|
7 maart 2007, 08:40
|
Juniorlid
|
|
|
|
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in?
Beste Mensen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste mijn salaris kan inschalen? De meeste werkgevers vinden mijn salarisinidactie veels te hoog 2300 bruto. Of is dit zelfs te laag?
Ik heb een duaal HEAO commerciele economie achtergrond, 2,5 geleden afgestudeerd. Tijdens mijn studie wel al als assistent marketing&communicatie en als uitzendconsulent gewerkt. Beide waren dat werkperiodes van een half jaar. Na mijn studie negen maanden gewerkt als inkoop assistent en drie maanden als management assistent. Daarnaast nog evenementen georganiseerd. Nu heb ik een tijdelijke lichte administratieve functie bij een verzekeringsmaatschappij voor 40 uur. Wat voor salaris kan ik nu eisen, gezien mijn HBO achtergrond?
Bedankt alvast!
|
7 maart 2007, 15:14
|
Veteraan
|
|
|
|
Re: Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in?
Beste Mary,
Afhankelijk van de werkzaamheden die je doet krijg je betaald. Als je nu licht administratiefwerk doet dan kun je niet verwachten dat je op HBO-niveau betaald wordt. Als je meer wilt verdienen dan kun je beter een baan op niveau zoeken. Kies er dan niet voor om voor een uitzendbureau te gaan werken, want dat verdient altijd minder dan als je een baan in loondienst hebt.
Ik hoop dat je wat met deze info kunt.
|
7 maart 2007, 20:42
|
Juniorlid
|
|
|
|
Beste Hetty,
Dat is goed om te weten dat je in loondienst meer verdient dan via een uitzendbureau. Dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten en vragen!
Bedankt voor je uitleg!
|
17 juli 2007, 10:42
|
|
Hallo Tijgers,
Wat kun je eigenlijk voor salarisvragen (40 uur, startersbaan) na
hbo-opleiding en 2 jaar redelijk relevante werkervaring?
Ik hoop dat iemand het weet,
Groetjes,
Katja
|
18 juli 2007, 11:40
|
|
Hallo Katja,
Doorgaans is de gebruikelijke gang van zaken dat een werkgever kijkt naar je laatst verdiende salaris en daar een periodiek boven gaat zitten.
Er van uit gaande dat je solliciteert voor een functie die qua niveau aansluit op de voorgaande.
|
24 juli 2007, 12:21
|
Juniorlid
|
|
|
|
Bedankt voor het antwoord. In mijn geval heb geen relevantwerk verricht en daarvoor alleen stage. Hoe werkt het dan?
Groetjes,
Katja
|
2 april 2008, 17:26
|
|
Bij een HBO functie vind ik 2300 niet te hoog maar ligt aan de branche..... ik verdien nu ook 2400 euro per maand als starter in de woningcorporatie wereld xx Brigitte
|
3 april 2008, 10:13
|
Veteraan
|
|
|
|
Dan verdien je gewoonweg veel. Als starter HBO zou ik je als personeelsfunctionaris rond de 2000 proberen te houden. Dit met als motto: Maak jezelf eerst maar eens waar.
|
3 april 2008, 10:45
|
Veteraan
|
|
|
|
Deze vraag is van maart 2007
|
3 april 2008, 14:43
|
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies