Payroll..
Hallo allen,
Ik ben eigenlijk heel mijn leven in dienst geweest bij een werkgever die direct ook het salaris en alle p&o zaken met zich mee nam.
Nu kom ik in dienst bij een werkgever die zijn gehele salarisadministratie overhevelt naar een externe partij pay-per payroll.
Ik ben nieuw met dit concept en het is mij onduidelijk hoe dit precies in z'n werking gaat. Het contract krijg ik ook via pay-per en zij melden eigenlijk niets nuttigs op het contract.
Ik heb geen inzage in bijvoorbeeld uren en/of de hoogte van het bruto uur loon. Dit is echter wel als een soort bijsluiter meegestuurd, maar word niet zwart op wit op het contract geplaatst zoals je dat van oudsher wel kent.
Weet iemand wat nu precies een contract via pay-per voor mij betekent. Ook zij geven weinig duidelijkheid, en als ik het over uren of salaris wil hebben verwijzen ze mij weer naar de inlener of terwijl de opdrachtgever. En op de vraag waarom ik niets op het contract zie staan zeiden ze dat dit standaard niet gebeurd.
Moet ik een contract via pay-per zien als een 0-uren contract? een tijdelijk contract zonder uren?..die duidelijkheid word ook door pay-per of de inlener niet gegeven.
Toen ik mij inschreef via een inschrijfset voor pay-per heeft de opdrachtgever wel aangekruist dat ik meer dan 12uur per week word ingezet, maar er waren ook maar twee opties. Minder of meer dan 12 uur..
Zou geweldig zijn als mensen met ervaring met deze constructie wat licht op de zaak kunnen schijnen.
|