Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #191  
Oud 20 september 2013, 16:23
Kafluin Kafluin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 september 2013
Berichten: 1
Kafluin is on a distinguished road
Standaard

Net 'even' alle pagina's doorgespit van dit topic. Kan me erg vinden in jouw situatie en zie ook flink wat overeenkomsten met hoe ik op dit moment in het leven sta (behalve dan de affiniteit met de Spaanse taal ).

Dankzij mijn voorgaande opleidingen heb ik heel wat tijd doorgebracht achter een beeldscherm; daardoor mezelf voorgenomen om na mijn afstuderen een baan te vinden waar dit zo min mogelijk aan de orde is.
Makkelijk gezegd..... ik ben nu een jaar afgestudeerd en woon bij mijn ouders omdat die baan gewoonweg niet lijkt te bestaan.

Op een gegeven moment dacht ik het gevonden te hebben: helikopterpiloot!
2-jarige opleiding in Noorwegen met een goed uitzicht op een baan.
Na uitgebreid getest te zijn en zelfs toegelaten tot de academie, heb ik er toch vanaf gezien. Het kostte een hoop geld wat grotendeels geleend moest worden en waar mijn ouders garant voor moesten staan bij een bank. Aangezien ze beide bijna gepensioneerd zijn leek het me verstandig om ze op te zadelen met deze last....
Ben een jaar kwijtgeraakt met het treffen van voorbereidingen voor dit beroep. 'Kwijtgeraakt' is overigens een groot woord. Ik weet nu hoe mooi Noorwegen is, dat er geen touw is vast te knopen aan de Noorse taal en dat de diverse medische keuringen hebben uitgewezen dat ik prachtig gezond lichaam heb.

Nu zit ik thuis, bij mijn ouders, dit topic te lezen...
Nee, blij word je er niet van.

Ik heb nu het punt bereikt waarbij ik lekker vrijwilligerswerk wil gaan doen in..... noem eens iets, Cambodja. Mensen helpen die het echt nodig hebben en je ook dankbaar zijn dat je er voor hun bent. Iets wat ik blijf missen in onze warme Nederlandse cultuur.
Alles liever dan zitten verstoffen op een kantoor. Dat is iets dat ik wel heb geleerd tijdens mijn diverse stages.

Ook mijn zoektocht gaat weer door...
Met citaat reageren
  #192  
Oud 22 september 2013, 04:23
Per-Erik
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

NO heeft heel veel werk in de buitenlucht en de taal is heel snel te leren voor NL-ers overigens.
Met citaat reageren
  #193  
Oud 20 oktober 2013, 19:48
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Hoi Kafluin,

Bedankt voor je reactie.

Het klopt inderdaad dat het lijkt alsof tegenwoordig bijna al het werk veelal kantoor- en computerwerk is. Vooral bij hbo niveau en hoger. Op zich is kantoor- en computerwerk geen ramp, maar liever zo min mogelijk. In elk geval niét voltijd computerwerk, zoals ik nu doe.

Zeker als je bedenkt dat ik energie en voldoening haal uit persoonlijk contact (gesprekken met mensen) en dat daar mijn kracht ligt. Het moge duidelijk dat het zorgt voor erg veel frustraties. Bovendien lijken mijn ogen absoluut niet geschikt voor zoveel computerwerk.

Mag ik vragen wat jouw leeftijd is? Daarnaast ben ik zoals altijd érg benieuwd naar jouw passies. Waar word jij enthousiast van? Dat is namelijk de essentie van de hele werkproblematiek.

Ik heb ook vaak gedacht aan vrijwilligerswerk. Het is sowieso een verrijking voor je leven en daarnaast zeer zinvol en dankbaar werk. Ik vraag me alleen af hoe je zoiets financiert (waar leef je dan van?). Of je moet ergens kunnen werken inclusief kost en inwoning.

"Alles liever dan zitten verstoffen op een kantoor", mooi gesproken, en ik ben het er volledig mee eens. Maar hoe zou een kantoorbaan voor jou zijn als je wél interessant werk zou doen? Weliswaar computer- en kantoorwerk, maar wel iets wat je echt boeit en waar je enthousiast van wordt. Hoe zou dat zijn?

Ik ben erg benieuwd naar jouw passies.

Succes in elk geval!
Met citaat reageren
  #194  
Oud 25 november 2013, 17:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Beste Roque Santa Cruz,

Je blijft analyseren en nadenken en zoeken naar het perfecte en ziet in elke functie wel iets verkeerds. Het tegenovergestelde van jouw persoonlijkheid (denker) is een doener. Dit soort mensen doen gewoon dingen zonder er al te veel over na te denken.
Allebei de persoonlijkheden hebben hun voor en nadelen. Wat bij jou echter het geval is, is dat jouw valkuil (perfectionisme, analyseren, denken, onderzoeken, controlerend, angst voor het nieuwe) je op dit moment nergens brengt.
Mijn tip is: stop met analyseren en onderneem actie. De perfecte baan bestaat niet en als dit je streven is dan zal je niet vooruit komen. Probeer buiten je comfort zone te treden en zoek iets wat beter (niet perfect) bij je past. Het leven is niet een vooraf bepaald pad, maar een onbekende weg met pieken en dalen. Om jouw ideale baan te vinden moet je bereid zijn actie te ondernemen, open te staan voor het nieuwe en durven fouten te maken en jezelf zo nu en dan in het diepe te gooien. Het analytische deel heb je al, dus je zal echt geen 100% verkeerde beslissing nemen. Het sleutelwoord in jouw leven is gewoon: DOEN!

Suc6
Met citaat reageren
  #195  
Oud 13 april 2014, 13:41
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat er bij mij echt sprake is van een 'bore-out'. Alle onderstaande bore-out testvragen kan ik met een volmondig 'ja' beantwoorden:

Doe je privé-zaken op het werk?
Voel je jezelf niet uitgedaagd en verveeld?
Doe je soms net alsof je druk bezig bent?
Ben je moe en lusteloos als je thuiskomt van werk zonder dat je een drukke dag hebt gehad?
Ben je ontevreden met je werk?
Vind je jouw werk zinloos?
Zou je het werk in minder tijd kunnen voltooien dan je nu doet?
Ben je bang om van baan te veranderen omdat je dan minder verdient?
Verstuur je privé-mails naar collega's in werktijd?
Heb je weinig interesse in je werk?

Ook hierin herken ik me: bij een bore-out laat de risicogroep zich vooral leiden door angst en onzekerheid. Een laag zelfbeeld, zelfonderschatting en angst voor het onbekende liggen hiermee in lijn. Door een gebrek aan uitdaging nemen de arbeidsmoraal en levenslust af. Niet alleen je werk lijdt hieronder: het heeft effect op je hele leven.

Een bore-out is destructief voor je zelfvertrouwen. Iedere dag dat je langer in deze situatie blijft zitten, word je een stuk minder zeker van jezelf. Je gaat elke dag naar huis met een gevoel van teleurstelling en woede op jezelf. Je gaat geloven dat je niets kan, dat je lui bent, dat je een uitsteller bent en ga zo maar door. Je bouwt je zelfvertrouwen op door keer op keer aan jezelf te bewijzen dat je steeds grotere dingen kunt bereiken. In een bore-out doe je precies het tegenovergestelde. Je bewijst dagelijks aan jezelf dat je niet eens de meest simpele opdrachten uit je handen kunt krijgen. Als je te lang in je bore-out blijft rondhangen dan ga je echt geloven dat je een waardeloos persoon bent die niets kan. Deze destructieve gedachtes zorgen ervoor dat je niet zomaar op zoek zult gaan naar iets anders. Onzekere mensen solliciteren immers niet graag. Waar je tijdens een burn-out op een gegeven moment wel moet stoppen omdat er van binnen iets ‘knapt’, kun je in een bore-out wel jaren blijven hangen. Steeds met een knagend gevoel van leegte, teleurstelling en een dalend zelfvertrouwen.

Mijn probleem is dat ik al veel te lang werk doe wat totaal niet bij me past. Dat leidt logischerwijs tot klachten (veel onvrede en frustratie).

Overigens raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik in Spanje moet gaan wonen. Het land trekt me enorm vanwege de taal, het weer, het eten, de cultuur en de schoonheid. Ik voel me altijd als een vis in het water in Spanje. Bovendien schreeuwt mijn leven al jaren om een radicale verandering. Ik wil graag een tijdje in het buitenland wonen, en dan uiteraard in een Spaanstalig land. Spanje is daarnaast relatief dichtbij. Het lijkt een kwestie van tijd voordat ik de stap ga wagen, het gevoel wordt steeds sterker. In beginsel zou ik mijn huidig werk vanuit Spanje kunnen doen, hoewel ik dat werk haat.
Met citaat reageren
  #196  
Oud 13 april 2014, 15:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Van een bore-out kun je behoorlijk depressief worden. Ik kende de term wel, maar goed dat jij hem nu ook kent en weet wat de consequenties zijn.

Dus keuzes maken en wel zo snel mogelijk, maar dat heb jezelf ook al bedacht

Ben benieuwd wanneer we lezen dat je in Spanje (of in een Spaanstalig land) zit, met een drankje onder een parasolletje achter je pc. En dat je blij en opgewekt vertelt wat je voor moois om je heen ziet
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #197  
Oud 20 april 2014, 16:44
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Vrijdag ga ik aan mijn baas vragen of ik een half jaar vanuit Spanje mag werken. Als dat mag, ga ik mijn huisje onderverhuren en een appartement in Spanje zoeken.
Met citaat reageren
  #198  
Oud 21 april 2014, 07:58
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Heel goed idee! En je kunt altijd met je baas skypen, mailen, bellen, sms-en, enz.

Zeg dat je van een nieuwe omgeving inspiratie krijgt en dat dit je werk positief zal beïnvloeden

Heel veel succes met het gesprek. Ik ben trots op je!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #199  
Oud 5 juni 2014, 17:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Mogelijk idee

Hoihoi,

Heb het een beetje meegelezen. Is Engels docent in het buitenland niks voor je? Fixeer je niet teveel op het Spaans...in ieder geval niet alleen vr een beroep. Het Engels is een wereldtaal en in heel veel landen vindt men het bijzonder lastig om de Engelse taal te leren en zoeken ze Native speakers om het hen te doceren. In Nl is het natuurlijk wat minder bekend omdat wij geen Native speakers zijn, maar Nederlanders hebben vaak wel een goede uitspraak. Je zou zo in China aan de bak kunnen na het afronden van een online tefl-cursus. Google eens op werken als Engels docent in China. Er zijn zelfs agencies die je kunnen helpen erbij, mocht het je wat lijken, maar je dient wel uit te kijken vr louche bureaus. Ik weet trouwens niet hoezeer de vraag er is in Spanje. Men spreekt daar ook minder Engels.

Groet en veel succes in ieder geval, D.
Met citaat reageren
  #200  
Oud 12 juni 2014, 13:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Spaans of Engels?

Je kunt ook lerares Engels worden in Spanje!

Baukje Westerlaken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 15:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 08:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon