Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 april 2013, 22:21
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Het begin van de brief vind ik vrij sterk, maar daarna verval je wel in waarom het bedrijf goed voor jou is. Probeer het eens te vertalen naar wat jij voor toegevoegde waarde voor het bedrijf hebt. Bijv: "in mijn vorige baan had ik ook al contact met cliënten. Zij vonden mijn persoonlijke benadering erg prettig en past bij de bedrijfsidealen van het UMC St. Radboud.

Natuurlijk alleen doen als je ook echt klantencontact had. Maar goed, dit is dus het idee. Zoek een voorbeeld, gebruik de STAR-methode en verbind dit aan een vacature-eis van het bedrijf.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 mei 2013, 15:29
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

In deze tijden is het echt een kwestie van volhouden.
Ik zit nu ruim een jaar bij huis, heel veel gesolliciteerd en genetwerkt en jawel 2 gesprekken gehad. Houd moed, ook al is het af en toe behoorlijk frustrerend. Wens je heel veel succes!! En alle andere (langdurige) sollicitanten natuurlijk ook!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 mei 2013, 11:08
MichelleV MichelleV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 4
MichelleV is on a distinguished road
Standaard Cv?

Ik vind de brief goed klinken! Zoals eerder vermeld misschien meer structuur, maar ik zou hier als werkgever zeker wel op reageren.
Hoe zit het met je CV? Ik snap dat je het niet hier gaat posten, maar misschien ligt het daaraan.
Ik stuur altijd een foto mee op mijn CV en het helpt aanzienlijk!
Hiernaast heb ik door middel van veel voorbeelden mijn CV 'geperfectioneerd'. En is het nu heel gestructureerd en duidelijk.
Wat mij opvalt is dat werkgevers heel erg letten op wat er staat bij je kwalificaties en persoonlijke interesses (hier krijg ik tenminste altijd vragen over, waardoor je je zelf in een goed daglicht kan zette), dus misschien is dit nog niet optimaal op jou CV?
Ik weet natuurlijk niet hoe je CV er uit ziet, maar misschien helpt het.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 1 juni 2013, 18:49
MBK MBK is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 3
MBK is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieke22 Bekijk bericht
Beste,

Patiëntvriendelijk, warme persoonlijkheid en flexibel is de zorghulp SEH die u zoekt. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing en daarom solliciteer ik dan ook naar deze functie.

Ik heb nu ruim 5 jaar gewerkt als thuishulp in de thuiszorg en daar ook de nodige ervaring opgedaan. Als thuishulp was ik verantwoordelijk ( ben ik verantwoordelijk geweest) voor mijn vaste cliënten in hun thuissituatie. Bij de meeste cliënten zorgde ik jarenlang voor hun huishouden, hield ik hun administratie bij en zorgde ik voor structuur in hun dagelijkse leven. ( Bij de meeste cliënten heb ik jarenlang voor het huishouden zorg gedragen en hun administratie geregeld, daarmee heb ik voor structuur gezorgd in hun dagelijkse leven ) Hierbij bouw je een vertrouwensband met elkaar op en werd ik door al mijn cliënten als vriendelijk omschreven. ( voorgaande zin over de vertrouwensband leest ook niet echt lekker.. misschien zoiets ervan maken: Hierdoor ontstaat er een vertrouwensband waardoor al mijn cliënten mij omschrijven als vriendelijk ) Ik zorg graag voor mijn medemens en werk graag samen naar een gerichte oplossing toe. Als ik wat kan betekenen voor een ander voel ik mij nuttig en voldaan.

Als een echt sociaal dier ben ik van mening dat ik een toegevoegde waarde ben binnen jullie team van ruim 75 collega's. ( Waarom? Misschien een voorbeeld aandragen? ) Wat mij aanspreekt aan het UMC St. Radboud Nijmegen is het persoonlijk aspect. Elke nieuwe client is voor jullie even belangrijk en krijgt het gevoel meer dan alleen een client te zijn.

Mijn drijfveer om dan ook op deze functie te solliciteren is meer dan alleen maar de afwisseling, in de functie het iets kunnen betekenen voor een ander is wat ik fantastisch vind. Van de afdeling SEH heb ik het beeld dat geen dag hetzelfde is. Het werken voor en met mensen ligt ( gaat?? ligt mij aan het hart is een beetje vreemd, maar weet zo snel even geen alternatief..) mij aan het hart en mijn karaktereigenschappen sluiten naadloos aan bij deze functie.

Graag zou ik dan ook in een persoonlijk gesprek mijn motivatie en CV
(curriculum vitae) verder toe willen lichten.

Met vriendelijke groet,

Marieke .....


Bijlage: curriculum vitae


En dan uiteraard de naam nog opzoeken met de juiste data's. Maar dit nu even zo klad geschreven. Jullie mening hiervan?

Beste Marieke,

Ik heb mijn best gedaan om je te voorzien van wat ik denk wel redelijk advies is Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
Sollicitatie, reactie blijft uit.... dreeken Sollicitatiebrief en cv 3 30 mei 2006 16:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon