Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2012, 19:14
parry parry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
parry is on a distinguished road
Standaard Geen CAO, salarisverhoging vastleggen?

Ik ben aangenomen voor een nieuwe baan (het kledingadvies van een topic eerder heeft gewerkt!), alleen de contractonderhandeling rest nog. Het bedrijf heeft geen CAO en in hun eigen voorwaarden wordt geen salarisverhoging genoemd. Er is wel een evaluatie op het einde van het jaar.

Kan ik zelf voorstellen dit toch vast te leggen? Of vragen wat precies de voorwaarden zijn om verhoging te krijgen?

Het is een startersfunctie (m'n eerste echte baan) en heel veel onderhandelingsruimte heb ik niet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2012, 19:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Bij (semi-)overheidsorganisaties en in cao's is het gebruikelijk om salarisverhogingen op voorhand vast te leggen, in de vorm van de periodieken in de salarisschalen. Maar als de werkgever niet zo'n schalensysteem heeft, dan is het volgens mij ongebruikelijk om op voorhand over salarisverhoging te onderhandelen. En zeker bij een starter kan dat een verkeerde indruk maken.

Je zou een beetje onderhandelingsruimte kunnen creëren door te zeggen dat je het geboden salaris te laag vindt, maar dat je het wil accepteren als er afspraken over een verhoging worden gemaakt (bij goede beoordeling).

Maar waarom zou je daar nu over onderhandelen, in plaats van t.z.t.? Je onderhandelingspositie wordt in de loop van de tijd waarschijnlijk sterker, omdat de werkgever dan in je geïnvesteerd heeft en je met je toegenomen werkervaring meer mogelijkheden op de arbeidsmarkt krijgt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 april 2012, 19:34
parry parry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
parry is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het loon aan de lage kant, maar als er echt uitzicht is op meer wil ik daar best heel hard voor werken. Ik dacht dat het misschien handig is om zoiets vast te leggen, omdat ik anders misschien helemaal geen verhoging krijg. (Ik heb dus geen idee hoe dat meestal werkt).

Kan ik wel gewoon vragen hoe het zit met salarisverhoging? Dan heb ik het in elk geval aangekaart. Of komt dat ook te arrogant of hebberig over?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 april 2012, 19:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parry Bekijk bericht
Ik vind het loon aan de lage kant, maar als er echt uitzicht is op meer wil ik daar best heel hard voor werken.
Dan kun je het denk ik aanpakken zoals ik in mijn 2e alinea aangaf.

Ik zou dan hooguit één verhoging proberen af te spreken bijvoorbeeld bij goede beoordeling na één jaar. Dus niet een heel schalensysteem of een salarisontwikkeling voor de verre toekomst
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 april 2012, 19:49
parry parry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
parry is on a distinguished road
Standaard

Ja, zo ga ik het denk ik doen. Bedankt voor het (snelle!) advies. Ze hebben het zelf trouwens over salarisevaluatie, ik ga denk ik vragen of dat betekent dat ik bij goed functioneren op salarisverhoging zou kunnen rekenen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker, geen diploma en ervaring massonk Sollicitatiebrief en cv 2 9 juli 2011 20:32
Nieuwe baan, maar nog geen CAO schaal bekend lightbreeze Je rechten en plichten als werknemer 3 25 juni 2009 22:32
Ik kan maar geen keuze maken tussen 3 hbo-opleidingen Luca_Vialli Opleiding kiezen en volgen 10 3 september 2008 00:31
geen winst uikering na overname marc Alle andere carrièreonderwerpen 3 21 januari 2007 17:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon