Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2011, 18:21
nieuwe nieuwe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 3
nieuwe is on a distinguished road
Red face Sollicitatiebrief Travel Support Analyst (toerisme)

Dit is mijn eerste Nederlandse sollicitatiebrief, ik hoop jullie kunnen mij hiermee helpen?!
Ik ben voor alle tips heel erg dankbaar!

Betreft: Travel Support Analyst

Geachte mevrouw XY/ heer XXX,

U zoekt een enthousiaste Travel Support Analyst met oog voor detail en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die Travel Support Analyst ben waarnaar u zoekt.

Tijdens mijn Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs heb ik mij met verschillende facetten van toeirisme bezig gehouden. Ik ben onder andere stage bij een receptive tour operator in de Verenigde Staten gelopen. Mijn werkzaamheden hebben bestaan uit onder andere organiseren van VIP en zakelijke reizen, inkoper en contract management van hotels in USA, Canada en de Caribische Zee en kostprijsberekeing in Excel. Mijn opleiding en mijn stage was in het Engels. Voor mij was dat juist een positief aspect van de opleiding. Het bood mij de mogelijkheid om mijn Business Engels te oefenen, zowel in woord als in schrift.
In zowol de functie als product medewerker bij de tour operator als in de functie reisleidster behoorde uitstekende communicatieve kwaliteiten per telefoon, klanten service, B-to-B en pro-active en flexible manier te werken tot oplossen van problemen van mijn functieprofiel.

Ik kan goed luisteren wat ik ook als reisleidster geleert heb. Tevens spreek ik Duits, Engels, Pools en nu ook Nederlands wat ik denk voor XY een grote voordeel om contact met hotels wereldwijd op te nemen en in een internationaale bedrijf XY te werken.
Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ook goed in staat om zowel in team verband als zelfstandig te werken.

XY past wat mij betreft uitstekend in dat kader. Het is een international georiënteerde organisatie die actief en bekend is werldwijd, die mij aanspreekt. Wat me ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de samenwerking met het product team, Operations& Reservations teams en hotels wereldwijd.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn cv. Ik hoop dan dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
xxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2011, 21:12
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Ik heb een poging gemaakt om de meeste fouten eruit te halen, maar ik ben bang dat ik veel over het hoofd zie. Misschien kunnen andere leden meehelpen. Wellicht is het ook een goed idee als mensen uit jouw directe omgeving even ernaar kijken.

Groeten,

Ellie
__________________________________________________ _______________

Geachte mevrouw XY/ heer XXX,

U zoekt een enthousiaste Travel Support Analyst met oog voor detail en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er <geen er> in deze brief van <geen van> overtuigen waarom ik denk dat ik die Travel Support Analyst ben waarnaar u zoekt.

Tijdens mijn Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs heb ik mij met verschillende facetten van toeirisme <toerisme> bezig gehouden. Ik ben <heb> onder andere stage bij een receptive <correcte spelling is receptieve, maar wat bedoel je hiermee?> tour operator in de Verenigde Staten gelopen. Mijn werkzaamheden hebben bestaan <bestonden> uit onder andere <uit hoort hier te staan> <het> organiseren van VIP en zakelijke reizen, inkoper en contract management van hotels in USA <de Verenigde Staten>, Canada en de Caribische Zee en kostprijsberekeing <kostprijsberekening> in Excel. Mijn opleiding en mijn stage was in het Engels. Voor mij was dat juist een positief aspect van de opleiding. <ik zou deze twee laatste zinnen aan elkaar zetten> Het bood mij de mogelijkheid om mijn Business Engels <vaardigheden van het zakelijk Engels> te oefenen, zowel in woord als in schrift <geschrift>.
In zowol <zowel> de functie als product medewerker bij de tour operator <hier beter de naam van de tour operator noemen i.p.v. “de tour operator”> als in de functie reisleidster behoorde <behoorden> uitstekende communicatieve kwaliteiten per telefoon <ik zou “per telefoon” weglaten> , klanten service <klantenservice: aan elkaar>, B-to-B en <een toevoegen> pro-active <proactieve> en flexible <flexibele> manier te <van i.p.v. te> werken tot oplossen van problemen van mijn functieprofiel <ik snap niet wat je hiermee bedoelt>.

Ik kan goed luisteren wat ik ook als reisleidster geleert <geleerd> heb. <Deze laatste zin loopt niet lekker> Tevens spreek ik Duits, Engels, Pools en nu ook Nederlands <hier een komma> wat ik denk voor XY een grote <groot> voordeel om contact met hotels wereldwijd op te nemen en in een internationaale <internationaal> bedrijf XY te werken. <ik mis iets in deze laatste zin…bedoel je dat het een voordeel voor het bedrijf is waarnaar je jouw brief stuurt dat je veel talen spreekt?>
Tenslotte <Ten slotte: los van elkaar> beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ook goed in staat om zowel in team verband <teamverband: aan elkaar> als zelfstandig te werken.

XY past wat mij betreft uitstekend in dat kader. Het is een international <internationaal> georiënteerde organisatie die actief en bekend is werldwijd <wereldwijd>, die mij aanspreekt <ik zou hier een aparte zin van maken: “Dit spreekt mij zeer aan” of zo>. Wat me <mij> ten slotte aantrekt in de door u geboden baan <hier een komma> is de samenwerking met het product team <aan elkaar: productteam>, Operations<hier een spatie> & Reservations teams en hotels wereldwijd.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn cv <cv zou ik uitschrijven: curriculum vitae>. Ik hoop dan dat deze sollicitatie u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
xxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2011, 10:46
Haringsma Haringsma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 6
Haringsma is on a distinguished road
Standaard

Over het algemeen vind ik het een goede brief. Je belicht vooral waarom jij goed bent voor hen en niet andersom. Als je de aanwijzingen van bovenstaande post er uit haalt ben je ook een stuk verder denk ik. Succes!
__________________
http://www.ivpp.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2011, 12:41
nieuwe nieuwe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 3
nieuwe is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haringsma Bekijk bericht
Over het algemeen vind ik het een goede brief. Je belicht vooral waarom jij goed bent voor hen en niet andersom. Als je de aanwijzingen van bovenstaande post er uit haalt ben je ook een stuk verder denk ik. Succes!
Bedankt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 augustus 2011, 12:32
nieuwe nieuwe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 3
nieuwe is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk bedankt Ellie, voor de correctie! Daar ben ik een stuk verder!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief toerisme Nili Sollicitatiebrief en cv 3 19 juli 2011 13:06
Sollicitatiebrief Support Medewerker julka Sollicitatiebrief en cv 0 6 mei 2009 14:28
Sollicitatiebrief Business Travel Consultant Anne-Marie Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 19:43
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon