Dank voor jullie reactie Dannyd en Bert. Alle input blijft natuurlijk welkom.
Uitwijken naar een ander land heb ik inderdaad ook heel even overwogen. Maar met een bijvoorbeeld Belgische fiscale studie kom je niet ver in Nederland, aangezien de belastingwetten daar weer anders zijn dan hier. Studeren in een ander land, om de kosten te ontlopen, is inderdaad een goed idee. Maar om me er definitief te vestigen, de rest van leven, zag ik niet heel erg zitten.
Ben overigens per september dus begonnen met de opleiding Belastingconsulent bij het RB, en dat bevalt prima! Ben nu op zoek naar een soort van leerbaan in die sector, zodat ik alles wat ik leer ook meteen kan toepassen. Daarbij zou het mooi zijn als ik er na mijn studie meteen in dienst kan treden en zij wellicht interesse hebben om mij te helpen met een vervolgopleiding.
Alleen zou het wel fijn zijn als het een betaalde stage/leerbaan is. Aangezien dat waarschijnlijk 36-40 uur per week is, en ik daarnaast nog de studie volg, zal ik mijn werk als freelance journalist moeten matigen. Op zich niet erg, want de geďnvesteerde tijd betaalt zich later wel uit. Aan de andere kant moet er ook wel wat verdiend worden, bijvoorbeeld om de studie te kunnen betalen. Hebben jullie tips/ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alvast bedankt!