Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2020, 00:16
AidaNabiloe AidaNabiloe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2020
Berichten: 1
AidaNabiloe is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief HBO-Rechtenstage als griffier bij de rechtbank, graag uw commentaar

Hoi allemaal!

Ik ben een 19-jarige leergierige HBO-student van de opleiding Rechten. In september ga ik stage lopen en ik ben dus op zoek naar een stageplek. Ik wil dit graag bij de rechtbank doen als griffier alleen dit is een erg gewilde plek onder mijn mede-studenten. Graag hoor ik van jullie wat jullie van mijn sollicitatiebrief vinden en wat de verbeterpunten zijn. Met voorbaat dank!


Betreft: sollicitatie derdejaars stageplek HBO-student

Geachte heer of mevrouw ...(naam nog onbekend),
Op dit moment ben ik bezig met de opleiding HBO-Rechten aan de Juridische Hogeschool Avans&Fontys en ik wil me graag verder ontwikkelen in de praktijk, door middel van een meewerkstage. Het gaat om een derdejaarsstage van de periode september 2020 tot en met februari 2021, betreffende vier dagen in de week werken en één dag praktijkgericht juridisch onderzoek voor de rechtbank. Op de website van de Juridische Hogeschool Avans&Fontys kunt u verdere informatie vinden over de stage.
Het lijkt mij een enorme ervaring om binnen het gerecht kennis en ervaring op te doen voor mijn verdere loopbaan. Ik ben geďnteresseerd geraakt om stage te lopen als griffier bij de rechtbank door vele leuke schoolopdrachten zoals het bijwonen van een aantal rechtszaken en het gesprek dat ik met stagiaire ****** heb gehad over haar werkzaamheden binnen uw arrondissement. Wat mij zo aanspreekt binnen de rechtbank is het oplossen van juridische geschillen en kwesties, door middel van objectief rechtsspreken. Al vanaf de middelbare school interesseert de Nederlandse rechtspraak mij enorm. Ik heb dan ook alle grote veelbesproken Nederlandse rechtszaken gevolgd. Ik wil graag in het diepe duiken om te leren hoe een rechter zijn objectiviteit behoudt en tot een oordeel komt binnen een rechtszaak.
Mijn karakter en gedrevenheid sluiten aan bij de competenties die een griffier dient te hebben. Door mijn werkervaring als zelfstandig ondernemer in de marketing- en salesbranche kan ik goed zelfstandig werken en ben ik flexibel. Daarnaast heb ik een goed analytisch vermogen en ben ik communicatief sterk in zowel woord als geschrift . Dit bleek uit de vakken argumenteren I en II die ik dit schooljaar met een voldoende heb afgerond . Daarnaast heb ik in het vierde leerjaar van de havo en in het tweede leerjaar van mijn rechtenstudie cursussen debatteren gevolgd .
Hopelijk heb ik u voldoende geďnformeerd en is uw interesse gewekt. Graag zou ik mijn Curriculum Vitae en motivatiebrief verder willen toelichten in een persoonlijk gesprek, indien u van mening bent dat ik uw rechtbank in positieve zin kan versterken. In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Hoogachtend,

***
Bijlage: Curriculum Vitae (CV)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 april 2020, 22:33
Tralalala Tralalala is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2014
Berichten: 4
Tralalala is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AidaNabiloe Bekijk bericht
het gesprek dat ik met stagiaire ****** heb gehad
Weet je heel zeker dat ze tevreden waren of hem/haar? Anders zou ik diegene niet vermelden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AidaNabiloe Bekijk bericht
dat ik uw rechtbank in positieve zin kan versterken
Versterken is in dit geval altijd in positieve zin dus dit klinkt mij wat dubbelop.

Verder zo even geen verdere op- of aanmerkingen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
griffier, rechtbank, rechten, sollicitatie, stagebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief koerier, graag commentaar Cor Sollicitatiebrief en cv 3 8 januari 2014 02:17
Sollicitatiebrief Psychologe E-Mental Health. Graag commentaar. psychologe Sollicitatiebrief en cv 5 11 februari 2010 11:47
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Sollicitatiebrief junior account manager.. Graag commentaar mindstate Sollicitatiebrief en cv 3 14 februari 2008 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon