Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2013, 12:40
Irinxx Irinxx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2013
Berichten: 1
Irinxx is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker bediening in de horeca

Halloooo,

Ik wil dus werken in de bediening, alleen heb ik geen ervaring. Nu wil ik een paar restaurants een eetcafes mailen en heb dus een sollicitatiebrief daarvoor geschreven. Willen jullie tips geven en zeggen wat jullie van de brief vinden. Of eventuele spelfouten vermelden. Alvast bedank!


Plaatsnaam, 2 juli 2013

Betreft: open sollicitatie part-time medewerker bediening

Geachte heer/mevrouw,

Zoekende naar een bijverdienste lijkt het mij heel leuk om in uw restaurant/brasserie te werken. Dit is dan ook de reden dat ik u deze mail stuur.

Doordat het bijna vakantie is ben ik per direct op zoek naar een leuke en interessante bijbaan. Zo kan ik wat bijverdienen en mijn vrije tijd nuttig opvullen. Ik zou heel graag uw team komen versterken, omdat het persoonlijke contact met gasten mij zeer aanspreekt. Elke gast is immers weer anders. Bovendien heeft de horeca mij altijd al aangesproken omdat er vaak een gezellige sfeer heerst. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan deze gezellige sfeer en uw gasten naar hun zin willen maken.

In een eerdere bijbaan in de supermarkt heb ik geleerd om klantgericht en klantvriendelijk te handelen. Ook leerde ik hoe je het beste met de vragen en klachten van klanten om kan gaan. Die eigenschappen kan ik als
horecamedewerker ook prima gebruiken. Daarnaast heb ook eerder in teamverband gewerkt en dat is me heel goed bevallen. Ten slotte ben ik flexibel en bereid om veel te werken in de vakantieperiode. Daarom zet ik liever vandaag dan morgen mijn enthousiasme in om bij u als horecamedewerker aan de slag te gaan. Graag verwijs ik u naar mijn CV voor verdere informatie. Welke ik samen met deze brief, zo nodig, wil toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2013, 15:33
Marjolein63 Marjolein63 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Berichten: 5
Marjolein63 is on a distinguished road
Standaard

Hallo

Mijn ervaring met werken in de horeca is dat het veel beter werkt als je even binnen loopt en vraagt of ze voor de vakantie nog op zoek zijn naar mensen. Mailtjes of brieven verdwijnen vaak in de prullenbak.

Toch een paar commentaartjes op je brief.

beginzin:
graag zou ik in de vakantie willen werken in de horeca. Het lijkt me leuk om in uw restaurant te komen werken. enz enz.

tweede alinea:
ik zou het eerste stukje weglaten en beginnen met Ik zou graag uw team komen ....... enz
dan kun je altijd nog de alinea eindigen met: zo kan ik mijn vakantie tijd nuttig besteden en gelijk wat bijverdienen. of iets dergelijks

derde alinea:
In een eerdere bijbaan in de supermarkt zou ik vervangen door tijdens mijn werk in de supermarkt.
Verder gebruik je erg veel 'IK' in deze alinea.

graag verwijs ik u naar mijn cv hoort op een nieuwe alinea

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes

Groeten Marjolein
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerker bediening macklemore Sollicitatiebrief en cv 3 29 mei 2013 16:44
Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker eefje2 Sollicitatiebrief en cv 2 18 augustus 2012 22:25
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief helpdesk medewerker ie0779162 Sollicitatiebrief en cv 6 26 augustus 2009 23:05
sollicitatiebrief bediening mikeypikey Sollicitatiebrief en cv 4 24 november 2006 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon