Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2009, 00:13
stylist in de dop stylist in de dop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 4
stylist in de dop is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt?

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik voor t eerst op carrieretijger.nl en meteen kom ik met de deur in huis vallen: WIE WIL MIJN SOLLICITATIEBRIEF BEKIJKEN en AVIES GEVEN?

De sollicitatiebrief is voor een sieraden-importeur in Amsterdam. Ik zal de vacature en mijn brief hieronder posten.

Alvast reuzebedankt!

Lieve groet,
Stylist in de Dop

VACATURE:
X is een adembenemend snel groeiend bedrijf in Amsterdam dat trendy horloges en fashionable sieraden levert aan de betere juweliers. Merken
die ons bedrijf importeert zijn onder andere XXXXX Onderscheidend zijn onze 2 eigen juwelenmerken; X en X.
Ons bedrijf is jong en dynamisch, we werken hard en met veel drive. Kenmerkend voor onze cultuur zijn de korte lijnen en de onderlinge loyaliteit. We zijn betrokken bij onze producten,klanten, leveranciers en elkaar.
Voor onze eigen merken X en X, zijn wij op zoek naar een fulltime (40 uur):
Junior Stylist(e)
Als junior stylist werk je nauw samen met de stylist. Je houdt je bezig met de presentatie van onze producten ten behoeve van al onze communicatie, zoals brochures, advertenties en interne communicatie. Daarbij adviseer en assisteer je bij de inrichting van onze shop(s) en bij de inrichting
van onze beursstand. Voor deze functie zijn wij op zoek naar een kandidaat met een afgeronde vakgerelateerde opleiding en 0 tot 2 jaar werkervaring. Je bent bereid je te ontwikkelen tot een vakvolwassen stylist(e). Je bent creatief, communicatief, flexibel en een teamplayer. Tevens kan je gestructureerd en georganiseerd werken op basis van prioriteiten.
Wil jij een leuke en zelfstandige baan in een modern en snel groeiend bedrijf met een top werksfeer in een collegiaal team, met daarbij een interessant salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden?
Stuur dan jouw sollicitatiebrief, voorzien van Curriculum Vitae, naar xxx




SOLLICITATIEBRIEF:
Amsterdam, 26 februari 2009



XXXX
t.a.v. Mevr. XXX
Adres
Postcode/Plaats


Betreft: Sollicitatie Junior Stylist



Geachte mevrouw X,


Als topspeler in de modebranche is het voor XX(naam vh bedrijf) belangrijk dat de presentatie van de aangeboden producten uiterst goed verzorgd is. Nu is XX(naam bedrijf) op zoek naar een junior stylist die deze taak, in nauwe samenwerking met de stylist, op zich kan nemen. Bezig zijn met
stijl en sfeer en dit ook kunnen overbrengen is echt mijn passie. Het lijkt mij dan ook een geweldige uitdaging om in deze functie bij XX(bedrijfsnaam) aan de slag te gaan.

Van kleins af aan heb ik mij altijd bezig gehouden met alles wat te maken heeft met mode, sieraden, kleuren, materialen en sfeer. Tijdens mijn studietijd aan XXX(opleiding)heb ik mijn creativiteit in combinatie met kennis verder kunnen ontwikkelen, waarna ik ook in de praktijk op verschillende gebieden ervasring opgedaan heb.

Na een aantal jaar bij diverse bedrijven te hebben gewerkt, zou ik mij nu graag meer willen focussen op het vakgebied en datgene waarvoor ik opgeleid ben. Het spreekt mij dan ook erg aan om te werken bij een succesvol, jong en dynamisch bedrijf zoals XX (naam bedrijf).
In de functie van junior stylist zou ik mijn liefde voor lifestyle, mode en sieraden ten volle kunnen uitbuiten.
(* Hier zou ik graag een stukje over eigenschappen/kwaliteiten willen neerzetten, maar ik stuit elke keer op de "standaard/cliche" uitingen, wie kan mij helpen daarmee?(oog voor detail, intuitief --> vaak feilloos aan kunnen voelen wat iemand voor ogen heeft, gevoel voor stijl, flexibiliteit, communicatief/sociaal, teamplayer maar ook zelfstandig)*)
Bovendien heb ik veel ambitie om door te groeien tot styliste.
Mijn motivatie om deze functie bij XX (naam bedrijf) aan de slag te gaan is dan ook groot.

Vanzelfsprekend zou ik met veel plezier meer over mijzelf vertellen in een gesprek. Met veel belangstelling kijk ik dan ook uit naar een uitnodiging hiervoor.


Met vriendelijke groet,

xxx (mijn naam en achternaam)



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2009, 12:34
startertje startertje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2008
Berichten: 21
startertje is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn allereerste sollicitatiebrief! Wie helpt?

SOLLICITATIEBRIEF:
Amsterdam, 26 februari 2009



XXXX
t.a.v. Mevr. XXX
Adres
Postcode/Plaats


Betreft: Sollicitatie Junior Stylist



Geachte mevrouw X,


Als topspeler in de modebranche is het voor XX(naam vh bedrijf) belangrijk dat de presentatie van de aangeboden producten uiterst goed verzorgd is. Nu is XX(naam bedrijf) op zoek naar een junior stylist die deze taak, in nauwe samenwerking met de stylist, op zich kan nemen. Bezig zijn met
stijl en sfeer en dit ook kunnen overbrengen is echt mijn passie. Het lijkt mij dan ook een geweldige uitdaging om in deze functie bij XX(bedrijfsnaam) aan de slag te gaan.

Van kleins af aan heb ik mij altijd (woord weglaten) bezig gehouden met alles wat te maken heeft met mode, sieraden, kleuren, materialen en sfeer. Tijdens mijn studietijd aan XXX(opleiding)heb ik mijn creativiteit in combinatie met kennis verder kunnen ontwikkelen, waarna ik ook in de praktijk op verschillende gebieden ervasring (spelfout)opgedaan heb. is nogal vaag. Kan je specifieker zijn over welke ervaring je juist hebt opgedaan?

Na een aantal jaar bij diverse bedrijven te hebben gewerkt, zou ik mij nu graag meer willen focussen op het vakgebied en datgene waarvoor ik opgeleid ben. Het spreekt mij dan ook erg aan om te werken bij een succesvol, jong en dynamisch bedrijf zoals XX (naam bedrijf).
In de functie van junior stylist zou ik mijn liefde voor lifestyle, mode en sieraden ten volle kunnen uitbuiten uitbuiten klinkt nogal negatief. Ander woord? ik weet zo direct ook niet welk hoor.
(* Hier zou ik graag een stukje over eigenschappen/kwaliteiten willen neerzetten, maar ik stuit elke keer op de "standaard/cliche" uitingen, wie kan mij helpen daarmee?(oog voor detail, intuitief --> vaak feilloos aan kunnen voelen wat iemand voor ogen heeft, gevoel voor stijl, flexibiliteit, communicatief/sociaal, teamplayer maar ook zelfstandig)*)
Ik vind die eerste eigenschappen niet per se standaard. Ik zou gewoon iets schrijven als "ik ben een persoon die..." maar dan 3 eigenschappen kiezen die het belangrijkst zijn voor de job (oog voor detail, aanvoelen, intuitief), niet alles opsommen.
Bovendien heb ik veel ambitie om door te groeien tot styliste.
Mijn motivatie om deze functie bij XX (naam bedrijf) aan de slag te gaan is dan ook groot.

Vanzelfsprekend zou ik met veel plezier meer over mijzelf vertellen in een gesprek. Met veel belangstelling kijk ik dan ook uit naar een uitnodiging hiervoor.


Met vriendelijke groet,

xxx (mijn naam en achternaam)



Bijlage: Curriculum Vitae

Voor de rest vind ik het een prima brief! Vlot geschreven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2009, 17:27
stylist in de dop stylist in de dop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 4
stylist in de dop is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn allereerste sollicitatiebrief! Wie helpt?

Hi Startertje,

Dankjewel voor je tips!
Zijn er nog meer mensen die een kritische blik kunnen werpen op mijn sollicitatiebrief? Alvast reuzebedankt!

Groetjes Stylist in de dop
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 maart 2009, 11:07
stylist in de dop stylist in de dop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 4
stylist in de dop is on a distinguished road
Standaard Re: Mijn allereerste sollicitatiebrief! Wie helpt?

Hi allemaal,

Op aanraden van Startertje heb ik mijn soll.brief wat aangepast.
Graag ontvang ik kritiek/commentaar (opbouwend ofcourse :-))
Let niet op de layout, in Word staat t prima, maar hier ziet het
er anders uit..

Gr. Stylist en de dop



Amsterdam, 27 februari 2009



xx bedrijf
t.a.v. mevr. xx
adres
postcode/plaats

Betreft: Sollicitatie Junior Stylist



Geachte mevrouw xx,


Als topspeler in de modebranche is het voor (bedrijfsnaam) belangrijk dat de presentatie van de aangeboden producten uiterst goed verzorgd is. Nu is (bedrijfsnaam) op zoek naar een junior stylist die deze taak, in nauwe samenwerking met de styliste, op zick kan nemen. Bezig zijn met stijl en sfeer en dit ook kunnen overbrengen is echt mijn passie. Het lijkt mij dan ook een geweldige uitdaging om in deze functie bij (bedrijfsnaam) aan de slag te gaan.

Van kleins af aan heb ik mij bezig gehouden met alles wat te maken heeft met mode, sieraden, kleuren, materialen en sfeer. Tijdens mijn studietijd aan (naam opleiding) heb ik mijn creativiteit in combinatie met kennis verder kunnen ontwikkelen, waarna ik ook in de praktijk op verschillende gebieden ervaring opgedaan heb waaronder de styling te verzorgen voor de commercial van de Miljonair Fair en door diverse testshoots te doen.

Na een aantal jaar bij diverse bedrijven te hebben gewerkt, zou ik mij nu graag meer willen focussen op het vakgebied en datgene waarvoor ik opgeleid ben.
Het spreekt mij dan ook erg aan om te werken bij een succesvol, jong en dynamisch bedrijf zoals (bedrijfsnaam). In de functie van junior styliste zou ik mijn liefde voor lifestyle, mode en sieraden ten volle kunnen benutten.

Mijn collega’s waardeerden mij vooral omdat ik iemand ben die intuitief goed ontwikkeld is doordat ik niet alleen opdrachtgevers goed kan aanvoelen, maar ook hen, waardoor opdrachten vaak vlot en plezierig verliepen. Verder ben ik iemand met oog voor detail, iedere opdracht moet er tot in de puntjes sfeervol, creatief en verzorgd uitzien.

Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid mijn vaardigheden verder te ontwikkelen en door te groeien tot styliste. Mijn motivatie om deze functie bij (bedrijfsnaam) aan de slag te gaan is dan ook groot.

Vanzelfsprekend zou ik met veel plezier meer over mijzelf vertellen in een gesprek. Met veel belangstelling kijk ik dan ook uit naar een uitnodiging hiervoor.


Met vriendelijke groet,

(mijn naam)

(mijn contactgegevens --> adres/email/tel.nr)

Bijlage: Curriculum Vitae
Setcard

Laatst gewijzigd door stylist in de dop; 2 maart 2009 om 11:10 Reden: iets vergeten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 maart 2009, 23:43
baanzoeker baanzoeker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Berichten: 2
baanzoeker is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt?

Hoi,

Ik zou de regel : Nu is (bedrijfsnaam) op zoek naar .... anders opstellen. Iets van: .... u bent op zoek naar ... klinkt naar mijn mening iets beter, anders vertel je het bedrijf dat het bedrijf op zoek is naar. Maargoed veel ervaring heb ik nog niet dus ... Veel succes en hoop dat je de baan krijgt.

Groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 maart 2009, 11:23
stylist in de dop stylist in de dop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 februari 2009
Berichten: 4
stylist in de dop is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt?

Hi Baanzoeker,

Dankjewel voor je reactie! Ik hoop het ook :-D !
Jij ook succes met het vinden van een baan!

Groetjes Stylist in de dop
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
sollicitatiebrief wie helpt? ziekenhuis Sollicitatiebrief en cv 1 28 januari 2008 20:15
Wie helpt er mee? Een lijst van bedrijven met adressen. Joop Sollicitatiebrief en cv 8 23 mei 2007 12:37
sollicitatiebrief bakkerijwinkel, wie kan mij helpen? judithdp Sollicitatiebrief en cv 1 10 mei 2007 18:47
Wie helpt mij met mijn brief en CV? Moboy Sollicitatiebrief en cv 1 13 april 2006 01:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon