Beste silverhert,
Je bent al een heel eind op weg met het schrijven van een goede sollicitatie brief

Ik heb de opmerkingen die ik heb in de brief verwerkt.
Succes met het solliciteren!
Geachte ***,
Graag maak ik mijn interesse kenbaar door middel van deze open sollicitatiebrief voor een functie als medewerker dierverzorging bij ***
Ik zou de zin anders formuleren zoals 'Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor een functie als medewerker dierverzorging door middel van deze open sollicitatie brief'
Vorig jaar heb ik van *** tot *** bij *** stage gelopen[B]
(waar was dat, was dat in de dierenverzorging??). Het werken met de vogels is voor mij erg interessant en uitdagend geweest.
(misschien zeggen dat je bij je stage er achter gekomen bent dat je hart ligt bij het verzorgen van vogels?) (daarnaast heb ik door mijn stage)Dankzij deze stage heb ik veel inzicht in het werk verkregen en veel over verschillende vogelsoorten geleerd. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad en zou het daarom ontzettend leuk vinden om te komen werken bij ***.
Het werken bij uw bedrijf vereist kwaliteiten waar die van mij goed op aansluiten. Voor het werken in het vogelpark is teamwork belangrijk.
(je geeft niet aan dat je een teamworker bent) Naast een teamwerker ben ik ook een goede zelfstandige werker met veel doorzettingsvermogen. Een voorbeeld waar ik veel van heb leren samenwerken is het assisteren bij het toedienen van medicatie en de onderlinge communicatie die nodig is om de werkzaamheden en de zorg voor de dieren goed te laten verlopen (hier begin je met een voorbeeld maar je noemt vervolgens twee voorbeelden). Mijn leergierigheid, enthousiasme en passie voor hard doorwerken maken mij een geschikte vogelverzorger. Daarnaast houd ik van de interactie met bezoekers en lijkt het mij ontzettend leuk om voederpresentaties te geven.
Het lijkt mij daarom erg interessant om aan de slag te gaan bij *** en de verantwoordelijkheid van de dierverzorger op mij te nemen.
Ik zou mijn motivatie en bijgevoegd cv graag komen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,