Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2008, 00:40
puna puna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 4
puna is on a distinguished road
Standaard zoek werk als bediende , zoek kritische mensen die me willen advies geven

hoi mensen

Ik ben terug aan het solliciteren na een jaar met te hebben doorgebracht met mijn zoontje die nu ook één jaar is. Ik woon in belgië waar ze soms toch anders tegenover openheid staan bij sollicitaties en dergelijke...
Vertel ik dit best in mijn sollicitatiebrief of wacht ik totdat ik op gesprek mag. Het is wel te zien in mijn cv. heb wel in dat jaar een cursus bedrijfsbeheer gevolgd waarin ik dubbel boekhouden enzo geleerd heb. Dit vermeld ik wel in mijn cv, dus heb niet volledig stilgezeten

ik heb altijd een beetje moeite met solliciteren, namelijk dat ik nogal onzeker overkom. Er is maar één ding aan te doen, veel op gesprek gaan en na een tijdje went het. of gewoon geluk hebbend dat ze erdoor kijken want ik ben echt wel iemand die weet wat ze wil, maar dat is soms niet helemaal duidelijk van het eerste zicht.

Nu heb ik twee vacatures waar ik voor wil gaan.
de eerste:
administratief medewerker onthaal
halftijds in een kleine gemeente., functie: onthaal van mensen telefonisch als aan de balie en een aantal administratieve taken hiervoor heb ik een voorbeeld brief klaar.

de tweede is een administratief medewerker voor een jeugdhuis, Administratieve taken uitvoeren: verslagen uittypen, uitnodigingen maken, zendingen, folders en affiches maken en verspreiden, ledenbestand bijhouden, nieuwsbrieven maken, website updaten, … al dan niet in samenspraak met de jongeren.
- Dagelijkse boekhouding.
- Verhuur van het centrum coördineren.
- Kleine klussen opknappen
dat zijn de taken
hun gezocht profiel: In het bezit zijn van een A2-diploma, secretariaatswerk en/of 4 jaar relevante ervaring in het werken in de administratieve sector.
- Flexibele ingesteldheid voor werkuren en bereidheid tot avond- en weekendwerk (occasioneel).
- Voeling hebben met de jeugd en (jeugd)groepen.
- Goed kunnen werken met PC (o.a. Office, PowerPoint, Windows XP, Internet, Outlook, …).
- Pluspunten zijn:
- communicatieve vaardigheden;
- kennis van het jeugd(huis)werk;
- zelfstandig kunnen plannen van de eigen werkorganisatie

Ik zou graag iemand hebben die kritisch is tegenover mijn cv en brief en er de zwakke punten uithaalt en misschien suggesties kan doen over hoe het beter kan....

heb wel gedeeltelijk inspiratie gehaald van een brief hier op het forum die ik heel erg goed vond en ook wel bij me passen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: rtf brief puna carriere.rtf‎ (1,6 KB, 116x gelezen)
Bestandstype: rtf cvpuna.rtf‎ (10,6 KB, 65x gelezen)
Bestandstype: rtf puna brief admin bed.rtf‎ (2,0 KB, 81x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2008, 18:18
janet666 janet666 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 4
janet666 is on a distinguished road
Standaard Re: zoek werk als bediende , zoek kritische mensen die me willen advies geven

hallo puna, waarom zou je niet in je sollicitatie zetten dat je er een jaartje tussenuit bent geweest om voor je kindje te zorgen?? das namelijk geen schande en je kunt het ook een weloverwogen keus noemen, de vraag is denk ik wel: kun je je kindje combineren met een (full)time baan. in je tweede sollicitatie wordt van je verwacht dat je flexibel ingesteld moet zijn qua werkuren en bereidheid tot avond-en weekendwerk, kun je dat waarmaken omdat je een kindje hebt. ik weet niet of je een partner hebt en of hij eventueel flexibel is qua baan maar ik zou dat denk ik wel aangeven... wat sollicitatiebrieven betreft kan ik je nog niet echt adviseren, ben zelf net voor het eerst aan het solliciteren, maar ik heb wel veel aan de brieven en op en aan merkingen die op het forum worden gegeven, veel lezen dan lukt het vast wel.. groetjes janet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon