Hoe vind ik mijn plek? :(
Hallo,
Ik heb het probleem dat ik niet goed weet wat voor beroep ik later wil beoefenen. Ik heb vele opleidingen achter de rug die ik niet heb afgemaakt. Steeds weer haak ik af na een paar maanden omdat ik toch niet affiniteit heb met de opleiding. Het valt telkens zo ontzettend tegen!
Lijst gevolgde opleidingen:
MBO Zeevaartschool
MBO Warehousemedewerker
MBO Industrieel Design
MBO Ondernemer/Manager Detailhandel
HBO SPH
Detailhandel heb ik wel afgemaakt al kwam ik er in het 1e jaar al achter dat dit niet de juiste opleiding voor mij was. Toch maar doorgezet om een diploma te krijgen en om te kunnen doorstromen naar het hbo.
Ik ben in augustus begonnen met hbo SPH, maar dat viel weer tegen en daarmee ben ik inmiddels ook weer mee gestopt. De vakken en de mannier van lesgeven (PGO) sprak mij niet echt aan.
Ik heb ook al vele interessetesten gedaan, waar uitkomt dat ik mensgericht, conventioneel en creatief ben.
Op dit moment zit ik diep in de put omdat ik niet weet wat ik nu verder moet doen. Daarbij komt nog eens bij dat ik een erg onzeker en twijfel persoon ben waardoor keuzes maken alleen nog maar moeilijker is.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik ben benieuwd of er nog meer zijn die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en wat jullie hebben gedaan om hieruit te komen. Zijn er trouwens nog mogelijkheden om later in een hbo opleiding te stromen?
Groeten,
Een nieuw forumgenoot
Oehter
|