Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #13  
Oud 16 juni 2013, 19:54
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Dank voor je reactie en erg leuk om jouw verhaal te lezen. Ook fijn om te weten dat toch niet iedereen een kantoorbaan zo leuk vindt. Ik voel me in dat opzicht vaak een roepende in de woestijn. Mensen kijken raar op als ik vertel dat ik liever niet voltijd op kantoor werk.

Het klopt dat ik het lastig vind om mijn capaciteiten, karakter, werkvoorkeuren e.d. te vertalen naar werkopties. Dat komt ook omdat ik veeleisend ben en bang ben om ergens voor te gaan. Journalistiek is eigenlijk de enige serieuze optie die ik heb overwogen. Er is weinig werk voor journalisten en zonder een diploma journalistiek ben je feitelijk kansloos. Correspondent lijkt me een geweldige job. Helaas is ook mijn spraakgebrek een extra belemmering.

Uit jouw verhaal maak ik op dat je heel goed weet wat je ambieert: juridisch advies geven zonder commerciële inslag en veel face-to-face contact. Ik ben totaal niet bekend in de juridische wereld, maar als leek zou ik zeggen dat zulke banen er zeker moeten zijn. Of eventueel bij een juridisch loket waar mensen met juridische vragen komen?

Het feit dat je thuis mag werken, is een kleine pleister op de wonde. Het geeft je in elk geval de mogelijkheid om zelf je tijd in te delen en tussendoor andere dingen te doen. Daardoor zit je niet 8 uur aan één stuk aan een beeldscherm gekluisterd.

Tsja, je kunt wel collega’s om je heen hebben op kantoor, het principe blijft hetzelfde. Je zit de hele dag opgesloten op een kantoor en het merendeel van het werk is computerwerk. Alleen de gedachte is beangstigend.

Je lijkt me een sociale, ietwat timide persoon die graag mensen op juridisch gebied helpt, maar dan wel zoveel mogelijk face-to-face. Acht uur per dag, 40 uur per week op kantoor computerwerk is niks voor jou (understatement). Helaas is de commercie bijna niet meer weg te denken en bij de meeste bedrijven heb je te maken met doelstellingen. Kun je niet bij de overheid gaan werken? Of bij een non-profit organisatie? Daar staan logischerwijs wel lagere verdiensten tegenover.

Ik begrijp volledig wat je bedoelt: het is opmerkelijk dat er tegenwoordig zóveel werk is waarbij je een groot deel van de tijd op kantoor naar een beeldscherm staart. Natuurlijk heb je ook telefonisch contact en vergaderingen, maar het blijft een duffe werkomgeving. Dat heel veel mensen er klaarblijkelijk geen problemen mee hebben, maakt het nóg opmerkelijker.

Is een horecacarrière geen optie? In Nederland kennen we trouwens de hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD). Dat zou wel iets voor jou zijn.

Heeft jouw vriendin trouwens wél plezier in haar werk?

Ik wens je in elk geval heel veel wijsheid en hopelijk vind je op termijn werk dat je wél gelukkig maakt.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 15:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 08:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon