Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 20 mei 2008, 14:55
Deezjuh Deezjuh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 29
Deezjuh is on a distinguished road
Standaard Salaris als leerling OK

Hallo,

Over anderhalve week mijn arbeidvoorwaardengesprek, en dus: salaris inzetten.
Nu werk in de zorg, ben al verpleegkundige op HBO-niveau en ga straks de opleiding tot operatieassistent doen.

Voor de opleiding van leerling operatieassistent krijg je:
Gedurende de maanden dat je als leerling operatieassistent werkt, is het salaris als volgt (eventueel ook aangevuld tot minimumloon):
1e jaar: € 1.075,-
2e jaar: € 1.200,-
3e jaar: € 1.365,-
4e jaar: € 1.520,-

Indien je, voor de opleiding tot operatieassistent, al een zorgopleiding hebt genoten, is het salaris afhankelijk van de regeling die het ziekenhuis waar je werkt heeft opgesteld. Je salaris kan iets hoger liggen dan het leerlingsalaris.

Dit zijn salarisindicaties voor 2008


Nu ben ik 23 jaar, dus zal het minimum zo rond de 1300? zitten.
Mijn huidige salaris ligt echter tussen de 1800 en 2100 (onregelmatigheidstoeslag) euro bruto.

Maar nu mijn vraag:
In de CAO van de ziekenhuizen staat het volgende:
1. In afwijking van artikel 7.2.3 en 7.2.4 wordt de leerling die reeds in het bezit is van een diploma in de zorg en de werknemer die een vervolgopleiding volgt, beloond volgens onderstaande bepalingen
2. Gedurende de periode leer/arbeidsovereenkomst wordt de leerling het eerste jaar ingeschaald in de aanloopschaal van de laagste functionele schaal die binnen de instelling wordt toegepast ten aanzien van de functie waarvoor de betreffende opleiding wordt gevolgd.
4. Wanneer de leerling-werknemer voorafgaand aan de opleiding meer verdient dan het salarisbedrag voortvloeiend uit lid 2, dan ontvangt hij salarisgarantie ter hoogte van het laatstverdiende salaris.
5. de werkgever kan in overleg met de ondernemingsraad afwijken van de bepalingen in lid 2 en lid 4.

Als ik het dus goed heb, heb ik straks recht op FWG schaal 54, omdat een operatieassistent in schaal FWG 55 komt.
Wanneer de werkgever dus in overleg met de OR dit anders bepaald heeft, kan ik dit bedrag en deze schaal dan alsnog inzetten? En bijv salarisgarantie krijgen?



Excuses voor het lange verhaal, maar ben altijd overal zo ingerold en nooit echt zo'n gesprek gehad, dus wil me goed voorbereiden!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in? mary Salaris 15 8 februari 2011 18:16
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur Harrie Sollicitatiebrief en cv 2 10 maart 2007 12:00
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon