Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2013, 16:45
kizroj kizroj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2013
Berichten: 1
kizroj is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief bbl kraamverzorgster

Hoi allemaal,

ik heb een sollicitatiebrief voor een BBL werkplek als kraamverzorgster geschreven. Ik heb zoiets nog nooit in het Nederlands ( niet mijn moedertaal) gedaan en wil graag van jullie weten of ik de brief zo kan versturen.

Alvast bedankt!


Betreft: open sollicitatie BBL werkplek kraamverzorgster

Geachte mevrouw/heer,

Afgelopen week bekeek ik uw website. Ik ben al lange tijd erg geinteresseerd in de kraamzorg en ben opzoek naar een BBL werkplek als kraamverzorgster.

Vanaf augustus ga ik de opleiding Verzorgende-IG op ROC ...volgen. Momenteel werk ik als oppas in een Nederlands gezin, hier ben ik bezig met de dagelijkse verzorging van een 10 maanden oud jongetje. Dit doe ik nu bijna 9 maanden. Ik ondersteun de ouders met het opvoeden, verzorgen en probeer ik bij te dragen aan zijn sociale ontwikkeling Tevens ben ik druk met het huishouden.

De keuze voor de kraamzorg is gekomen door mijn wens een baan te vinden waar ik voldoening uit kan halen. Een baby verandert niet alleen het leven van de ouders, maar ook van eventuele broers en/of zussen en ik wil er graag voor zorgen dat dit proces zo makkelijk mogelijk gebeurt.
Een ander gedeelte wat mij aantrekt aan de kraamzorg is de voortdurende bijscholing en training, dit vanwege het feit dat er altijd nog iets te leren valt en je dus nooit echt uitgeleerd bent.

Natuurlijk zal ik veel moeten leren, maar ik ben zeer leergierig, geduldig en enthousiast. Ook weet ik van mezelf dat ik beter leer in de praktijk dan alleen uit boeken, omdat ik dan de theorie die ik in de boeken tegenkom kan toepassen in het werk, mede daarom heeft het werken en leren ook mijn interesse.

Graag verwijs ik naar mijn cv, waarin u nog meer informatie over mij kunt vinden. Ik ben graag bereid om deze sollicitatie mondeling toe te lichten.

Met vriendelijke groet

...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2013, 16:46
Paattrick Paattrick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 5
Paattrick is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Ik heb een paar tips en tops.

De 3e alinea vind ik erg sterk. Uw motivatie om deze branche in te gaan wordt hier mooi weergegeven. Het tweede gedeelte in combinatie met het tweede gedeelte van alinea 4 vind ik daarentegen niet zo sterk omdat u twee keer leren in een aparte alinea te woord brengt.

Uw openingszin van de 4e alinea accentueert niet uw sterke punten en de opsomming "leergierig, geduldig en enthousiast" zijn vrij betekenisloze begrippen zonder feiten. Kijk hiervoor misschien eens naar de STARR methode.


In uw slotzin staat "graag bereid" niet goed. Ik zou dat vervangen door "Ik zou mijn sollicitatie graag verder toelichten in een gesprek". Verder weten de recruiters ook dat zij voor meer informatie naar uw CV moeten kijken. Ik denk niet dat deze zin functioneel is.

Over het algemeen vind ik ook dat uw motivatie om juist bij DÁT bedrijf te werken niet voldoende wordt weergegeven. Ik kreeg niet de indruk dat u echt wilt werken bij dat bedrijf.

Ik hoop dat u er iets mee kunt. Veel succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bbl-opleiding, kraamverzorgster, sollicitatie brief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief bbl opleiding graag commentaar Nubia Sollicitatiebrief en cv 4 31 juli 2011 15:50
Sollicitatiebrief Pedagogisch Medewerkster (BBL) bij kinderdagverblijf melanie404 Sollicitatiebrief en cv 1 13 juli 2011 17:42
Sollicitatiebrief Eerste Autotechnicus BBL w0ut3r Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2010 19:23
Sollicitatiebrief BBL opleiding Verzorgende (ig) check it of het goed is nsrn Sollicitatiebrief en cv 5 8 juli 2010 02:54
Sollicitatiebrief kraamverzorgster koeman12 Sollicitatiebrief en cv 0 19 mei 2006 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon