Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juni 2008, 07:52
Amber9 Amber9 is offline
Lid

Amber9 is on a distinguished road
Standaard Re: Hebo, Ibms & Ibl?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asiam Bekijk bericht
Ik heb trouwen ook plankenkoort; ik ga trillen en wordt dan superzenuwachtig voor een presentatie, alhoewel het halverwege de presentatie wel overgaat. Is het dan wel slim om deze opleidingen te overwegen?
Laat je niet leiden door 'plankenkoorts'! Heel veel mensen hebben last van zenuwen voor een presentatie of zo, al zou je dat van sommige mensen niet zeggen. Naarmate je meer presentaties moet houden, gaat het steeds gemakkelijker. Laat het niet je keuze bepalen, angst is een slechte raadgever!
Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 13:31
Henk
Gast

HBO propedeuse heeft net als WO propedeuse een aantal wiskundemodules. Daar kun je in vastlopen. Oplossing: toch een aantal extra cursussen volgen om ieder geval die modules te halen. Je wilt niet weten hoeveel mensen HBO en WO niet halen om de eenvoudige reden dat ze vastlopen op wiskunde en statistiek en vervolgens gedemotiveerd afhaken.

Onzekerheid kan je ook opbreken. Waarschijnlijk is een assertiviteitscursus van belang omdat je waarschijnlijk een dieper probleem hebt dan pure nervositeit bij presenteren.
Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 14:18
Amber9 Amber9 is offline
Lid

Amber9 is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Onzekerheid kan je ook opbreken. Waarschijnlijk is een assertiviteitscursus van belang omdat je waarschijnlijk een dieper probleem hebt dan pure nervositeit bij presenteren.
Mee eens, dat het je op kan breken, maar het zou toch heel erg zonde zijn om bij voorbaat dingen (die je wel graag zou willen doen) niet te doen door die onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 21:01
asiam
Gast

Bedankt voor jullie reacties. Weten jullie ook met welke van die drie opleidingen de baankans het beste is?
Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 14:23
Joris Joris is offline
Lid

Joris is on a distinguished road

Hee,

Ik ben alleen bekend met de opleiding IBL, ik weet toevallig dat de baankans daarvoor prima is.

Statistiek krijg je toch bijna altijd op HBO maar ik zou me daar niet te druk over maken. Ik was ook heel slecht in wiskunde. Statistiek op het HBO is meestal niet veel, en soms kun je het met een ander vak compenseren. tenzij je een statistiek/wiskunde gerelateerde studie doet. Je kan ook vaak bijles krijgen. Ik zou dat echt je keuze niet te veel laten beinvloeden.

Wat betreft die plankenkoorts, als je een aantal keer hebt gepresenteerd wat je op het HBO regelmatig moet doen, gaat dit echt steeds beter hoor. Dat kun je aan iedereen navragen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ibl, ibms

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten