Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2013, 22:13
Inge24 Inge24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2013
Berichten: 1
Inge24 is on a distinguished road
Standaard HBO bachelor bedrijfskunde-MER deeltijd in 3 jaar?

Ik ga naast mijn fulltime job in september beginnen aan bedrijfskunde-MER. Het valt mij op dat de NCOI 3 jaar geeft voor deze opleiding, de HVA & HHS geven er 4 jaar voor. Wat is jullie ervaring? Zijn er mensen die het daadwerkelijk redden om in 3 jaar de opleiding af te ronden?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 april 2013, 16:24
Jeroen__HU
Gast
 
Berichten: n/a
Smile bachelor bedrijfskunde MER deeltijd

Hoi,

Ik wil je waarschuwen voor de zogeheten 'turbostudies'. Bedenk dat je in een jaar tijd veel kan leren en dit jaar bij deze studies inhaald in de overige 3 jaar. Echter, 16 uur studiebelasting maal 40 weken per jaar is 640 studie-uren. Dan moet je dus per jaar meer dan 210 uur studie goedmaken. Dat is meer dan 5 uur extra per week. Dan zou je dus per week 40+16+5=61 uur bezig zijn, in plaats van 56 uur. 56 uur lijkt mij meer dan zat.

Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat zogeheten turbostudies twijfelachtige kwaliteit boeken (google maar eens goed verkort onderwijsinspectie -> bovenste hit )

Ik raad je aan om een 4-jarige studie te doen. Heb je de Hogeschool Utrecht al overwogen? Daar bieden ze studies aan waarbij je je eigen bedrijf gebruikt bij de opdrachten. Zeer praktijkgericht dus.

Groetjes,

Jeroen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 april 2013, 11:11
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Sinds de invoering van het bama-stelsel beslaat een bacheloropleiding in het hbo 240 ECTS. Een ECTS staat voor 28 uur, een volledige hbo-bacheloropleiding neemt dus 6720 uur in beslag. Sommige instituten proberen mensen te lokken door verkorte trajecten aan te bieden. Dat klinkt heel mooi, maar realiseer je wel dat het er gewoon op neerkomt dat je meer moet doen in een kortere periode, kijk maar:

6720 uur verdeeld over vier jaar = 60 ECTS per jaar (= 1680 uur).

6720 over drie jaar = 80 ECTS per jaar (= 2240 uur).

Om een erkend hbo-diploma in ontvangst te mogen nemen, moet je gewoon die studiepunten halen.

Ik kan het niet hard maken, maar ik hoor en lees regelmatig dat de meesten die aan een driejarige opleiding beginnen uiteindelijk toch pas na vier of zelfs pas na vijf jaar afstuderen. Overigens geldt dit ook voor mensen die een 'gewone' - vierjarige - deeltijdopleiding volgen. Ook daar komt het voor dat mensen studievertraging oplopen. Studeren naast een (fulltime) baan is gewoon een hele zware opgave (en dat weet ik uit eigen ervaring, ik studeer nu namelijk aan de OU). Als ik je een advies mag geven: staar je niet blind op de studieduur, maar kijk vooral naar het programma en naar de school. Is het programma interessant en uitdagend? Welke minors bieden ze aan? Hoe zijn de docenten? Dat zijn de zaken die voor een heel groot deel bepalen of je uiteindelijk de eindstreep haalt. En daar gaat het uiteindelijk om.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit in 2e jaar mbo, niveau voor mij te laag, hoe naar hbo Journalistiek? MHN Opleiding kiezen en volgen 5 26 september 2011 15:53
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 21:24
Beginnen HBO MER deeltijd na jaren niet naar college te zijn geweest cealis Opleiding kiezen en volgen 0 16 januari 2011 17:19
Ervaring met deeltijd HBO MER Rosina Opleiding kiezen en volgen 1 24 oktober 2009 12:15
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon