Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2011, 11:40
Umut Umut is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 2
Umut is on a distinguished road
Standaard Mbo niet af, via 21+ toets naar hbo ICT in deeltijd?

Hallo iedereen,

Laatste half jaar ben ik serieus gaan denken om weer naar school te gaan.
Ik ben van plan om een 21+ toets te gaan maken,alleen ik zit nog met een aantal vragen,over het HBO zelf.

Wil ik weer beginnen,dan ben ik van plan iets in de richting van Informatica te gaan volgen.
En het liefst wil ik een deeltijd-opleiding volgen,omdat ik zowiezo niet fulltime naar school kan gaan,want van 70(?) euro stufie overleef ik niet eens 1 week.

Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie .

-Gezien het overstap van MBO (niet afgerond) naar HBO erg moeilijk lijkt,wil ik jullie meningen erover horen. Is het te doen qua werk/leertempo ?
-Op internet heb ik niet echt bepaald info kunnen krijgen over een deeltijd-opleiding. Wie heeft er ervaring mee?
-Gezien ik geen MBO diploma heb,dus ook geen werkervaring in de IT sector heb,vraag ik me af hoe ik eigenlijk zo'n deeltijd-opleiding kan gaan volgen.
Wat ik weet is dat je zonder enig diploma en ervaring weinig kans hebt in de IT sector.


Ik weet dat ik hiervoor het beste naar een HBO school kan gaan om info te verkrijgen,maar ik wil eerst van de mensen zelf horen,zodat ik een bepaald beeld krijg.

Graag hoor ik het van jullie.

Alvast hartstikke bedankt !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2011, 12:03
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ben je gestopt vanwege motivatie gebrek of vanwege het feit dat je het niveau niet aankon? In geval van het laatste zou ik HBO niet willen adviseren. Als je de motivatie hebt om HBO te doen en je hebt de capaciteiten, moet het te doen zijn.

Volgende vraag: wil je de technische IT in of de meer bedrijfskundige kant? De eerste is met name HIO de andere is HEAO BI. Voor de HEAO zijn er voldoende mogelijkheden voor deeltijdopleidingen bij de hogescholen. HIO weet ik niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2011, 12:26
Umut Umut is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 2
Umut is on a distinguished road
Standaard

Aan het niveau lag het niet nee. Motivatie zit er zeker weten in om aan een HBO opleiding te beginnen,tenzij jij me laat afschrikken !
Ik heb zo'n half jaar iedere dag met deze vraag gelopen,en uiteindelijk besloten om weer te beginnen.

In mn beginpost zie ik dat ik een fout heb gemaakt, door "informatica" te zetten.(Natuurlijk allemaal aparte opleidingen).

Ik wil de technische IT in gaan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 januari 2011, 13:09
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan! Een zoektochtje in Google op 'technische informatica deeltijd' levert aardig wat hits op. Kijk maar eens wat jou het beste past.

Een baan vinden in het vakgebied zonder diploma en ervaring valt momenteel even niet mee. Probeer in ieder geval een baan (al dan niet tijdelijk) in de IT te vinden. Als is het maar op een relatief laag niveau. Je doet in ieder geval ervaring op die je van pas zal komen. In de komende jaren zal het weer aantrekken. De verwachting is zelfs dat het sterk aantrekt. Je bent dan goed voorbereid op wat komen gaat.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 februari 2011, 09:17
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Als je kiest voor deeltijd moet je eraan denken dat je heel veel vrije tijd op geeft helemaal als je zelf een fulltime baan hebt.

Je zult zo'n 20-30 uur in de week met de opleiding bezig zijn wil je alles normaal halen.
Als je voor deeltijd kiest en dus 1 dag in de week naar school wilt gaan gaan die uren van de zelfstudie af.

Afhankelijk van de instelling en natuurlijk van je baan is het natuurlijk de vraag of de tijden haalbaar zijn.
Zelf doe ik op dit moment hbo bij windesheim en ga van half een tot half tien naar school.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo informatica

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 15:39
Beginnen HBO MER deeltijd na jaren niet naar college te zijn geweest cealis Opleiding kiezen en volgen 0 16 januari 2011 18:19
21+ toets voor hbo terwijl ik nog mbo-3 doe? klaasjan Opleiding kiezen en volgen 2 29 november 2010 18:15
Ervaringen (MBO ICT) -> HBO Informatica naar Bedrijfskundige Informatica Jacob Opleiding kiezen en volgen 2 25 januari 2010 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon