Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 oktober 2006, 21:05
Niet geregistreerd
Gast

Standaard Re: HBO Pedagogiek

heey heey , ik heb een vraagje..

De hbo-opleiding pedagogiek spreekt me erg aan, maar ik had enkele vragen :

Hoeveel tijd kost het per studeren ongeveer per week?
Is het mogelijk om een dag mee te lopen? hoe pak ik dat aan?
Is er aanwezigheidsplicht?
Zijn er veel studenten die afhaken?
Als ik dezelfde studie in een andere stad zou doen (ik kom uit amsterdam), Wat zijn de verschillen dan tussen de opleidingen?
En als laatst hoe groot is de algemene studietoelage voor een thuiswonende student?

misschien zijn dit te veel vragen, maar ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen. ik hoop dat ik de antwoorden heel snel zal hebben!

-xxx-
Met citaat reageren
Oud 13 november 2006, 07:48
Niet geregistreerd
Gast

De toelage die je krijgt staat denk ik wel op de site van de IB groep. Hangt af van het inkomen van je ouders.
Ik zou gewoon eens de Hogeschool van Amsterdam bellen en vragen of je een dagje mee kan lopen. Hou de site in de gaten, want er zijn straks vast weer open dagen.
Ik doe de verkortte deeltijd en dat bevalt tot nu toe goed. Er is bijna bij geeneen vak aanwezigheidsplicht trouwens.
Met citaat reageren
Oud 4 april 2007, 15:35
Annelies1989
Gast

ik wilde even vragen in welke plaatsen het mogelijk is HBO-pedagogiek te gaan leren
Met citaat reageren
Oud 11 mei 2007, 21:46
Niet geregistreerd
Gast

voor zover ik op internet kan vinden Rotterdam Amsterdam Nijmegen Utrecht Leeuwarden Mayb nog meer, maar dit is wat ik weet.
Met citaat reageren
Oud 30 september 2007, 13:18
Niet geregistreerd
Gast

Smile Re: HBO Pedagogiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
voor zover ik op internet kan vinden Rotterdam Amsterdam Nijmegen Utrecht Leeuwarden Mayb nog meer, maar dit is wat ik weet.
ze zitten ook nog in diemen tilburg en sittard
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2007, 13:23
Arjan!
Gast

Heey mensen!

Ik ben ook van plan pedagogiek te gaan studeren volgend jaar in utrecht! ...ik doe nu laatste jaar mbo opleiding, totaal iets anders maargoed..Ik heb zelf op de site van hogeschool utrecht een informatie boekje aangevraagt (mens en maatschapij) en ben van plan naar de open dag/avond te gaan.

Ik ben heel erg geintreseerd in pedagogiek/psychologie/mensen enzo maar omdat mijn mbo (ict) niks te maken heeft met pedagogiek dus ik mis waarschijnlijk wat basiskennis (biologie etc) , is dit een groot probleem?

Groetjes!!

Arjan!
Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 17:17
Niet geregistreerd
Gast

Hooi, volgens mij maakt dit niks uit
ik zit zelf op de middelbaar (havo) en wil de opleiding pedagogiek gaan doen en ik heb ook geen biologie in mijn profiel. Anders moet je bij de andere opleidingen kijken wat er staat. meestal staat er: met alle oud en nieuw profielen toelaatbaar ofzoo... dit betekent dat je dus geen verplicht vak moet hebben gedaan
hoop dat je er wat aan hebt.

groetjess!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan! Bekijk bericht
Heey mensen!

Ik ben ook van plan pedagogiek te gaan studeren volgend jaar in utrecht! ...ik doe nu laatste jaar mbo opleiding, totaal iets anders maargoed..Ik heb zelf op de site van hogeschool utrecht een informatie boekje aangevraagt (mens en maatschapij) en ben van plan naar de open dag/avond te gaan.

Ik ben heel erg geintreseerd in pedagogiek/psychologie/mensen enzo maar omdat mijn mbo (ict) niks te maken heeft met pedagogiek dus ik mis waarschijnlijk wat basiskennis (biologie etc) , is dit een groot probleem?

Groetjes!!

Arjan!
Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 12:06
Niet geregistreerd
Gast

ik zou graag de deeltijd opleiding pedagogiek in amsterdam willen doen aan de hogeschool van amsterdam (HVA). heeft iemand ervaring met deze school en de deeltijdopleiding pedagogiek? zou je er iets meer over willen vertellen?
werk je veel in groepjes of meer zelfstandig?
is de kwaliteit van het onderwijs goed?
vindt je het een zware opleiding?
hoe ziet een schoolweek eruit?
alle info is welkom!!! bij voorbaat bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 18:01
Niet geregistreerd
Gast

hooii,

ik wil komend jaar graag beginnen aan de hbo-opleiding pedagogiek.
waarschijnlijk bij fontys hogeschool in tilburg. Maar wat ik graag wil weten van iemand die al op de opleiding zit of eventueel ook antwoord op mijn vraag weet is : buiten het feit dat je ontwikkelingspsychologie en al die andere leuke vakken krijgt ben ik bang dat er toch een biologie,scheikunde en wiskunde achtergrond van je verwacht wordt. ook al staat dat nerges aangegeven.Dit is namelijk ook het geval bij HBO-toegepaste psychologie. ik hoop dus duidelijk niet dat dit het geval is
kan iemand mij dat vertellen ??

groetjessss
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten