Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2007, 16:28
Faatje Faatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 13
Faatje is on a distinguished road
Standaard Wat wil ik?!?!

Hallo,

Ik ben een jonge meid van 30 jaar en momenteel werkzaam als management assistent bij een bedrijf in Alkmaar. Vind het vreselijk saai, echt heel erg. Ik heb al een aantal banen gehad. Call center med, Horeca, consulent bij uitzendbureau, management assistent. Altijd heb ik al het gevoel gehad dat ik dit niet wil. Ik wil niet op kantoor. Vreselijk saai. Ik wil geen zakelijkdienst verlening. Ik ben niet iemand die vroeger zei:" ik weet het ik word, ik word ..., ik heb eigenlijk nooit geweten wat ik wil qua werk.
Na de mbo ben ik 2x een hbo opleiding begonnen maar beide keren gestopt (MWD en vrijetijdskunde) beide sloot het niet aan bij mijn verwachtingen, dirt omdat ik het zo radicaal besloten had om het te gaan doen.
Omdat ik al zolang niet weet wat ik wil en hierdoor een bepaalde onrust heb heb ik vorig jaar contact opgenomen met een loopbaangeleidster. Ik ben nu een paar keer bij haar geweest en heb opdrachten gedaan en ik "denk" dat ik met mensen wil werken, jongeren. Het liefst probleem jongeren. Prefentiemedewerker of reclasseringsmedewerker.
Maar ik weet het niet zeker en daar word ik zo moe van. Ik ben nu al een tijd niet meer bij haar geweest omdat ik me er niet toe kan zetten, zo dubbel want ik wil weten wat ik uiteindelijk wil maar doe het toch niet. Ik heb het idee dat ze te weinig druk op mij zet maar weet ook niet of ze dat wel zou moeten doen. Ik ben wel bezig met het rond kijken naar opleidingen in de sociale sector maar kom alleen maar HBO voltijd of duaal tegen en ik wil geen 4 jaar meer leren.
Ik kom momenteel even niet verder en word hier echt moe van. Ik wil zo graag een baan waarin ik mijn ei kwijt kan, waar ik energie van krijg ipv uitgeblust raak alleen hoe vind ik die??

Weten jullie of er andere (kortere)opleidingen of cursussen dan SPH of MWD zijn in de welzijn / sociale sector en hoe ik er achter kan komen wat ik nu echt wil?

Groetjes Fatima
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2007, 22:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat wil ik?!?!

Hoi Fatima,

Ik zou je toch adviseren weer naar je loopbaanbegeleidster te gaan, ook al vind je dat heel moeilijk. Zij is er voor om je te 'begeleiden' naar een voor jou juiste keuze. Door het maken van opdrachten en het hebben van gesprekken moet je er uiteindelijk wel zelf achter zien te komen wat je wil. Je begeleidster kan dit natuurlijk niet voor je bepalen maar je er wel bij helpen de juiste keuzes te maken en conclusies te trekken.

Ik heb zelf ook ervaring met loopbaanbegeleiding en heb nu wel een duidelijker beeld van wat ik wil, maar ook ik heb nog wel twijfels. Dat hoort er nu eenmaal bij. Je krijgt 'helaas' niet alles kant-en-klaar voorgeschoteld (al zou dat wel een stuk makkelijker en minder vermoeiend zijn). Uiteindelijk zul je de energie die je er nu in moet steken dubbel en dwars terugkrijgen wanneer je die opleiding of baan vind die echt bij je past.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief media-adviseur zomerzon Sollicitatiebrief en cv 3 16 januari 2007 21:46
weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:) Marieke Loopbaanvragen 4 21 september 2006 11:44
Weten wat je wil Jdhond Loopbaanvragen 1 21 augustus 2006 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon