Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2009, 16:50
Thaatje Thaatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 3
Thaatje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

HI,

Onderstaand treffen jullie een sollcitatie aan die wil versturen.. Zouden jullie deze willen nakijken en advies is natuurlijk welkom. Alvast bedankt.

Geachte heer, mevrouw,

In de zoektocht naar een nieuwe baan kwam ik bij de website terecht van uw bedrijf, waar jullie de vacature Hoofd Facilitair XXX hebben open staan. Deze functie spreekt mij aan vanwege het leidinggeven in combinatie met de waarborging van de klanttevredenheid.

Tot en met eind maart 2009 ben ik werkzaam geweest als Senior Office Manager bij XXX.
Zoals u kunt zien in mijn curriculum vitae heb ik voor dit bedrijf diverse functies vervuld als Facilitair Coördinator en Teammanager, waardoor ik ruime kennis en ervaring heb verkregen. Hierdoor weet ik wat er voor nodig is om een organisatie als de uwe te faciliteren.

Belangrijke kenmerken van mijn profiel zijn een positieve en pragmatische instelling, gedreven, analytisch, energiek en een open en directe benadering naar zowel de klant als de organisatie.

Bovenstaande zou ik graag toelichten in een persoonlijk gesprek
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2009, 17:56
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

Je brief is te kort.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2009, 13:12
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

Hoi Thaatje,

Je brief is inderdaad wat aan de korte kant. Hij zal op deze manier niet echt opvallen tussen de vele andere sollicitatiebrieven. En dat is toch wat je wilt bereiken, nietwaar!

Ik zie dat je de AIDA-formule in je brief hebt toegepast. Hartstikke goed, maar het komt nog niet helemaal goed uit de verf.

Om te beginnen is het echt een must om je brief aan een specifiek persoon te richten. Staat dit niet in de advertentie, bel het bedrijf dan even op om het na te vragen.

Je begint je brief met: 'In de zoektocht naar ...'. Ik vind het een weinig aansprekende openingszin. Het lijkt nu of je toevalligerwijs bij de site uitkwam, een vacature zag en dacht: "Oh, daar kan ik misschien wel eens op reageren." Probeer een wat meer aansprekende opening te verzinnen.

Verder maak je in je brief niet duidelijk waarom je juist bij dit bedrijf solliciteert (motivatie).

Aan het einde van je brief som je een aantal persoonlijke eigenschappen op. Je brief zou aanzienlijk beter worden als je er een aantal kiest en die verder uitwerkt. Je noemt bijvoorbeeld dat je gedreven bent. Dat is een hartstikke mooie eigenschap, maar waar blijkt dat dan uit? Degene die jouw brief leest is juist geinteresseerd in dit soort informatie.

Veel succes!
Marieke
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 mei 2009, 13:20
Thaatje Thaatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 3
Thaatje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

Beste Henk en Marieke,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er gelijk mee aan de slag en zal de brief weer opnieuw posten. Fijn!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 mei 2009, 17:18
Thaatje Thaatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 3
Thaatje is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

HI,

Zie hieronder een nieuwe versie van mijn sollicitatiebrief, ik ben benieuwd of deze beter is?!
Alvast bedankt!

Geachte heer XXX,

Bent u nog op zoek naar een Hoofd Facilitair XXX, zoals te lezen staat op de website van XXX?
Graag wil ik mijzelf aan u voorstellen, omdat de combinatie van de uitvoering personeelsbeleid en de kwalitatieve dienstverlening aansluiten op mijn ervaringen,
capaciteiten en wensen in een functie die jullie aanbieden.

Tot en met eind maart 2009 ben ik werkzaam geweest als Senior Office Manager bij XXX,
waar ik onder andere verantwoordelijk was voor de facilitaire zaken en personeelszaken.
Zoals u kunt zien in mijn curriculum vitae heb ik voor dit bedrijf diverse functies vervuld als Facilitair Coördinator en Teammanager,
waardoor ik ruime kennis en ervaring heb verkregen.

Gedreven en pragmatisch als ik ben, kijk ik graag een aantal stappen vooruit zonder de (interne) klant en organisatie uit het oog te verliezen. Dit heeft zoal in het verleden geresulteerd in positieve procesmatige veranderingen in diverse organisaties, waardoor samenwerkingen beter verliepen en efficiënter met kosten omgegaan werden.

Door mijn flexibiliteit, positieve instelling en stressbestendigheid kan ik snel schakelen in verschillende situaties en lagen van een organisatie.

Wanneer u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek, overtuig ik u graag van mijn capaciteiten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 mei 2009, 21:01
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Hoofd Facilitair

Hallo,

Ik vind de brief erg summier. Ik heb 2 tips voor je
Pak 2 taken of functie-eisen uit de vacature en probeer specifiek te benoemen waarom jij dit goed kunt (voorbeeld uit het huidige werk). Zo heb je al 2 mooie alineas gevuld die niet "ik ik ik" zijn maar meer "u heeft behoefte aan.... en ik heb dit....".

Als uitsmijter zou ik heel goed proberen te benoemen wat je zo leuk vind aan de organisatie (en functie) dat je daar helemaal op je plek zou zijn.

Succes.

D.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 15:51
Sollicitatiebrief facilitair medewerker, zit helemaal vast... starter Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2008 20:42
Sollicitatiebrief Hoofd ICT thor2002 Sollicitatiebrief en cv 5 14 maart 2008 10:10
Sollicitatiebrief Facilitair coördinator Kaatje01 Sollicitatiebrief en cv 0 18 januari 2008 22:46
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon