Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2013, 18:11
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Verplicht om contract te tekenen na jaren bij werkgever?

Hoi Allemaal,

Ik werk al wat jaren bij mijn werkgever, maar deze wil nu dat ik een contract ga tekenen. Ben ik dat nu verplicht? Het is wel een contract voor onbepaalde tijd....hij wil alles beschreven hebben zoals: vakantiedagen, vakantiegeld enz enz. Kom ik in de problemen als ik het niet doe en ben ik het verplicht. Heeft het nadelen of juist voordelen?

Ik hoor het graag.

Gr Spacecowboy
  #2  
Oud 5 september 2013, 14:21
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Bedoel je dat je al jaren zonder fatsoenlijk contract werkt? Als dat het geval is lijkt het me helemaal geen slechte zaak dat er binnen het bedrijf eens wat zaken geregeld worden. Neem rustig de tijd om het contract door te lezen en stel gerust vragen over onderdelen die voor jou onduidelijk zijn. Heb jij nog wensen over zaken die opgenomen kunnen worden in het contract; bespreek ze met je werkgever voordat je tekent.

Wanneer er geen rare dingen in het contract staan kan je het gewoon tekenen. Een contract is gewoon een stuk papier waarop je afspraken vastlegt die jullie samen overeen zijn gekomen. Je kan er allebei op terugvallen wanneer dat nodig is.
  #3  
Oud 5 september 2013, 18:52
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Contract

Beste Maarten,

Daar zijn ze nu juist mee bezig. De nieuwe manager zet nu iedereen op contract, maar ben ik dat ook verplicht?

Gr
  #4  
Oud 5 september 2013, 22:56
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik lees even jouw berichten en daaruit blijkt dat je alleen nog maar hulp hebt gevraagd en nooit anderen hier hebt geholpen. Ik vind dit niet fair!!!

Daarnaast sprak je in 2010 in je berichten over een aanstaand ontslag met de aangetekende brieven en nu krijg je "na jaren bij dezelfde werkgever" een contract voor onbepaalde tijd. Ik volg je niet...........................

Dus samenvattend:
1: help ook anderen op dit forum
2: hoe zit die situatie nu bij de werkgever, ontslagen en een nieuwe werkgever of het conflict bijgelegd?
__________________
Rens
  #5  
Oud 6 september 2013, 16:14
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Reactie

We zijn ondertussen al wat jaren verder en dit is een nieuw onderwerp. Je hebt uiteindelijk "niks te maken met mijn situatie" en ik ben je geen verantwoording daarover schuldig. Als ik kan help ik mensen en het leven is überhaupt niet fair.........heeft iemand je dat ooit wijsgemaakt?

Dat je überhaupt zo in het verleden wilt leven vind ik prima, maar je gaat nu uit van een insinuatie.........2010 is geen 2013!!!!

Met sportieve groet,
  #6  
Oud 6 september 2013, 16:42
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Spacecowboy,

Ik vind dat je een rare overtrokken reactie geeft hier. Ten eerste ben jij degene die over jouw situatie begint door een topic te openen. Om vervolgens uit te halen richting Rens - die alleen maar om verduidelijking vraagt - vind ik niet fair. (Noem me naïef maar ik geloof wel in het fair behandelen van elkaar en - zou er een verband bestaan? - ik word door de rest van de wereld over het algemeen ook fair behandeld.)

Ten tweede is het gewoon een regel die hier op het forum geldt; Als je hulp van andere wil wordt er van jou verwacht dat jij anderen helpt. That's only fair.

Ten derde lijkt het spreekwoord; zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten bij jou wel van toepassing aangaande het contract.
  #7  
Oud 6 september 2013, 16:54
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard reactie

Beste Maarten,

Een groot deel van de wereld is in oorlog en honger. DE één heeft miljoenen en de ander komt amper rond.......is dat fair? Het is maar wat je met fair bedoelt en hoe groot je blik op de wereld is.........
Ik vind het geen rare overtrokken reactie.

Ik hoef me toch niet te verantwoorden of ik ergens nog wel of niet werk?

Ik open een discussie over een ander onderwerp dan waar we het nu over hebben. Dus een beetje raar om te zeggen dat ik over mijn situatie begin........ik begon niet over een situatie van 2010.......je legt me nu woorden in de mond en daarvoor moet je echt bij iemand anders zijn.

Gr
  #8  
Oud 6 september 2013, 18:04
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Beste Spacecowboy,

Als je je niet wilt verantwoorden, is dat jouw goed recht. Ik concludeer alleen dat je situatie bij je huidige werkgever wel erg veranderd is.
Daarnaast concludeer ik dat je op dit forum alleen maar hulp zoekt. Op de vraag om anderen te helpen, reageer je m.i. apart.

Ik heb er geen behoefte meer aan om jou te helpen en hoop dat je dat gaat begrijpen. Wat mij betreft sluiten we deze discussie en hoop ik dat je er samen met je werkgever uit gaat komen.

Succes verder!
__________________
Rens
  #9  
Oud 7 september 2013, 13:07
spacecowboy spacecowboy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 8
spacecowboy is on a distinguished road
Standaard Reactie

Beste,

Inderdaad is dat mijn goed recht en ik heb nergens aangegeven dat ik bij dezelfde werkgever werk. Toch?
Waarom zet je drie uitroeptekens als je iets niet fair vindt? Waarom zet je deze toon. Kon je ook even normaal zeggen/vragen. Dat je me niet wilt helpen prima hoor. Deed je dat al dan? Ik kreeg alleen maar een kritische noot.......:-)

Gr
  #10  
Oud 10 september 2013, 12:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is vervelend dat de reacties niet meer inhoudelijk zijn, maar op de man gespeeld worden. Dat is niet de bedoeling. Over de toon van de reactie van deze en gene valt te discussiëren, maar Spacecowboy feit blijft wel dat je in dit forum alleen maar haalt en niets brengt. De vraag van Rens over je werkgeschiedenis is in mijn ogen terecht en was bedoeld om een beter beeld van jouw situatie te kunnen vormen. Rens staat bij mij bekend als iemand die anderen graag helpt en hierbij gedegen te werk gaat. Het is inderdaad jouw goed recht om een vraag niet te beantwoorden, maar als je op eigen initiatief in dit forum een topic start en om hulp vraagt, is een uitdrukkingen als 'niets te maken met mijn situatie' op zijn zachts gezegd vreemd.

Hierbij sluit ik deze discussie.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Ziekmelden of vrijgesteld van werk bij een wederzijdse ontslagprocedure? rembandt00 Je rechten en plichten als werknemer 2 9 juni 2012 13:30
Contract getekend: bij huidige werkgever vertellen wie de nieuwe wordt? Anita40 Je rechten en plichten als werknemer 4 30 oktober 2009 20:09
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon