Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2013, 18:11
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Verplicht om contract te tekenen na jaren bij werkgever?

Hoi Allemaal,

Ik werk al wat jaren bij mijn werkgever, maar deze wil nu dat ik een contract ga tekenen. Ben ik dat nu verplicht? Het is wel een contract voor onbepaalde tijd....hij wil alles beschreven hebben zoals: vakantiedagen, vakantiegeld enz enz. Kom ik in de problemen als ik het niet doe en ben ik het verplicht. Heeft het nadelen of juist voordelen?

Ik hoor het graag.

Gr Spacecowboy
  #2  
Oud 5 september 2013, 14:21
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Bedoel je dat je al jaren zonder fatsoenlijk contract werkt? Als dat het geval is lijkt het me helemaal geen slechte zaak dat er binnen het bedrijf eens wat zaken geregeld worden. Neem rustig de tijd om het contract door te lezen en stel gerust vragen over onderdelen die voor jou onduidelijk zijn. Heb jij nog wensen over zaken die opgenomen kunnen worden in het contract; bespreek ze met je werkgever voordat je tekent.

Wanneer er geen rare dingen in het contract staan kan je het gewoon tekenen. Een contract is gewoon een stuk papier waarop je afspraken vastlegt die jullie samen overeen zijn gekomen. Je kan er allebei op terugvallen wanneer dat nodig is.
  #3  
Oud 5 september 2013, 18:52
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Contract

Beste Maarten,

Daar zijn ze nu juist mee bezig. De nieuwe manager zet nu iedereen op contract, maar ben ik dat ook verplicht?

Gr
  #4