Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 11 juni 2012, 13:44
TV Monster TV Monster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2012
Berichten: 12
TV Monster is on a distinguished road
Standaard

Ik heb net even contact gehad met het Register Belastingadviseurs en daar werd me verteld dat ik moet beginnen met de opleiding CB Belastingconsulent (PDB kon ik wel overslaan). Dus dat ga ik per september doen. Ik krijg nog wel de opleidingsgids van het NIBE SVV toegestuurd, maar de belastingwereld lijkt me leuker dan bank en verzekeren. Bovendien is daar meer vraag naar.

CB Belastingconsulent kost 5.000 euro voor 1,5 jaar. Dat is al een heel stuk goedkoper dan HBO, waar je voor 1,5 jaar 15.000 euro kwijt bent. En het zou mooi zijn als ik na de opleiding CB Belastingconsulent ergens kom te werken waar ze me willen helpen met het financieren van de opleiding CB Belastingadviseur.

Dank in elk geval voor jullie adviezen. Hetgeen ik nu van plan lijkt me leuker en is bovendien nog stukken goedkoper ook. Kortom, ik kan de komende jaren gewoon op vakantie.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 juni 2012, 20:42
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooi zo. Succes!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 11 juni 2012, 20:42
TV Monster TV Monster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2012
Berichten: 12
TV Monster is on a distinguished road
Standaard

Dank u!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 januari 2013, 22:02
Dannyd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Belgie

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd (ik zie het forum nu pas, dus excusez), maar is het geen idee om uit te wijken naar Belgie? Zeker aantrekkelijk voor tweede studies aangezien je daar niet het instellingsgeld hoeft te betalen, maar een tarief van ongeveer 500 euro.

Ik zit hier zelf ook te denken. Ik heb zelf de Master Fiscaal Recht gedaan aan de UvT. Ook in die sector is het op het moment niet heel gemakkelijk overigens. Er is meer vraag naar (ass.) accountants.

Misschien heeft iemand hier nog iets aan.

Groeten,

Danny
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 januari 2013, 14:09
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet niet of je met een niet NL HBO / WO je AA of RA kunt doen dus dat is wel iets om bij stil te staan.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 januari 2013, 12:38
TV Monster TV Monster is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2012
Berichten: 12
TV Monster is on a distinguished road
Standaard

Dank voor jullie reactie Dannyd en Bert. Alle input blijft natuurlijk welkom.

Uitwijken naar een ander land heb ik inderdaad ook heel even overwogen. Maar met een bijvoorbeeld Belgische fiscale studie kom je niet ver in Nederland, aangezien de belastingwetten daar weer anders zijn dan hier. Studeren in een ander land, om de kosten te ontlopen, is inderdaad een goed idee. Maar om me er definitief te vestigen, de rest van leven, zag ik niet heel erg zitten.

Ben overigens per september dus begonnen met de opleiding Belastingconsulent bij het RB, en dat bevalt prima! Ben nu op zoek naar een soort van leerbaan in die sector, zodat ik alles wat ik leer ook meteen kan toepassen. Daarbij zou het mooi zijn als ik er na mijn studie meteen in dienst kan treden en zij wellicht interesse hebben om mij te helpen met een vervolgopleiding.

Alleen zou het wel fijn zijn als het een betaalde stage/leerbaan is. Aangezien dat waarschijnlijk 36-40 uur per week is, en ik daarnaast nog de studie volg, zal ik mijn werk als freelance journalist moeten matigen. Op zich niet erg, want de geďnvesteerde tijd betaalt zich later wel uit. Aan de andere kant moet er ook wel wat verdiend worden, bijvoorbeeld om de studie te kunnen betalen. Hebben jullie tips/ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 18:11
Dilemma nieuwe opleiding kiezen... M2012 Opleiding kiezen en volgen 1 19 maart 2012 08:57
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
HBO Bedrijfskundige Informatica, een beschrijving sub0 Opleiding kiezen en volgen 6 2 oktober 2010 18:34
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 16:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon