Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 14 december 2012, 14:21
polly013 polly013 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 december 2012
Berichten: 3
polly013 is on a distinguished road
Unhappy Is het volgen van een opleiding nog wel mogelijk?

Beste allemaal,

Ik ben Paul en ben 25 jaar oud en zou graag om jullie advies vragen.

Sinds mijn 19e woon ik zelfstandig en ben vanaf mijn 16e full-time werkzaam
geweest binnen diverse sectoren. (IT, Productie en Administratie)

Geen van deze banen geeft mij echter voldoening en ik kan mijzelf dan ook vaak niet (langer dan twee jaar) gemotiveerd houden wat vervolgens weer tot complicaties op de werkvloer leidt.

Drie jaar geleden heb ik ervoor gekozen om ontslag te nemen en een opleiding te volgen. Zodoende heb ik toen mijn Stufi en OV aangevraagd en ben toen goed gemotiveerd begonnen.

Studiefinanciering bracht 750 euro binnen dus een bijbaan was een vereiste om alle rekeningen te kunnen betalen. (Huur, Zorg, Studie etc) Echter bleek een bijbaan ontzettend moeilijk te krijgen, omdat men voor het aantal uren dat ik beschikbaar was liever 18-jarigen in dienst nam. Het resultaat hiervan was dat de rekeningen bleven liggen en ik nauwelijks rond kwam.

Na het eerste schooljaar was ik dan ook genoodzaakt de opleiding te beëindigen om verdere calamiteiten te voorkomen. Sindsdien ben ik enkel bezig geweest met het betalen van openstaande rekeningen. Hierdoor heb ik de afgelopen twee jaar ook niet kunnen sparen. Het destijds volgen van een opleiding heeft niet meer opgeleverd dan een hoop stress en weggegooid geld.

Inmiddels ben ik dus al weer een tijd full-time werkzaam als administratief medewerker. De tijd begint echter te dringen. Volgend jaar wordt ik 26 en ik zal en moet een opleiding volgen. Door alle werk -en studie ervaringen weet ik precies wat ik wil en waar ik goed in ben.

Ik heb dan ook een ontzettend leuke opleiding op het oog, maar deze is prijzig en er is wederom geen enkele garantie op een bijbaan. (vooral in de huidige tijden van crisis) Daarbij ben ik ook niet zeker of een bijbaan een optie is, omdat er bij de opleiding een hoop werkzaamheden komen kijken die buiten lestijden vallen.

Op het moment ziet het er (naar mijn mening) naar uit dat ik geen enkele opleiding kan volgen zonder financieel gezien veel risico te nemen en dit is erg frustrerend.

Is het überhaupt mogelijk voor mij (als zelfstandig wonende) om op korte termijn zonder spaargeld en zonder mijzelf in een financiële afgrond te storten een opleiding te volgen?

Hebben jullie misschien enig advies voor mij?


Bij voorbaat dank!

Paul
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carrièreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 13:49
Open sollicitatiebrief marketingfunctie (carrièreswitch) RichWes Sollicitatiebrief en cv 5 9 juli 2012 10:33
Competenties deeltijd hbo-opleiding ontwikkelen, die in mijn baan niet terugkomen LuckyBet Je competenties ontwikkelen 35 12 juni 2011 16:33
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 14:48
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon