Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 augustus 2009, 10:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden

Als je contract verloopt terwijl je in je zwangerschapsverlof zit dan word deze gewoon doorbetaald. Alleen word hij dan rechtstreeks aan jou uitgekeerd en niet meer aan je werkgever.

Zelf ben ik nu werkloos, ontslagen. Maar nu kan ik nergens vinden of ik dan uberhaut wel een uitkering krijg (tijdens mijn zwangerschapsverlof). Nergens staat dat beschreven en financieel gaat het niet lukken om rond te komen als ik geen uitkering dan krijg, ik ga dan waarscheinlijk mijn huis kwijt raken en ik heb al een kleine rondlopen. Ik kan nu zelfs al geen baan meer krijgen, niemand wil iemand met een dikke buik... zit er ff helemaal doorheen. Weet iemand of ik ook recht heb op een uitkering en hoe dat dan gaat.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 augustus 2009, 15:36
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden

1: Geen spreektaal AUB.
2: Spellingscontrole AUB.
3: Bel het UWV Werkbedrijf. Die kunnen je alles vertellen over uitkeringen.
Succes.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 april 2010, 15:10
olivia
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden

Ik ben ook zwanger en in dilemma. ik werk reeds 10 jaar voor grote organisatie die inmiddels zo de boel heeft omgegooid dat weinig van ons er meer prettig werken. In combinatie met mijn tweede onderweg heeft mij doen besluiten na mijn verlof niet meer terug te willen keren. Het liefst wil ik eerlijkheidshalve gelijk open kaart spelen, ontslag indienen, maar mijn verlof zou pas over 2 maand ingaan.

Kan mijn werkgever mij de 16 weken verlof ontzeggen als ik zelf ontslag neem?
Kan hierbij het termijn dat ik mijn ontslag indien, van invloed zijn?
En wat gebeurt er met mijn open vakantiedagen? Kan ik die op nemen nadat mijn verlof is afgelopen? Is dat iets waar ik recht op heb, of verklaart mijn werkgever mij voor gek?

Ik realiseer me dat ik geen uitkering krijg. Ik ben van plan zodra ik wat hersteld ben na de bevalling toch in te schrijven bij uitzendburo of dergelijke. want ik wil weer aan het werk, parttime.

Ik heb internet afgezocht naar een passend antwoord op mijn vragen, maar kan niets aansluitends vinden. bedankt.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 april 2010, 16:36
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden

Ook hier geldt: bel het UWV Werkbedrijf of je vakbond.

Succes!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 april 2010, 17:24
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden

Hoi,

Zou inderdaad even goed informeren, maar ook nog goed nadenken of je wel echt ontslag wilt nemen.

Straks moet je wennen aan een baby erbij en ook nog solliciteren op andere baan + eventuele financiele zorgen.

Succes met je beslissing en natuurlijk met de zwangerschap!!

Rosina
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 mei 2012, 13:00
ebru
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard zelf ontslaggenomen

na ruim 10 jaar werken heb ik ruim 3 jaar geleden ontslag genomen na de geboorte van mijn tweede kind omdat ik problemen had met oppas regelen (vanwege onregelmatige werktijden). nu wil ik weer aan de slag. ik ben bijna elke dag aan het solliciteren maar ik wordt nergens meer aangenomen ( vanwege mijn leeftijd 32 en ik ben ook niet zo hooggeschoold mbo2). is er een instelling die mij kan helpen om een baan te vinden of uitkering want ik heb echt een inkomen nodig omdat mijn partner ook maar twee dagen werkt.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 mei 2012, 21:17
Sarah van Bamsbergen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

UWV, uitzendbureaus, je netwerk, NVB enzovoorts. Informeer ook naar (bijzondere) bijstand bij je gemeente.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
zwangerschap

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon