Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2011, 18:49
Lars321 Lars321 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 9
Lars321 is on a distinguished road
Standaard Rotbaan vanavond opzeggen per sms?

Ik ga al een hele tijd met tegenzin naar mijn werk heen, elke avond als ik thuis ben denk ik weer aan de volgende dag, en ga echt sochtends met volle tegenzin naar mn werk heen. en ben blij dat t weekend is!
mijn baas heeft ook een hele grote mond op mij steeds, en mijn andere baas zit mij op te drijven. en ze zijn helemaal niet gezellig ( het gaat om een klein bouw bedrijf )

vandaag was hij ook weer heel boos terwijl ik niks verkeerd doe. ik ben het nu echt zat!!, en zit te denken om een sms te sturen vanavond dat ik niet meer terug kom blabla. en morgen terug naar mijn praktijk school ga. ( ben het echt zat ) praten is geen mogelijkheid

Deze oplossing kan toch wel???

Mvg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2011, 11:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Deze oplossing kan toch wel???
Ik zou bijna denken dat je ons voor het lapje houdt. Voordat ik een serieus antwoord op je vraag geef, zou ik wel graag willen weten of je gisteravond daadwerkelijk die sms hebt verstuurd. Als dat het geval is, zou ik graag willen weten hoe je baas op die sms heeft gereageerd.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2011, 14:14
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Lars,

ik sluit me aan bij Marieke.............

Daarnaast vind ik dit de weg van de minste weerstand. Waarom ga je niet eerst in gesprek met je 2 leidinggevende. Vraag wat hun motivatie is om jou op deze wijze te benaderen. Vraag wat jij anders/beter kan doen om hun anders op jou te laten reageren.

Ik ben altijd van mening dat je deze mensen ooit nog tegen kan komen in een andere setting. Wellicht dat jij dan iets van hen nodig hebt. Ik zou daarom altijd de nette manier volgen en met een formeel schrijven (email/brief) je afscheid aankondigen.

Ik hoop dat ik je nog op andere gedachte heb kunnen brengen voordat je dat sms-je verstuurt.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 november 2011, 18:57
Lars321 Lars321 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 september 2011
Berichten: 9
Lars321 is on a distinguished road
Standaard

maar ik vind het werk ook niks meer aan/
ik moet nog een jaar dan is mijn opleiding afgelopen.
en zit te denken om nu te stoppen. en in februari kan je ja veranderen van opleiding. en dan voor die gaan?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 november 2011, 21:07
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Je bent een contract aangegaan met je werkgever wat inhoudt dat je afspraken met elkaar moet nakomen anders pleeg je contractbreuk.
Net zo goed dat de werkgever jou niet zomaar een sms of telefoontje kan doen met de woorden je bent ontslagen kun je dat ook niet andersom doen.

Dus dat je weg wilt bij je werkgever is duidelijk maar zou eerst gewoon eens een gesprek met elkaar aangaan en kijken hoe je dit het beste kunt oplossen voor beide partijen.
Misschien is de werkgever jou ook wel zat en heeft de werkgever zoiets van blijf maar lekker thuis en we ontbinden gewoon de overeenkomst. Denk er wel aan dat als je gewoon ontslag neemt je geen rechten hebt zoals WW, dus het is niet een besluit die je zo even kunt nemen want hoe wil je volgende maand al je rekeningen dan betalen?

De netste manier is dus gewoon om morgen naar je werkgever te gaan en een gesprek aanvragen. In dit gesprek geef je aan dat je dit werk niet leuk vind, of dat je door de manier hoe de leidinggevende met jou omgaat je niet meer happy voelt om naar het werk te gaan en zit te denken om ermee te stoppen. Laat dan de leidinggevende verder kijken hoe je uit deze situatie komt.
Natuurlijk is het zo dat als je als werknemer niet wilt werken je niet gaat werken, er zijn gewoon voor de werkgever niet veel opties om iemand te verplichten na het werk te gaan, het enige wat ze kunnen doen is jou op staande voet dan ontslaan en dat komt dan op hetzelfde neer als zelf ontslag nemen omdat je op die manier ook geen recht het op WW.

Waar je ook nog aan moet denken is dat bij een nieuwe sollicitatie je wel moet opgeven waar je hebt gewerkt en als zij dan je oude werkgever benaderen en zij zeggen niet aannemen want als hij het werk niet leuk vindt blijft hij gewoon thuis, dan zal elke werkgever je niet willen aannemen omdat je zo met hun blijkbaar omgaat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 november 2011, 11:21
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Denk vooruit. Ook als je geen gesprek met je leidinggevenden zou voeren, is een SMS sturen geen goed idee. Stuur een officiële brief. Zo laat je een goede indruk achter en heb je geen problemen als je voor een volgende baan een referentie nodig hebt.

Ik zou zowiezo nu niet stoppen. Zorg dat je eerst ander werk hebt, voor je hier stopt. Hoe vervelend de werkplek ook is, werkloos thuiszitten (zonder fatsoenlijk inkomen) is erger.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 november 2011, 11:02
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Sluit me aan bij bovenstaande reacties.

Hoe boos je ook bent, en hoe rot je je ook voelt. Houd de eer aan jezelf!
Ik bedoel, even doorbijten en het proberen netjes af te handelen (ook al zijn zij niet al te netjes). Het gaat om jouw carriere!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon