Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Doe jij standaard een pasfoto bij je cv?
Ik ben vrouw. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 19 11,59%
Ik ben vrouw. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 96 58,54%
Ik ben man. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 8 4,88%
Ik ben man. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 41 25,00%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #51  
Oud 22 april 2011, 14:24
Sara29 Sara29 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 5
Sara29 is on a distinguished road
Standaard

nee ik doe geen pasfoto bij.
maar na dat ik hier reacties lees, twijfel ik nog wel.

en moet het foto echt een pasfoto zijn, of kan zelf ook nog je foto knippen in een pasfoto formaat??
Met citaat reageren
  #52  
Oud 23 april 2011, 00:02
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan maar begin inderdaad te twijfelen... Misschien als ik op mijn volgende brieven geen positieve reacties krijg dat ik toch een keer een pasfoto toevoeg. Wie weet helpt het..
Met citaat reageren
  #53  
Oud 25 april 2011, 18:36
Eagle Creek
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sara29 Bekijk bericht
nee ik doe geen pasfoto bij.
maar na dat ik hier reacties lees, twijfel ik nog wel.

en moet het foto echt een pasfoto zijn, of kan zelf ook nog je foto knippen in een pasfoto formaat??
Waar het om gaat is dat het een nette foto is. Pasfoto's zijn vaak nette foto's.
Als jij een vakantiefoto hebt waar je gewoon netjes een hoofd en net kledingstuk uit kunt knippen, is dat ook geen enkel probleem.

Als je maar geen quasi grappige smoel opzet met een afzichtelijk truitje of zoiets. Je moet jezelf presenteren .
Met citaat reageren
  #54  
Oud 25 april 2011, 18:41
Eagle Creek
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk bericht
Waar het om gaat is dat het een nette foto is. Pasfoto's zijn vaak nette foto's.
Als jij een vakantiefoto hebt waar je gewoon netjes een hoofd en net kledingstuk uit kunt knippen, is dat ook geen enkel probleem.

Als je maar geen quasi grappige smoel opzet met een afzichtelijk truitje of zoiets. Je moet jezelf presenteren .
Aanvullend: zorg voor een neutrale foto ook.
Een drukke achtergrond zorgt voor afleiding, en bijvoorbeeld landschappen of dieren zijn uit den boze m.i.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 22 juni 2011, 09:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Pasfoto bij je cv

Ik zou het gewoon doen. Je valt in ieder geval op en men heeft gelijk een gezicht bij de papieren info. Makkelijker te herinneren voor de ontvanger voor je cv.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 22 juni 2011, 11:45
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

De pasfoto's die ze tegenwoordig maken zijn niet mooi, door alle regels waar ze aan moeten voldoen i.v.m. ID en paspoort.

Je kunt het beste een foto meesturen, waarop je gezicht goed te zien is. Maar met elke cv een foto meesturen vind ik geen goed idee. Het is afhankelijk van de functie, het soort bedrijf en of ze er om vragen.

Maar vind je dat je verbaal sterker overkomt dan op de foto, stuur dan geen foto mee. Niet elke foto straalt dat uit wat jij uit wilt stralen.

Dus mijn tip: kijk naar de functie, wat voor persoon je bent en maak dan een bewuste keuze.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #57  
Oud 22 juni 2011, 13:09
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard

Ik heb nog nooit een foto toegevoegd (wil niet vanwege mijn knappe koppie aangenomen worden ), maar ik heb al wel eens het advies gekregen om dat wel te doen, omdat het je brief persoonlijker zou maken. Tegenwoordig is het heel gebruikelijk dat potentiele werkgevers je even googelen, dus dan vinden ze toch wel een foto van mij...
Met citaat reageren
  #58  
Oud 23 juni 2011, 00:58
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard

Pasfoto is natuurlijk heel erg 1.0 ... zeg nou eerlijk, wie heeft er nu een leuke pasfoto van zichzelf liggen?
Gewoon een mooie digitale foto van jezelf in je cv opnemen en de vormgeving daar mooi op aanpassen.
Tegenwoordig wordt het steeds normaler, ik vind het zelf al jaren heel prettig en logisch.
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 14 april 2012, 15:17
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wel een (pas)foto

Een werkgever zal toch wel op je naam gaan googlen en ongetwijfeld foto's vinden, misschien niet eens van jou maar van een naamgenoot. Dan kan je beter zelf de regie in handen houden en bij je CV een foto plaatsen die jou representeert zoals je dat zelf wilt.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 31 oktober 2014, 15:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Een werkgever zal toch wel op je naam gaan googlen en ongetwijfeld foto's vinden, misschien niet eens van jou maar van een naamgenoot. Dan kan je beter zelf de regie in handen houden en bij je CV een foto plaatsen die jou representeert zoals je dat zelf wilt.
Perfect antwoord

Het uiterlijk van een sollicitant is een factor wat helemaal niet meegeteld zou moeten te worden. Toch kan je het niet laten om te zien wie je tegenover je hebt. Juist met Facebook, Twitter, LinkedIn is dat allemaal zo te zien. Sterker nog, een profiel op LinkedIn zonder een foto is bijna taboe. Alsof je wat te verbergen hebt. Als mensen op zoek naar me gaan wil ik ze in ieder geval meteen een goed beeld geven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon