Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2015, 00:00
yakine.s yakine.s is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2015
Berichten: 1
yakine.s is on a distinguished road
Exclamation probleem

Hoi, mijn naam is yakine en ik zit op dit moment met een probleem. Ik ben van Havo naar kader gaan zakken in de afgelopen jaren en zit inmiddels al in mijn examenjaar. Dit komt vooral doordat ik me nooit heb gefocust op de dingen die erg belangrijk zijn o.a. School. Ik heb ook geen idee welk opleiding ik wil volgen. Ik zou graag in tv programma's willen staan als presentatrice maar daar heb je natuurlijk een hbo diploma voor nodig. Tegenwoordig kun je ook hbo gaan studeren maar dat kost ook veel tijd en moeite dus weet ik totaal niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2015, 11:28
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Nou, als het je droom is om presentatrice te hebben, dan heb ik op deze maandagmorgen heel goed nieuws voor je: voor dit beroep heb je helemaal geen hbo nodig! Ook met een mbo-diploma en zelfs zonder een diploma kun je presentator worden. Het is erg afhankelijk wat voor soort programma's je wilt presenteren. Om een goede presentator te worden, heb je wel uitstraling nodig, een zekere x-factor. Er zijn heel veel mensen die bij de tv willen werken, je hebt dus veel concurrentie, maar er zijn er slechts een aantal echt geschikt voor. Waarom wil je eigenlijk presentator worden? Alleen om met je hoofd op tv te komen is geen goede motivatie. En op welke manieren treed jij nu al op de voorgrond? Presenteren kun je namelijk niet echt leren, wel verfijnen. Als je voor school bijvoorbeeld een spreekbeurt moet houden, steek je dan meteen je vinger op of wil je het liefst als laatste? En als je een spreekbeurt houdt hoe zijn dan de reacties van je leerkracht en je medeleerlingen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2015, 12:09
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Wellicht dat je ook eens contact op kunt nemen met presentatoren/trices om tijdens een kopje koffie al je vragen over het vak te kunnen stellen. Zo krijg je een gevoel of dit het beroep voor jou is en breid je tegelijkertijd je netwerk uit. Gewoon proberen, er is altijd wel iemand die je hier meer over wil vertellen.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2015, 12:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Wellicht dat je ook eens contact op kunt nemen met presentatoren/trices om tijdens een kopje koffie al je vragen over het vak te kunnen stellen. Zo krijg je een gevoel of dit het beroep voor jou is en breid je tegelijkertijd je netwerk uit. Gewoon proberen, er is altijd wel iemand die je hier meer over wil vertellen.
Nou, hier wil ik graag even op inhaken. In dit stadium van de zoektocht van yakine.s lijkt me dit nog een brug te ver. Er zijn heel veel mensen die bij de televisie willen werken. Ikzelf heb een tijd op de afdeling P&O van een omroep gewerkt en je wilt niet weten hoeveel mensen open sollicitaties sturen of een verzoek indienen voor een oriënterend gesprek. Als we aan al die gesprekken gehoor hadden gegeven, dan waren de pakken koffie niet aan te slepen geweest. Als je echt wilt weten of het iets voor je is, dan raad ik aan om eens een cursus te gaan volgen, bijvoorbeeld bij de Media Academie. Je krijgt dan goede feedback en je komt erachter of presenteren echt iets voor je is. De mensen die er les geven, komen uit de tv- en filmwereld en hebben goed zicht op je capaciteiten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 oktober 2015, 10:15
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Nou, hier wil ik graag even op inhaken. In dit stadium van de zoektocht van yakine.s lijkt me dit nog een brug te ver. Er zijn heel veel mensen die bij de televisie willen werken. Ikzelf heb een tijd op de afdeling P&O van een omroep gewerkt en je wilt niet weten hoeveel mensen open sollicitaties sturen of een verzoek indienen voor een oriënterend gesprek. Als we aan al die gesprekken gehoor hadden gegeven, dan waren de pakken koffie niet aan te slepen geweest. Als je echt wilt weten of het iets voor je is, dan raad ik aan om eens een cursus te gaan volgen, bijvoorbeeld bij de Media Academie. Je krijgt dan goede feedback en je komt erachter of presenteren echt iets voor je is. De mensen die er les geven, komen uit de tv- en filmwereld en hebben goed zicht op je capaciteiten.
Ik bedoel niet een open sollicitatie of oriënterend gesprek naar het bedrijf, maar gewoon iemand persoonlijk benaderen en uitnodigen. In je netwerk is er vaak wel iemand die weer iemand kent die het wel leuk zou vinden om een keer af te spreken. Gewoon om er een beetje feeling ermee te krijgen.

Het volgen van een cursus is inderdaad ook een heel goed idee.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 oktober 2015, 10:31
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
In je netwerk is er vaak wel iemand die weer iemand kent die het wel leuk zou vinden om een keer af te spreken. Gewoon om er een beetje feeling ermee te krijgen.
Ja, in het geval van 'gewone' banen wel, maar we hebben het hier over BN'ers. Yakine geeft immers aan dat ze bij de televisie wil werken. Je moet er echt van overtuigd zijn dat je bij de televisie wil werken en dit ook heel duidelijk kunnen motiveren, dan heb je een beetje kans dat iemand een paar minuutjes voor je heeft. Alleen om een beetje een beeld te krijgen of het iets voor je is, is echt te magertjes.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 oktober 2015, 10:26
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Ja, in het geval van 'gewone' banen wel, maar we hebben het hier over BN'ers. Yakine geeft immers aan dat ze bij de televisie wil werken. Je moet er echt van overtuigd zijn dat je bij de televisie wil werken en dit ook heel duidelijk kunnen motiveren, dan heb je een beetje kans dat iemand een paar minuutjes voor je heeft. Alleen om een beetje een beeld te krijgen of het iets voor je is, is echt te magertjes.
Ja, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht. Je hebt een goed punt. Proberen kan naar mijn mening echter nooit kwaad, ook al krijg je geen antwoord, dan heb je immers niks verloren.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb een probleem Quinx Opleiding kiezen en volgen 4 27 mei 2014 19:41
Mbo klaar eind februari, hbo begint begin februari, probleem!? Oumaima1991 Opleiding kiezen en volgen 2 30 december 2009 17:01
Probleem door deels eigen woede en omstandigheden thor2002 Alle andere carrièreonderwerpen 6 18 december 2009 20:14
Mensen gezocht met het zelfde probleem Aapjuh Opleiding kiezen en volgen 31 2 december 2009 12:34
HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem Angel70 Loopbaanvragen 6 5 augustus 2008 11:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon