Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2007, 22:30
merelflorence merelflorence is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 3
merelflorence is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie

Hallo, ik zou graag een reactie willen hebben op mijn sollicitatiebrief voor receptioniste. Het is namelijk erg lang geleden. Heb ook nog een vraag; op het moment doe ik iets totaal anders (Sociaal Pedagogisch Werker), is dat belangrijk te vermelden in de brief. Zelf dacht ik namelijk dat het dan over het verleden zou gaan, aangezien ik nu een andere richting op wil. Alle tips zijn zeer welkom, alvast bedankt!!

Merel xxxx
xxxx
xxx xxx
xxxxx@hotmail.com

xxx & xxxx Notarissen
T.a.v. de heer xxxx
xxx
xxx xxxx


xxx, 21 april 2007


Betreft: Vacature telefoniste - receptioniste


Geachte heer xxxx,

Na aanleiding van uw vacature in de twentsche courant Tubantia van zaterdag 21 april jongstleden, solliciteer ik naar de functie receptioniste - telefoniste.

De functie spreekt mij zeer aan, omdat ik twee jaar met veel plezier en op vakkundige wijze soortgelijk werk heb gedaan tijdens mijn werkperiode als intercedente. Tevens lijkt het me leuk en uitdagend om de continuïteit van uw notariële dienstverlening te versterken en te ondersteunen.

Ik kan goed overweg met diverse computerprogramma’s onder andere word, excell, outlook en weet nieuwe programma’s snel eigen te maken. Ik heb een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Mijn persoonlijke troeven zijn mijn enthousiaste persoonlijkheid, leergierigheid en collegialiteit.

Graag licht ik mijn sollicitatie toe in een persoonlijk gesprek,

Met vriendelijke groet,



Merel xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2007, 12:24
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie!!!

Hoi Merel,

In de twede alinea mag je jouw vraag beantwoorden.

Als je hier iets schrijft van.

In een van mijn vorige betrekkingen heb ik gewerkt als intercedent. Na de zijstap sociaal pedagogisch medewerker weet ik zeker dat dit voor de toekomst niet voor mij is weggelegd. dat is de reden waarom ik nu reageer op uw vacature.


Zo zeg je dat je zelfhet initiatief neemt om te ervaren wat verandering inhoudt. ook zeg je dat deze ervaring jou heeft doen besluiten om "definitief" voor het administratieve vak te kiezen.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2007, 13:26
merelflorence merelflorence is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 3
merelflorence is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie!!!

Dag Rens, erg bedankt voor de tip, ik zou het zo neer kunnen zetten, het is echter wel zo dat spw niet bepaald een zijstap is aangezien ik er nu inmiddels 4 jaar werk. Heb je misschien een ander woord voor me?? bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2007, 14:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie!!!

Eerlijkgezegd vind ik intercedente -> spw'er -> receptioniste een raar carrièrepad Als dat echt is wat je wilt, dan schreeuwt het om een verklaring (in je sollicitatiebrief bedoel ik). Zonder overtuigende inhoudelijke/persoonlijke toelichting lijkt me de kans groot dat je brief direct wordt afgewezen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 april 2007, 14:56
merelflorence merelflorence is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 3
merelflorence is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie

Dank Rene voor je reactie, ik zou het er dus in moeten zetten, alleen vraag ik me dus af of ik het een zijstap zou moeten noemen...??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 april 2007, 15:14
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie

Ik denk dat je het om te beginnen inhoudelijk wat uitgebreider moet uitleggen. Dan komt daarna de woordkeuze en formulering. Bij dat laatste kan ik je nog niet goed helpen, aangezien ik je carrièreswitch nog niet begrijp.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Jule Sollicitatiebrief en cv 9 29 oktober 2009 10:27
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Open sollicitatiebrief, graag nog een laatste blik ilsieils Sollicitatiebrief en cv 2 3 augustus 2006 13:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon