Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2008, 17:08
quince
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Hoe zoeken jullie? Waar publiceer je je CV?

Beste tijgers,

misschien kunnen jullie me helpen aan wat tips. Ik ben op zoek naar een aantal nieuwe medewerkers voor een buro. Van Flash designer/crea dtp-er tot java en flex-developers, tot managers, een receptioniste en een traffic manager. Allemaal mensen die weten wat werken is en met echt hart voor hun vak, blijvertjes die persoonlijk en professioneel willen groeien.

Met de geijkte kanalen alleen kom ik er niet , dus ik zou wel eens wat nieuwe wegen willen bewandelen om ons bedrijf te helpen groeien.

Vandaar de vragen: Hoe zoeken jullie? Waar laat je je CV achter?

succes met je carrieres,

Mark

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 16 december 2014 om 13:49
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2008, 20:55
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe zoeken jullie? Waar publiceer je je CV?

Hoi Mark,

Vaak hoor je dat bedrijven starten met mensen die in het netwerk zitten. Om je een tip te geven: ik denk dat er hier veel welwillende mensen zijn die op zoek zijn naar een leuke nieuwe uitdaging. Dus, reageer via een persoonlijk bericht naar mensen die in jouw profiel zitten. Ik sta altijd open voor een positieve verandering (facilitair)

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 januari 2008, 16:11
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe zoeken jullie? Waar publiceer je je CV?

Hoi Mark,

Ik heb mijn CV op verschillende sites staan: algemene zoals monsterboard, nationalevacaturebank en intermediair, maar ook op branchespecifieke sites.

Mijn ervaring is dat ik via de algemene sites erg curieuze mailtjes krijg, die zelden aansluiten op mijn CV en overduidelijk naar 300 anderen zijn gestuurd. Die gaan dan ook direct richting prullenbak. Via de specifiekere sites krijg ik wel passende vacatures doorgemaild, maar het gaat meestal om kortlopende projecten (en daar heb ik momenteel geen interesse in).

Kortom, die sites: voor mij werkt het niet echt. Als je mensen benadert n.a.v. hun CV op zo'n site, zou ik in ieder geval een persoonlijk (getint) mailtje sturen aan mensen waar je ook echt wat aan zou kunnen hebben.

Wat mij afschrikt aan de vacatures op jullie site, is de vereiste maximale reistijd en de verplichte 40-urige werkweek. Verder begrijp ik het verzoek om "recent werk of links ter referentie" niet helemaal als het gaat om een functie als junior manager én snap ik niet waarom er onder 'skills' allerlei taken opgesomd staan. Hoewel de vacature me inhoudelijk wel aanspreekt, knap ik af op de vacaturetekst.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Wat vinden jullie van mijn CV? Arjo Sollicitatiebrief en cv 1 3 april 2007 11:52
Hoe kom ik waar ik zijn wil? Lonneke Loopbaanvragen 5 31 oktober 2006 15:43
werkzoekend hbo-nederland; hoe vergaat het jullie? troeltje Sollicitatiebrief en cv 2 22 november 2005 21:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon