Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juni 2011, 13:39
Suzanne Suzanne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 6
Suzanne is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie secretaresse

Beste lezers,

Zou iemand eens naar deze brief willen kijken?

Mvg. Suzanne

Geachte mevrouw x, Beste x,

Ik las in de naam krant de vacature van Secretaresse en ik wil daar graag op reageren.

Ik heb de afgelopen 11 jaar ervaring opgedaan binnen verschillende bedrijven en weet van aanpakken. Ik heb ruime ervaring in het beheer van agenda's, notuleren en organiseren. Ik vind het leuk om te doen en ik ben een echte teamplayer.

Het bedrijf spreekt me erg aan omdat ik affiniteit met techniek heb. Hier wil ik neerzetten dat ik niet technisch ben, maar wel graag in die omgeving werk.

Zoals u in mijn bijgesloten cv kunt lezen, heb ik in 2000 mijn diploma's gehaald en ben ik op dit moment bezig met verschillende workshops en trainingen voor de nodige bijscholing.

Graag zou ik de kans krijgen mijzelf aan u voor te stellen in een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Suzanne x.
Tel.: 06-xxx xx xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juni 2011, 15:55
Unregistered
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

De brief is kort.
Schrijf de sollicitatiebrief in een overtuigende stijl. Zorg ervoor dat je sollicitatiebrief nieuwsgierigheid opwekt bij het bedrijf. Spits de inhoud van je sollicitatiebrief toe op de kenmerken van het bedrijf en jouw vaardigheden en kwaliteiten. Maak je sollicitatiebrief op maat voor het betreffende bedrijf. Iedereen die een sollicitatiebrief schrijft wil graag uitgenodigd worden voor het sollicitatiegesprek. Daarom is het belangrijk dat je veel aandacht besteedt aan je motivatie. Voor een bedrijf is dit gedeelte van de sollicitatiebrief het meest interessant. Schrijf voordat je begint met je sollicitatiebrief even voor jezelf op waarom je deze baan zo graag wilt en waarom bij dit bedrijf. Dan heb je vast geformuleerd wat er in de motivatie moet komen. Je hebt inmiddels vastgesteld waar je interesses liggen en je bent misschien al bezig een aantal mogelijkheden te onderzoeken,dus je gaat voor de baan van je dromen.
Jou passie, motivatie komen niet echt sterk over. In de eerste alinea gebruik je veel ‘IK’. Als je die zinnen ombuigt, valt het minder op.
Ik wens je veel succes en ik ben benieuwd naar je verbeterde brief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juni 2011, 23:06
Suzanne Suzanne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 6
Suzanne is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de tips.

Ik heb de soll. niet verstuurd omdat ik in 1 keer een aantal lopende sollicaties heb, wat ik even af wil wachten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie juridisch secretaresse, graag feedback. KS87 Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:42
Sollicitatie medisch secretaresse liyah_mm Sollicitatiebrief en cv 2 30 juni 2010 19:17
Sollicitatie medisch secretaresse Brig Sollicitatiebrief en cv 2 29 oktober 2009 12:48
Open sollicitatie juridisch secretaresse annie03 Sollicitatiebrief en cv 1 13 maart 2009 00:21
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon