Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2006, 22:12
dreeken dreeken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 3
dreeken is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie, reactie blijft uit....

Beste mensen,

Ongeveer anderhalve week terug heb ik een (open) sollicitatiebrief verstuurd. Nu snap ik natuurlijk wel dat ze eerst uit moeten zoeken of ze wel een plaats beschikbaar hebben, maar ik had toch eigenlijk wel een soort van bevestiging verwacht.

Is het normaal dat ik daar enkele weken op moet wachten?

Ik ben er vorig jaar een keer geweest om er een kijkje te nemen, dat heb ik per email geregeld en binnen 1 dag had ik al een reactie terug over wie ik moest bellen en weer 1 dag later kon ik een dag mee kijken. Enkele weken later heb ik weer een email verstuurd, en wederom had ik binnen 1 dag een reactie terug.

Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat ik nog steeds geen reactie heb ontvangen. Durft meneer X (ik weet zijn voor en achternaam en ik heb heb hem meerdere keren gesproken) mij niet af te wijzen uit medelijden? (ja lijkt me ook sterk, maar toch!) Probeert hij misschien iets te regelen bij het management? Is mijn sollicitatiebrief niet aangekomen? Maar goed, ik dwaal af.....

Zoals je misschien wel ziet zou ik daar ontzettend graag willen werken. Maar wat moet ik nu doen? Even informeren hoe het nou zit? Nog even afwachten? Want het blijft natuurlijk een grote instelling, en misschien zijn wachttijden van enkele weken wel heel normaal! Moet ik bij de sollicitatie mensen informeren of bij de persoon aan wie ik de brief heb gericht?

Alvast bedankt! (trouwens de eerste keer dat ik solliciteer)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2006, 12:50
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie, reactie blijft uit....

Als je de brief per mail hebt gestuurd, dan kun je een mailtje sturen en vragen of ze je brief ontvangen hebben. Er kan altijd iets fout gaan met het versturen van een mailtje. Je kunt ook bellen om te vragen of je brief aangekomen is.

Succes!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2006, 16:28
dreeken dreeken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 3
dreeken is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie, reactie blijft uit....

Bedankt voor je reactie!

Toevallig heb ik vanmorgen een brief ontvangen en daar staat in dat er momenteel geen plaatsingsmogelijkheid is, maar dat het niet wordt uitgesloten dat er binnenkort nog een plaatsingsmogelijkheid onstaat. Ze zullen mijn brief daarom nog 3 tot 6 maanden in hun portefeuille bewaren.

Moet ik dit als een vriendelijke afwijzing opvatten, of zullen ze het echt menen dat er mogelijk binnenkort een plaats vrij komt? Dat kunnen jullie natuurlijk ook niet weten, maar misschien heeft 1 van jullie ook eens zo'n reactie terug gehad.

Ik denk dat ik ga vragen of ze een indicatie kunnen geven of er een plaats beschikbaar komt en wanneer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2006, 16:33
dreeken dreeken is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 3
dreeken is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie, reactie blijft uit....

Dit is wel een handige site.

Afwijzing: http://www.carrieretijger.nl/carrier...ding/afwijzing

Maar misschien dat iemand nog op mijn vorige post kan reageren, ik weet namelijk niet hoe ik mijn afwijzing precies moet opvatten. Ik ben natuurlijk ook niet achterlijk en heb wel meer sollicitatie brieven gestuurd naar andere bedrijven/instellingen, maar ik zou 10x liever daar willen werken dan ergens anders. En als ik daarvoor 2 maanden moet wachten vind ik dat prima, maar als ik toch definitief ben afgewezen heeft het geen nut om te wachten en kan ik beter ergens anders beginnen.

Is het te brutaal om te vragen hoe ik dit op moet vatten?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reactie op Sollicitatie NeuroticFish Sollicitatiebrief en cv 10 7 mei 2006 15:59
Open sollicitatiebrief graag reactie thielv Sollicitatiebrief en cv 4 4 mei 2006 23:30
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief, moet morgen de deur uit. Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2006 17:31
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon