Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 november 2009, 10:24
Niet geregistreerd
Gast

Standaard Re: Salaris HBO-starter?

1300 is dramatisch weinig!
Ik ben ook net hbo-afgestudeerd en verdien nu 2200 bruto en daar komt nog 8% vakantiegeld bij, een jaarlijkse bonus van 500 euro en een 13e maand. Daarnaast werk ik op papier 36 uur maar in praktijk 40 uur zodat ik 12 weken vakantie heb per jaar. Vanaf mei 2010 gaat mijn salaris omhoog aangezien ik een dikke vette promotie gekregen heb (en dat na een half jaar in dit begrijf te zitten)
Met citaat reageren
Oud 10 december 2009, 00:22
jongpied jongpied is offline
Juniorlid

jongpied is on a distinguished road

Als je goed wil verdienen zoek een baan met mogelijkheden voor plaatsing in het buitenland. Ikzelf werk al 12 jaar als expat voor een Amerikaans bedrijf, heb in verschillende landen gewoond en gewerkt, en zit nu na 12 jaar of U$ 165,000 Netto, (inclusief bonussen, belastingvrij) huis, gas licht en water, auto met chauffeur en school opleiding voor de kids allemaal betaald door de zaak, inclusief 2 keer per jaar een ticket voor de familie naar Nederland.

Jammer dat de dollar zo gezakt is, maar nog steeds een redelijk bedrag. Wonen en werken in het buitenland is niet zo leuk als het lijkt, helemaal niet na 12 jaar in de meest armoedige landen, maar het geld maakt een hoop goed. Werk nu 15 jaar jaar voor dit bedrijf, en begon onderaan met een salaris van Fl. 2,500 bruto....Het lijkt mij verstandig om je niet blind te staren op aan starter salaris, maar kijk naar de mogelijkheden om verder te komen op de lange termijn.
Met citaat reageren
Oud 10 december 2009, 16:47
Henk_
Gast

Leuk verhaal maar niet representatief voor de meerderheid van de beroepsbevolking.

Ook zijn er steeds minder goedbetaalde NL expats omdat er uit de ontwikkelingslanden ook steeds meer HBO/WO-ers komen die hetzelfde werk voor veel minder doen.
Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 13:47
Niet geregistreerd
Gast

Volgens mij moet je niet zozeer kijken naar de opleiding die je hebt afgerond, bijv. MBO of HBO, maar naar het functieniveau van de baan waar je op solliciteerd. Als er wordt gevraagd naar iemand met een HBO werk en denkniveau( of diploma ) dan mag je ook meer salaris verwachten dan voor een functie waar een MBO er voor wordt gevraagd.

Ik vind sowieso dat voor een baan waar een MBO-diploma eis aan vastzit, je geen minimumloon hoort te krijgen. Dat krijg je zonder diploma namelijk ook! laat staan als er een HBO er wordt gevraagd! Nooit mee akkoord gaan, zo nemen ze je echt niet serieus..
Met citaat reageren
Oud 20 juni 2010, 18:33
Niet geregistreerd
Gast

Exclamation Re: Salaris HBO-starter?

Voor iedereen die hierin geďntresseerd is:

Bestel de gratis carriere- of juristengids van Nobiles, hierin vind je antwoord op dit soort vragen.

Het gemiddelde startsalaris van iemand die HBO-rechten heeft gestudeerd is 31.999 euro bruto per jaar.

HBO-rechten is geen cursus maar een volwaardige opleiding van 4 jaar, weet wat je waard bent!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
salaris

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten