Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2011, 13:05
Kopje Koffie Kopje Koffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 9
Kopje Koffie is on a distinguished road
Standaard Gesprek voor stage: hoe minder gesloten overkomen?

Afgelopen week heb ik een gesprek gehad bij een bedrijf voor een stageplaats. Het gesprek verliep goed, alleen kreeg ik te horen dat ik te rustig was en te gesloten. Nu krijg ik wel vaker te horen dat ik een rustig persoon ben, maar dat is tot nu toe altijd redelijk positief geweest. Toen ik vroeg wat hij bedoelde dat ik “te gesloten was”, kon hij niet echt een duidelijk antwoord geven. Ik heb het aan vrienden en mijn vriendin gevraagd en zij vinden niet dat ik een gesloten persoon ben. Het kan wel zijn dat wanneer ik mensen beter leer kennen dat ik wat opener wordt. Ik vraag me af hoe ik tijdens een gesprek kan voorkomen dat ik gesloten overkom.

Wat me wel opviel is dat aan het eind van het gesprek vertelde dat ik van “opstap gaan met vrienden” hou en dat ik in een studentenhuis woon, hij enthousiaster bleek. Ikzelf vind het altijd stom overkomen als je met zo een hobby aankomt zetten, maar hij bleek het goed te vinden. Nu weet ik dat je je altijd moet aanpassen aan de mensen met je een gesprek houdt, maar als je een man in pak voor je ziet zitten dan kan ik niet zomaar eruit opmaken dat dat de antwoorden zijn die hij graag wilt horen en minder interesses toont in je kwalificaties.

Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk overkomt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2011, 14:30
Kopje Koffie Kopje Koffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 9
Kopje Koffie is on a distinguished road
Standaard

Net terug voor een stage gesprek en deze is heel goed verlopen. 1 september kan ik aan de slag gaan.

Een handige tip: Ik heb via internet informatie gezocht over het bedrijf en thuis al een plan van aanpak geschreven. Ze waren zeer enthousiast over het feit dat ik al een plan had geschreven en me verdiept had in het bedrijf.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2011, 15:04
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Proficiat met je stageplaats!

Waarvoor had je een plan van aanpak geschreven? Wat je in je stage zou kunnen doen of toch iets anders?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2011, 15:45
Kopje Koffie Kopje Koffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 9
Kopje Koffie is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Proficiat met je stageplaats!

Waarvoor had je een plan van aanpak geschreven? Wat je in je stage zou kunnen doen of toch iets anders?
Doel van stage is om bedrijfsproces in kaart te brengen en eventuele problemen te verhelpen. Daarvoor had ik een plan van aanpak geschreven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2011, 15:58
Haringsma Haringsma is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 6
Haringsma is on a distinguished road
Standaard

Dan kun je waarschijnlijk ook stellen dat die "geslotenheid" gewoon de interpretatie was van die specifieke persoon en niet per een kwaliteit van jou.
__________________
http://www.ivpp.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 september 2011, 12:07
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hoi Kopje Koffie.

Ik heb een sollicitatiecursus gevolgd en ze zeiden van mij in het begin ook dat ik gesloten overkwam. Dat kwam van de stress van zo'n gesprek en het feit dat ik relatief korte antwoorden gaf en weinig uitwijdde. Zodra je over vrienden en hobby's gaat praten wordt je vanzelf enthousiaster en de interviewer merkt dat.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 november 2011, 20:34
robbydeletter robbydeletter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 3
robbydeletter is on a distinguished road
Standaard

Je kan altijd minder gesloten overkomen als je tijdens de sollicitatie punten van overeenstemming kan vinden. Zie je bv. een foto van zeilen kan je daarover beginnen. Mensen praten graag over hun hobby's, een echte ijsbreker dus.
__________________
mvg,
Robby
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontslagen wegens fraude, hoe ga ik een gesprek in? pim Je rechten en plichten als werknemer 8 27 februari 2011 17:20
Teveel stress, hoe pak ik dit aan WendyP Sollicitatiegesprek 7 3 augustus 2010 17:42
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
Help! Hoe gesprek voorbereiden?? Zomer Alle andere carrièreonderwerpen 3 4 januari 2008 00:28
sollicitatie die leidde tot een gesprek, hoe nu verder?? flosenco Sollicitatiebrief en cv 2 16 februari 2007 23:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon