Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2013, 01:34
Draak Draak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 2
Draak is on a distinguished road
Standaard Hoe van mbo-3 ICT naar economische hbo-opleiding?

Ik doe op dit moment MBO Niveau 3 ICT(duurt 2 jaar) en ben bijna klaar met het behalen van mijn diploma. Ik moest hiervoor alleen de basisvakken NL , ENG en Rekenen goed krijgen en heb bij alle drie vakken een voldoende gescoord.

Ik kom nu pas tot een conclusie dat dit niet de juiste keuze zou zijn geweest omdat ik vorig jaar begon te twijfelen om te gaan switchen maar toen dacht ik dat het jaar dan verspild zou zijn. Nu ineens bedenk ik mij dat ik juist toen voor een niveau 4 opleiding moest kiezen van tenminste 3 jaar om toch mijn studie snel af te maken.

Ik wil dolgraag MBO Niveau 4 doen maar dan in 2-2,5 jaar omdat ik graag zelf HBO wil gaan doen. Mijn doel is om een Economische opleiding te doen.

ICT bevalt mij niet meer omdat de opleiding gewoon echt niet goed word gegeven om mij en een paar andere studenten van de klas te motiveren om het te doen dus weet ik zeker dat ik ICT niet wil gaan doen.

De vragen :

(1. wat adviseren jullie mij als ik mijn niveau 3 diploma heb? Ik verwacht hem in Juli al bij de diploma-uitreiking.

(2. heb ik de juiste keuze gemaakt om toch mijn niveau 3 te pakken? of moest ik toch stoppen en niveau 4 proberen?

(3. Tips?

Ik hoor graag jullie meningen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 mei 2013, 01:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als je mbo-3 ICT bijna af hebt, zou ik die zeker afmaken. Het is onzin om een opleiding vlak voor het einde af te breken en er is niks mis met die opleiding.

Daarna wil je hbo, prima! Kijk dan even hoe je dat het efficiëntst doet, via:
  • mbo-4
  • 21+ toets
  • schakelcursussen van de hbo-opleiding

Ik vraag me af of je je ervaring met een mbo-opleiding moet laten bepalen welke hbo-opleiding je wilt gaan doen. ICT en Economie zijn op mbo- en hbo-niveau toch een beetje een andere wereld. Wat wil je na de hbo-opleiding gaan doen, denk je? Wat voor beroep of functie?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juni 2013, 01:59
Draak Draak is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 2
Draak is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Als je mbo-3 ICT bijna af hebt, zou ik die zeker afmaken. Het is onzin om een opleiding vlak voor het einde af te breken en er is niks mis met die opleiding.

Daarna wil je hbo, prima! Kijk dan even hoe je dat het efficiëntst doet, via:
  • mbo-4
  • 21+ toets
  • schakelcursussen van de hbo-opleiding

Ik vraag me af of je je ervaring met een mbo-opleiding moet laten bepalen welke hbo-opleiding je wilt gaan doen. ICT en Economie zijn op mbo- en hbo-niveau toch een beetje een andere wereld. Wat wil je na de hbo-opleiding gaan doen, denk je? Wat voor beroep of functie?
Hey René

Sorry voor de hele late reactie. Ik heb nu mijn niveau 3. Na mijn hbo wil ik iets gaan doen in de internationale bedrijfsleven. Ik weet niet wat ik echt wil maar tot nu toe spreekt dat mij het meest aan Ik heb me aangemeld voor IBS ( international business studies ) en ik ben aangenomen.

Waar ik nu aan denk is.. Als ik door zou gaan met mijn huidige opleiding ICT duurde dat nog 1 jaar. Dan zou ik mijn niveau 4 krijgen maar de ICT vakken spreken mij niet aan en zou ik zeker een onvoldoende scoren.

Voor mijn niveau 4 moet ik alleen de basisvakken goed afronden maar een van mijn redenen waarom ik mijn huidige opleiding verlaat is toch wel dat ik mijn jaar niet wil verspillen op een school waar ik toch mijn tijd verspil aan vakken wat mij niet interesseren.

Nu ben ik van plan om met mijn behaalde Niv 3 diploma naar een 3 jaar durende niveau 4 opleiding te gaan naar een opleiding dat bij mij wel past + de extra internationale diploma die je ermee krijgt.

Zou het toch waard zijn om toch die 1 jaar te doen? of liever 3 jaartjes niveau 4 bij de opleiding die bij je past? op mbo niveau 4.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 juli 2013, 11:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als je zeker weet dat je door wilt naar het hbo, is de route via niveau 4 ICT twee jaar korter. Als je daarover nog twijfelt, heb je via mbo-4 IBS een diploma dat aansluit op je carrièrewens. Dat lijkt me de keuze.

Citaat:
zou ik zeker een onvoldoende scoren
Wat een treurige studiehouding! Welke studie je ook kiest, er zullen altijd vakken bij zitten die je niet aanspreken. En als je hbo aankunt, kun je mbo-4 vakken van ICT ook makkelijk aan.

Ik kan jouw keuze niet maken, maar als het mijn keuze zou zijn, dan zou ik nog een jaartje ICT niveau 4 doen met de bedoeling door te gaan naar het hbo. En ik zou in dat jaar vast extra werken aan mijn Engels bijvoorbeeld, want dat zal bij hbo IBL/IBMS wel een grote rol spelen en taalvaardigheid is vaak een knelpunt bij mbo>hbo-doorstromers.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 14:39
Met mbo Juridisch medewerker naar hbo Forensisch onderzoek? Amyy Opleiding kiezen en volgen 1 26 juni 2012 09:29
Hyperlinks naar uitzendbureau Randstad verwijderd wegens vermoeden van linkspam forumbeheerder Over Carrièretijger 1 1 april 2012 18:48
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 21:24
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 13:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon