Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2008, 13:48
MoniqueN MoniqueN is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 2
MoniqueN is on a distinguished road
Red face Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hallo,

Na een aantal jaar een administratieve functie te hebben gehad wil ik weer aan de slag in de kinderpvang. Ik wil graag een goede brief hebben. Wil iemand mijn brief nakijken aub? Vooral de 4e alinea vind ik erg moeilijk.
Alvast bedankt!

Gr Monique

***

Kinderopvang De XXX
T.a.v. Mevrouw XXX
XXXstraat 1
0000 AA XXX


Betreft: open sollicitatie naar de functie van pedagogisch medewerker


XXX, 17.01.2008


Geachte mevrouw XXX,

Op 14 januari heb ik telefonisch met u gesproken over de mogelijkheid om bij uw kinderdagverblijf te komen werken. U gaf aan dat u een open sollicitatie op prijs stelt. Hierbij ontvangt u mijn motivatie voor de functie pedagogisch medewerker.

In juni 2001 heb ik mijn diploma SPW in ontvangst mogen nemen. Na mijn schoolperiode heb ik bij een aantal kinderdagverblijven gewerkt als vervangend groepsleidster. Dit beviel mij erg goed maar helaas waren er geen vacatures voor een vast aantal uur. Daardoor ben ik werkzaam geweest in andere sectoren.

Inmiddels ben ik moeder geworden en wil ik graag weer aan de slag in de kinderopvang. Door het moederschap heb ik weer nieuwe ervaringen opgedaan en kan ik me nog makkelijker in de ouders van kinderen verplaatsen.

Werken met kinderen is mijn passie. Ze zijn spontaan en zeggen eerlijk wat ze vinden. Ik wil kinderen graag iets leren en ze helpen in hun ontwikkeling. Ik werk graag in teamverband maar kan ook zelfstandig werken. Een goede en open communicatie vind ik hierbij erg belangrijk. Tegenover collega’s maar ook tegenover de ouders.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie, persoon en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgevoegde cv. Ik hoop dat mijn enthousiasme voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Monique XXX

XXXweg 1
0000 AA XXX
06 1234 5678



Bijlagen: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2008, 21:09
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Monique,

Je schrijft erg veel vanuit jezelf en in de ik-vorm. Ik heb niet geteld hoe vaak je het woord "ik" gebruikt.

Stel jezelf eens de vraag wat een lezer in jouw brief wilt lezen. Maak de link wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
Wanneer je je brief in het AIDA-model zet met goedlopende zinnen, waarin alle informatie staat die je hier al hebt, dan heb je een goede brief.

Succes ermee, want kinderopvang is erg leuk, maar ook erg dankbaar werk.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2008, 09:10
MoniqueN MoniqueN is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 2
MoniqueN is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Rens,

Bedankt voor je reactie!!

Ik zou niet weten hoe ik de brief anders moet schrijven. Ik heb net de voorbeeld brief nog eens nagelezen en daar staat ook erg vaak het woord "ik" in. Zelfs nog vaker als in die van mij. Heb jij misschien suggesties welke zinnen ik kan veranderen?

Gr Monique
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2008, 14:52
Maarten W Maarten W is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2007
Berichten: 4
Maarten W is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Monique,

Wat mij in je brief opvalt is dat je geen koppeling legt tussen je bestaande werkervaring en de functie van pedagogisch medewerker die je ambieert.
Terwijl er vast vaardigheden zijn die je hebt verworven in andere sectoren die je heel goed van pas kunnen komen bij je nieuwe gewenste baan.
Bijvoorbeeld dat je organisatorisch sterk bent, of erg punctueel in de administratie. Onderbouw dit met een voorbeeld en koppel het aan de Kinderopvang.

Daarnaast lees ik niks over de desbetreffende organisatie. Waarom wil je juist bij die organisatie aan de slag en niet bij een collega instelling? Op websites van organisaties staat vaak wel iets over hun visie, doelstelling of missie. Wanneer je dit in je brief betrekt en daarbij ook nog eens een eigen mening geeft die overeenkomt met de visie van de organisatie laat je merken dat je bewust voor hun kiest. En daar is iedereen gevoelig voor!

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker Evelien Sollicitatiebrief en cv 8 11 mei 2013 20:21
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker missguit Sollicitatiebrief en cv 2 29 oktober 2007 14:35
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon