Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 maart 2007, 22:16
drekes drekes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 1
drekes is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie ICT functie

Wie wil er op schieten?
Het is een sollicitatie naar met name een ICT functie, maar aangezien er meerdere vacatures zijn, is het voor mij een soort open sollicitatie geworden.

xxxx B.V.
t.a.v. Mevr. X. XXXXXX
xxxxxx
xxxx XX xxxxx

Datum: 05 maart 2007

Onderwerp: sollicitatie

Geachte mevrouw xxxxxxxx,

Na het lezen van uw advertentie in zzzzzzzzzzzz van 28 februari j.l., ben ik op uw internetsite diverse interessante vacatures in de verschillende vakgebieden tegengekomen. Graag zou ik dan ook willen solliciteren naar één van de functies, waarbij mijn belangstelling uitgaat naar een functie in de ICT.

Op dit moment ben ik werkzaam in de xxxxxxxxxxxxxxxxx, waarbij ik in de functie van Software Engineer de nodige ervaring heb op gedaan in zowel technische vraagstukken als in xxxxxxx uitdagingen. Het lijkt mij een uitdaging om die ervaring te gebruiken binnen de interessante xxxxxx oplossingen die uw bedrijf te bieden heeft. Een functie als xxxxxxxxxxx Systeemtechnicus of Software Engineer, lijkt mij dan ook op het lijf geschreven. Uiteraard ben ik bereid om door middel van het volgen van cursussen en opleidingen mijn kennis en ervaring meer toe te spitsen op uw bedrijfsgebied en de te gebruiken tools.

Graag zou ik met u van gedachten willen wisselen over welke functie mij het beste past in een persoonlijk gesprek. Ik vertrouw er dan ook dat deze sollicitatiebrief aanleiding geeft voor een uitnodiging hiertoe.

Hoogachtend,

XXXX XXXXXX
XXXXX 00
0000 XX XXXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2007, 10:29
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ICT functie

Beste Drekes,

In jouw brief mis ik informatie over jouw persoonlijke kwaliteiten. Ben je orderlijk, punctueel, geduldig, sociaal, creatief, assertief enz? Verder heb je wel onderbouwd waarom je naar die functie solliciteerd, maar niet waarom bij dat bedrijf.

Verder vind ik je laatste alinea wat te zelfingenomen overkomen. Het klinkt alsof jij wel eens even gaat bepalen welke functie bij jou past. Ik snap dat je het niet zo bedoelt, maar sommige mensen kunnen hierdoor heel snel op hun teentjes getrapt zijn! (ik spreek uit ervaring!) Ook die tweede zin (ik vertrouw erop...) zou ik anders formuleren. Verder zou ik niet afsluiten met hoogachtend, dat is wat te formeel. Met vriendelijke groet lijkt me beter.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes ermee!

Gr MissDiZz
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 maart 2007, 11:51
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie ICT functie

Hoi Drekes,

Je stapt in een grote valkuil door op meerder banen te solliciteren. Ga jezelf eens laten informeren door de contctpersoon die vermeld staat bij de vacatures. Ga dan een open gesprek aan dat je graag voor dit bedrif wilt werken en dat je diverse vacatures hebt gezien. Maak dan samen een afspraak over welke vacatures voor jou in aanmerking komen. Richt daar je pijlen op.

Nu heb je dus een paar strepen voor:
1: je hebt al met (hopelijk een persoon uit de selectiecommissie) iemand gesproken
2: Je kunt je brief toespitsen op de vacature die het meest op je lijf geschreven staat
3: je kunt in jouw brief gedetailleerde informatie geven waarom je juist naar die vacature solliciteert. (immers met iemand intern besproken)

Ik denk dat dit een betere manier is dan "met hagel te schieten".

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 maart 2007, 11:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie ICT functie

Ja, bellen lijkt me ook stuk beter. Je solliciteert gerichter, je kan naar telefoongesprek verwijzen en je hebt soort leidraad voor brief.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie voor functie op financiële administratie Simmie Sollicitatiebrief en cv 7 16 november 2007 10:47
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Open sollicitatie voor functie in Human Resources Saskia Sollicitatiebrief en cv 2 5 april 2006 14:47
Open sollicitatie voor de functie opvoedster/begeleidster babz84 Sollicitatiebrief en cv 3 5 april 2006 00:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon