Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2011, 13:23
Minne Sota Minne Sota is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 1
Minne Sota is on a distinguished road
Standaard Pakkende openingszin voor open sollicitatiebrief voor diverse functies?

Ik ben herintredend en op zoek naar een baan. Aangezien ik breed inzetbaar ben, wil ik ook breed solliciteren, m.a.w. van schoonmaakwerkzaamheden, administratief, zorg tot kinderdagverblijf, etc.
Probleem is een pakkende openingszin die ik voor alle functies kan gebruiken, dus een “breed inzetbare openingszin”!!

Lieve groet,
Minne Sota.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2011, 23:34
rambaldi rambaldi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2011
Berichten: 1
rambaldi is on a distinguished road
Standaard pakkende openingszin

Beste Minne Sota,

Dat is natuurlijk een lastige, maar niet onmogelijk.
Ik ga ervan uit dat je wel gericht een sollicitatie stuurt en geen open sollicitatie.
Wat ik nml. denk dat als je aangeeft alles te willen aanpakken, het een beetje te desperaat overkomt en men bang is je op korte tijd weer te zullen verliezen aan een andere werkgever.

Geef aan dat je een duizendpoot bent.

Bijv.

Als allround duizendpoot wil ik graag uw bedrijf versterken daar waar nodig.

Ik weet altijd plezier, voldoening en uitdaging te vinden in elk aspect van een organisatie, zolang ik een positieve bijdrage ben aan het bedrijfsproces.

wees vooral inventief en creatief.

Hopelijk heb ik een bijdrage geleverd aan je zoektocht.

Grt, Rambaldi
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 juni 2011, 13:12
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik zou niet dezelfde openingszin gebruiken voor alle sollicitaties. Zeker niet wanneer je gericht solliciteert. Kijk eens naar de vacature, waar zijn ze naar op zoek? Welke eigenschappen benoemen ze? Het woord "uitdaging" zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden, is een cliche geworden in sollicitatiebrievenwereld. Geef aan waar je de vacature hebt gevonden, bel van te voren, zodat je eventueel ook kan verwijzen naar een medewerker in je openingszin. Mijn ervaring heeft me geleerd dat men altijd eerst naar je cv kijkt. Ik heb met standaard openingszinnen wel een uitnodiging gekregen voor een gesprek en met originale openingszinnen niet. Dat ligt ook een beetje aan het bedrijfscultuur. Kijk hier eens rond in de sollicitatiebrieven, wellicht krijg je zo ook wat meer ideeen.

Groet, Eveline
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
openingszin

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief tekenaar ...openingszin goed zo? Stern Sollicitatiebrief en cv 2 21 november 2010 21:14
Pakkende openingszin, open sollicitatie woonconsulent sunshine09 Sollicitatiebrief en cv 2 17 juni 2010 23:29
Referentie in sollicitatiebrief als goede openingszin? Softy Sollicitatiebrief en cv 2 8 maart 2009 22:03
Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback. Antoinette Sollicitatiebrief en cv 1 28 juli 2007 15:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon