Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2008, 15:44
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wil graag hbo-studie volgen, maar ben niet in ideale 'positie ' qua tijd & financiën

graag zou ik, jongeman van 28 jaar een hbo opeiding psychologie volgen.
ik heb echter een fulltime baan als vrachtwagenchauffeur en ben tevens in het bezit van een koophuis. ik zal dus behoorlijk moeten blijven werken om o.a. mijn hypotheeklasten op te kunnen hoesten.

een voltijd opleiding is dus zowieso geen optie
deeltijd word ook lastig, gezien de studiebelasting vaak meer dan 20 uur per week betreft en ik van de andere halve week werken niet kan leven.

weet iemand hier alternatieven?
oja het liefst ga ik wel naar een echt opleidingsinstitiuut en dus niet een alleen schriftelijke studie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2008, 16:55
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Het lijkt me een vrijwel ondoenlijke opgave eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2008, 17:41
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Hallo,

Kijk bij NCOI. Heb daar zelf ook cursus gevolgd (niet op gebied van psychologie) en goed bevallen. Is opleidingsinstituut met bijeenkomsten i.p.v. schriftelijk.

Ze hebben HBO- opleidingen psychologie, maar dan wel op het gebied van organisatie- en bedrijfspsychologie. Als je meer de ´gewone´ psychologie wilt, komt je toch terecht bij LOI/NTI. Ze zijn tegenwoordig wel geaccrediteerd voor dit soort opleidingen. Het probleem is alleen dat ze stigma hebben (en voorlopig ook wel houden) van (hobby)cursussen.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2008, 17:57
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

hai Rosina

bedankt voor je reply, hier heb ik misschien wel wat aan!
het gaat mij om bedrijfspsychologie dus ik zal die website even raadplegen iig!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 september 2008, 19:53
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Hai,

Ik doe op dit moment een opleiding Bedrijfskunde bij het NCOI dus als je ervaringen wilt lezen dan kun je (onder andere) bij mij terecht.
Ik heb een huishouden en een baan voor 32 uur in de week (eigen huis dus ook hypotheek), geen kids en een studiebelasting van 10-20 uur in de week. Mij lukt het ook, dus dat moet voor meerdere mensen kunnen gelden
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 september 2008, 20:11
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

hoi lina

thanx voor je reply.natuurlijk ben ik geinteresseerd om je ervaringen te lezen.
hoe bevalt dat ncoi trouwens kwa les krijgen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 september 2008, 08:16
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trojan.exe Bekijk bericht
hoi lina

thanx voor je reply.natuurlijk ben ik geinteresseerd om je ervaringen te lezen.
hoe bevalt dat ncoi trouwens kwa les krijgen?
Ik heb les volgens de dagvariant en dat komt neer op 1x in de 2 weken les en dat is best te doen. Er is ook een avondvariant, maar dan heb je iedere week 1 avond les. Ook is het mogelijk om het via e-Learning te doen.

De lessen zijn goed te doen maar worden uiteraard heel sterk bepaald door de docent en de groep waar je in terecht komt. Ik heb tot nu toe heel goede ervaringen met mijn klasgenoten, maar met sommige docenten wat minder.

Administratief gezien is het NCOI van tijd tot tijd gewoon een ramp maar dat kan ik makkelijk naast me neer leggen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 september 2008, 08:31
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lina Bekijk bericht
Administratief gezien is het NCOI van tijd tot tijd gewoon een ramp maar dat kan ik makkelijk naast me neer leggen.

kun je dit nader verklaren?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 september 2008, 09:04
Lina Lina is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 82
Lina is on a distinguished road
Standaard Re: wil graag hbo-studie volgen maar niet i/d ideale 'positie ' kwa tijd & financieen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trojan.exe Bekijk bericht
kun je dit nader verklaren?
Het NCOI stuurt bijvoorbeeld niet zelf hun studiemateriaal naar de cursisten, maar laat dat over aan de drukker of aan een boekhandel. Met als gevolg dat studiemateriaal niet altijd op tijd binnen is.

Op dit moment is men bijvoorbeeld bezig om hun internetgebeuren (e-connect) te vernieuwen en dat verloopt ook nogal rommelig.

De dames en heren aan de telefoon doen op hun eigen manier uiteraard wel hun best, maar voor mijn gevoel wordt er enorm langs elkaar heen gepraat. En dat kan enorm frustreren (als je dat toelaat)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 september 2008, 09:31
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wil graag hbo-studie volgen, maar ben niet in ideale 'positie ' qua tijd & financ

hmm ok. klinkt idd vervelend maar er zijn ergere dingen natuurlijk. bijvoorbeeld die leraren waar je het eerder over had. hoe zit het daarmee? word er wel altijd kundig les gegeven bij het ncoi?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 11:40
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb de juiste papieren niet... Dr. Justin Loopbaanvragen 0 2 december 2007 23:35
Ik wil een hbo opleiding volgen Geert Opleiding kiezen en volgen 6 13 november 2007 00:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon