Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2014, 01:28
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard Nog steeds niet weten wat ik wil

Hi,


Ik ben ondertussen 25 jaar en weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen in de toekomst.
En dat is iets wat me lui en onzeker maakt!

Ben na het vmbo-kader (richting techniek), de opleiding MBO-4 Detailhandel gaan doen, puur voor het papiertje. Echter wist ik al aan het begin van de opleiding dat ik hier later niets mee wilde gaan doen.

Na mijn MBO heb ik nog 1,5 diverse baantjes gehad in de detailhandel en productie, niet gekozen omdat ik het leuk vond maar puur voor het geld.
Naast het werk nog begonnen aan de HBO Europese beroepen opleiding middels een thuisstudie.
De studie zelf vond ik erg leuk, maar de manier van studeren beviel me totaal niet en ben er dus ook na 3/4 jaar mee gestopt.
Heb nadien nog overwogen om voltijds deze opleiding te volgen, maar aangezien ik gewend was aan het geld heb ik hier van af gezien, tot mijn grote spijt!

Vervolgens nog een half jaar op reis geweest naar China, Indonesië en Australië, omdat het een lang gekoesterde droom was en om na te denken over mijn toekomst.
Helaas ben ik na thuiskomst niks wijzer geworden en besloot ik om naar een adviseur te gaan.
Hier kwam uit dat ik iets moest gaan zoeken in de reisbranche. Wat ik zelf uiteindelijk ook al dacht!
Alleen de banen die hier uit voort kwamen bevallen me evenmin.


Heb de afgelopen jaren diverse Interesse- testen gedaan en daarop kwamen keer op keer de volgende interesse- gebieden uit:

Taal en Cultuur
Geschiedenis
Theologie
Sociaal
Maatschappelijk
Sport
Toerisme

Ik zou echter totaal niet weten welke baan nou bij me past en waar er in deze tijd vraag naar is.
Kan mezelf omschrijven als eerlijk, sociaal en introvert persoon. Ben niet al te ondernemend en een grote twijfelaar. Daarom is bijvoorbeeld reisleider niks voor mij.

Wellicht dat iemand hier op het forum me kan helpen?

Gr.


Armegeddon
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2014, 10:07
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik zou echter totaal niet weten welke baan nou bij me past en waar er in deze tijd vraag naar is.
Nou, ik zou zeggen: ga dat eens onderzoeken :-) Breng je netwerk bijvoorbeeld eens in kaart. Welke mensen hebben een baan die jou aanspreekt? Vraag hen of je een keertje koffie kunt komen drinken om een indruk te krijgen van de werkzaamheden. Probeer via die connectie weer in contact te komen met iemand die je niet kent en die werk doet wat jou aanspreekt. Zo kom je buiten je eigen cirkel. Ga op internet actief op zoek naar informatie over branches en de toekomstperspectieven et cetera. Je hebt al aardig wat reiservaring en kennis van de wereld, dat zullen mensen uit de reiswereld zeker kunnen waarderen. Maak je niet te klein en ga actief op onderzoek uit.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2014, 15:22
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard

Ben vergeten erbij te vermelden dat ik het werken bij de Douane op schiphol wel zeer interessant vind! Helaas zijn er al een tijd geen vacatures meer geplaatst op de website van de Belastingdienst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2014, 15:51
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Ga bij een rederij werken of iets anders in de zeevaart. Of de marine. Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 augustus 2014, 17:33
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje2 Bekijk bericht
Ga bij een rederij werken of iets anders in de zeevaart. Of de marine. Succes!

Bedankt Piet!


Aan de Marine heb ik zelf ook nog gedacht, vooral de logistieke sector. Maar er staat dat je een zwemdiploma nodig hebt, en die heb ik (geloof ik?) niet!

Heb in mijn vroegere jaren uiteraard wel zwemles gehad en kan ook zwemmen, maar kan het niet op papier aantonen. Binnenvaart heb ik zelf ook eens aan gedacht, ik zal er eens wat informatie over zoeken!


Gr.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 augustus 2014, 14:51
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Je kan zo een zwemdiploma halen. Denk in oplossingen; niet in beperkingen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 januari 2015, 22:53
Armegeddon Armegeddon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2011
Berichten: 17
Armegeddon is on a distinguished road
Standaard

Nou, hier zijn we dan alweer.

Ben de laatste maanden niet echt wijzer geworden. Met veel vrienden en kennissen gesproken, maar niks nada nopes. Ondertussen werk ik nog steeds als productiemedewerker, iets wat langzamerhand echt me neus uit begint te komen, mede door het gebrek aan een goede sfeer (haast haast en niks is goed).

Ik weet het nu dus echt niet meer. Het idee dat ik al jaren bezig ben met deze vraagstuk maar ik amper dichterbij komt doet me doemdenken over mijn toekomst.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 januari 2015, 19:11
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet teveel nadenken: onderneem actie (solliciteren, vrijwilligerswerk, studeren, cursus).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 januari 2015, 12:25
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Goed, gesprekken met vrienden en kennissen hebben je nog niet verder geholpen. Dan wordt het tijd voor plan B. Uiteraard kun je een goed loopbaanboek doornemen, zoals 'Welke kleur heeft jou parachute?' van Richard Bolles, maar ik denk dat het voor jou niet onverstandig is om eens met een loopbaanadviseur te gaan praten. Dat kost inderdaad geld, maar je merkt nu dat je vastzit en niet verder komt. Ik zeg niet dat een loopbaanadviseur jou het licht zal laten zien, maar een gesprek met iemand die ervoor opgeleid is om mensen met loopbaanvraagstukken te begeleiden en met een open blik naar jou kijkt, kan heel verhelderend werken. Hij of zij kan je op ideeën brengen waar je zelf helemaal nog niet aan had gedacht (en je vrienden en familieleden ook niet ). Doemdenken moet je zeker niet doen; probeer in oplossingen te denken, niet in beperkingen .
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 23:53
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Wat is wijsheid? w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 10 13 juni 2011 23:07
Is dit wat ik wil..?! LindaT Loopbaanvragen 5 16 maart 2010 12:31
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon