

Mvg, Thomas Mensonides
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 maart 2011, 14:51
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Thomas,

Je kunt ze ook gewoon eens bellen of een mail sturen en vragen of er mogelijkheden voor je zijn en zo ja welke. Als blijkt dat ze interesse hebben kun je altijd nog een formele brief sturen.

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 maart 2011, 14:56
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Beste Thomas,

Ik denk dat je toch een opleiding moet hebben. Kijk eens of je een BBL/BOL leerweg kan volgen? Dan kan je werken en leren tegelijk. Ik denk dat je je toch echt eerst voor een opleiding dient in te schrijven (er staat MBO+/HBO niveau) en vanuit daar gaat zoeken naar een werkgever die je ook kan begeleiden. Je zou aan het bedrijf kunnen vragen of ze dit doen, door ze te bellen.
Groetjes Eveline
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2011, 13:14
kias kias is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2011
Berichten: 3
kias is on a distinguished road
Standaard

Ha Thomas,

Voor een functie als Test-Engineer wordt een zekere basiskennis verwacht, op het moment dat je deze kennis niet hebt, bijvoorbeeld uit opleiding of werkervaring, wordt het lastig om in een dergelijke functie te starten.

Wel is het zo dat als je een gemotiveerde en ondernemende indruk maakt, er zomaar deuren open kunnen gaan. Het kan in mijn ogen dan ook zeker geen kwaad om gewoon de stoute schoenen aan te trekken, iemand te bellen bij die organisatie en te vragen wat er voor nodig is om daar in dienst te kunnen komen. Als je geluk hebt tref je de juiste persoon die je verder kan en wil helpen.

Gezien je leeftijd zou mijn advies echter zijn om daarnaast ook echt even de schoolbanken in te duiken. Uiteindelijk wordt er, voornamelijk bij de start van je carrïère, zeer veel waarde gehecht aan diploma's door werkgevers. Nu je de leeftijd en de kans nog hebt: Zoek een leuke opleiding die je verder kan helpen!

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Veel vragen omtrent solliciteren, wat en hoe? marijel Alle andere carrièreonderwerpen 5 28 augustus 2009 23:43
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wil weer aan het werk en weet niet hoe te solliciteren jamila elhaddouchi Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2008 23:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon