Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2005, 11:56
sille
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Open sollicitatie kinderverzorging

Dit onderwerp is gesloten omdat de plaatser van de brief al enige tijd niet meer heeft gereageerd. Het zou fijn zijn als vraagstellers even vriendelijk dankjewel zeggen op behulpzame reacties. Zo houden we het voor iedereen gezellig. De forumbeheerder.
hallo, is mijn brief inhoudelijk goed? zou hij aanslaan bij de wergever en staan er geen algemene fouten in zoals teveel Komma's of spelfouten.

dank u,
silvia roels
--------------------------------------------------------------------------


Roels Silvia
Weststraat 12
9950 Waarschoot


Hoofd afdeling personeelszaken
Moeie 18
9000 Gent

Betreft: open sollicitatie

Waarschoot, 15 augustus 2005

Geachte heer, mevrouw,

Door middel van deze brief geef ik van mijn belangstelling blijk om als kinderverzorgster te werk gesteld worden.

Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd als kinderverzorgster waarna ik hogere studies heb gevolgd voor kleuterjuf. Jammer genoeg was deze opleiding te hoog gegrepen, dit vooral op theoretisch vlak. Pedagogisch ben ik heel sterk. Dit kunt u nalezen in één van mijn feedbackformulieren tijdens mijn opleiding als kleuterjuf.

Ik heb enig ervaring met kinderen want dit jaar vier ik mijn vierde leidingjaar bij de scouts en dit bij de allerkleinste die de leeftijd hebben van zes, zeven jaar. Tevens heb ik, in de vakantieperiodes, gewerkt als sportmonitrice in mijn gemeente waarbij ik verantwoordelijk was voor sportkampen voor drie, vierjarigen.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik hoop dan ook daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid.

Met vriendelijke groet,

Silvia Roels,








Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 21 augustus 2005 om 17:20
  #2  
Oud 17 augustus 2005, 11:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie kinderverzorging. Graag commentaar.

Citaat:
Betreft: open sollicitatie
... kinderverzorgster, zou ik daarbij zetten.

Citaat:
Door middel van deze brief geef ik van mijn belangstelling blijk om als kinderverzorgster te werk gesteld worden.
Dit klinkt misschien in Vlaanderen anders, maar als Hollander denk ik bij "te werk gesteld worden" aan een sociale werkplaats of dwangarbeid.

Citaat:
Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd als kinderverzorgster waarna ik hogere studies heb gevolgd voor kleuterjuf. Jammer genoeg was deze opleiding te hoog gegrepen, dit vooral op theoretisch vlak.
Zo sabel je jezelf neer in je sollicitatiebrief, dat is toch nergens voor nodig? In een sollicitatie verkoop je je sterke punten. Ik zou een niet-afgeronde studie niet zo prominent in de brief vermelden. Wel in je cv natuurlijk, met een neutrale toelichting waarom je de studie niet hebt afgemaakt ("Deze opleiding bleek voor mij te weinig aan te sluiten bij de praktijk", o.i.d.).

Maar aan de andere kant, ik snap wel dat je de twee jaar sinds je afstuderen in de brief wilt verklaren. Anders vraagt de lezer zich af wat je in die tijd gedaan hebt. Ik zou het dan in de brief neutraler formuleren. Iets als:

"Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd als kinderverzorgster, waarna ik het eerste jaar van de studie voor kleuterjuf heb gevolgd. Ik heb besloten deze opleiding niet te vervolgen en nu in de praktijk aan de slag te gaan."

Het komt op hetzelfde neer, maar het klinkt wat krachtiger.

Citaat:
Pedagogisch ben ik heel sterk. Dit kunt u nalezen in één van mijn feedbackformulieren tijdens mijn opleiding als kleuterjuf.
Ik vind het sterker klinken als je dit als feit formuleert:

"Mijn docent/stagebegeleider oordeelde in <jaartal> dat ik pedagogisch heel sterk ben. Dat bleek onder andere uit... De feedbackformulier treft u als bijlage aan (of: stel ik u op verzoek ter beschikking)."

Citaat:
Ik heb enig ervaring met kinderen want dit jaar vier ik mijn vierde leidingjaar bij de scouts en dit bij de allerkleinste die de leeftijd hebben van zes, zeven jaar. Tevens heb ik, in de vakantieperiodes, gewerkt als sportmonitrice in mijn gemeente waarbij ik verantwoordelijk was voor sportkampen voor drie, vierjarigen.
Prima.

Citaat:
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden voor samenwerking bespreken.
Ik weet niet of dit misschien in Vlaanderen een gebruikelijke formulering is, maar op mij komt "samenwerking" een tikje verhullend/ontwijkend over. Je vraagt om een baan, zeg dat dan ook. Iets als:

"Graag zou ik in een persoonlijk gesprek de mogelijkheden met u bespreken om als kinderverzorgster bij <naam organisatie> te werken."

Heb je wat aan deze opmerkingen?
__________________
René
  #3  
Oud 17 augustus 2005, 15:45
michael michael is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 3
michael is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie kinderverzorging. Graag commentaar.

Ter aanvulling op de reactie van Rene wil ik nog opmerken dat je vrij vaak het woord "ik" gebruikt in je brief. Persoonlijk vind ik dat redelijk storend, zeker twee alinea's onder elkaar die met "ik" beginnen.

Succes met je sollicitatie
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken? girl1984 Sollicitatiebrief en cv 5 15 december 2007 16:16
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27
Open sollicitatie hans Sollicitatiebrief en cv 2 25 september 2005 16:18
Open sollicitatie onderzoeksbureau binnen de gezondheidszorg Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 6 18 augustus 2005 11:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon