Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2011, 21:31
Veertje1988 Veertje1988 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2011
Berichten: 5
Veertje1988 is on a distinguished road
Post Opzeggen in proeftijd en weer contact opnemen met eerder afgewezen werkgever?

Hoi,

Ik wil graag wat vragen. Ik kon oktober jl. kiezen tussen 2 apotheken (afgestudeerd als apothekersassistente). Ik heb toen gekozen voor diegene die mij een fulltime contract kon geven en waar ik gelijk kon beginnen. Die ander heb ik dus afgewezen ondanks dat het me goed beviel, kennismaking enzo.

Nu ik bij die andere werkgever ben begonnen realiseer ik me dat ik een grote fout heb begaan door op mijn verstand af te gaan en niet mijn gevoel. Ik voel me bij deze werkgever absoluut niet op mijn gemak en de collega's zijn erg onaardig. Ik sta elke dag met buikpijn op en krijg lood in mijn benen als ik er bijna ben.

Ik zit nog in mijn proeftijd en wil dus eigenlijk niet verder verlengen. Kan ik zomaar stoppen? En zo ja, is het dan verstandig om contact te leggen met diegene die ik destijds heb afgewezen? (ze zoeken nog steeds iemand) Of kan ik dat echt niet meer maken na mijn afwijzing?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2011, 22:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1. In je proeftijd kan je zomaar stoppen. (werkgever kan ook (bijna) zonder reden zonder opzegtermijn het contract met jou opzeggen)
2. Je kunt bij het andere bedrijf informeren.

Als je de andere baan hebt geweigerd puur omdat je huidige baan per direct fulltime was kunnen ze je weinig verwijten toch?
Kun je tijd maken om eerst bij het andere bedrijf te informeren voordat je opzegt? (weet je zeker dat ze nog zoeken? Vacatures worden wel eens erg laat teruggetrokken)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2011, 16:26
wendies wendies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 18
wendies is on a distinguished road
Standaard

ik zou gewoon bij dat andere bedrijf informeren of ze nog iemand zoeken. je hebt niks te verliezen. helemaal als je bij het afwijzen van die andere al hebt gezegd dat het ging om het aantal uur enzo.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2011, 21:19
Veertje1988 Veertje1988 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2011
Berichten: 5
Veertje1988 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb uiteindelijk gezegd tegen mijn bazin dat ik wilde stoppen. Ze werd echt buitenzinnig kwaad en 'Je laat ons in de steek' en meer van die dingen. Dit heeft mij nog meer overtuigd dat ik daar weg moet.

Maar nu heeft ze gevraagd of ik mijn proeftijd tot 1 december wil volmaken om dat zij iemand anders moet vinden. Ik heb uit angst voor een nieuwe uitbarsting ingestemd.

Ik durf dit niet meer ongedaan te maken, maar ik krijg steeds meer en meer moeite om elke dag te gaan en die laatste 3 weken vol te maken.

Iemand ook zo'n soort ervaringen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 november 2011, 22:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet niet of jouw bazin dit juridisch gezien van je zou kunnen eisen, maar je hebt inmiddels wel zelf toegezegd...
Wie van jullie nu meer gelijk/recht heeft weet ik niet..

Weet je al of het andere bedrijf inderdaad nog zoekende is?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Contact met collega's Trish Loopbaanvragen 0 17 juni 2010 00:03
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
Zijn er ervaringen m.b.t. het contact opnemen met de huidige werkgever. Sanjohan Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2006 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon