Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2009, 22:36
Duygu Duygu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 1
Duygu is on a distinguished road
Standaard Spoed sollicitatiebrief controleren

Goedenavond mensen,

Wie wil mijn sollicitatiebrief controleren en eventueel aanpassen?

Alvast bedankt!


Geachte College van burgemeester en wethouders,

In de Twentsche Courant Tubantia van afgelopen zaterdag d.d. 24 januari jongstleden las ik uw vacature voor de functie van bestuurssecretaresse. Omdat de functie mij zeer aanspreekt wil ik graag voor deze functie solliciteren en mijn motivatie toelichten in deze brief.

In april 2008 heb ik mijn MBO-4 diploma behaald in de functie Directiesecretaresse/Managementassistente. Daarvoor heb ik de opleiding Secretaresse MBO-3 gevolgd, waar ik ook een diploma voor heb behaald. Tijdens de opleiding heb ik veel theoretische kennis geleerd voor het secretaressevak. De geleerde theorie heb ik tijdens mijn stage in de praktijk toegepast. Ik heb ruim een jaar stage gelopen bij het ROC .... te Hengelo op het bestuurssecretariaat van het College van Bestuur. Op het bestuurssecretariaat heb ik diverse secretariële taken verricht. Omdat ik op het bestuurssecretariaat heb stage gelopen heb ik een goed beeld hoe er wordt gewerkt binnen het bestuurssecretariaat. Na het behalen van mijn diploma ben ik niet meteen aan de slag gegaan. Ik ben toen met een cursus Nederlands 'foutloos schrijven en spreken' begonnen. De reden waarvoor ik met deze cursus ben begonnen is, dat de Nederlandse taal voor het secretaressevak erg belangrijk is en ik wilde mij in deze cursus gaan verdiepen en verder ontwikkelen. Daarna ben ik medio juni 2008 aan de slag gegaan bij een automatiseringsbedrijf in de functie van Office Manager. Hier heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met het Navision systeem. Daarna heb ik bij een aantal andere bedrijven gewerkt. Voor meer persoonlijke informatie verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.

In uw functieomschrijving beschrijft u dat u op zoek bent naar een bestuurssecretaresse die binnen het bestuurssecretariaat allerlei secretariële werkzaamheden kan verrichten. De werkzaamheden komen overeen met de opleiding die ik heb gevolgd. Dit sprak mij erg aan. Omdat ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb voor het werk dat ik verricht, vind ik de werkzaamheden ook erg bij mij passen. De reden waarom ik voor de gemeente ..... wil gaan werken, is dat ik graag een bijdrage wil leveren aan mijn gemeente. Mijn klantgerichte instelling gesterkt door mijn opleiding en ervaring vormen een goed uitgangspunt om deze functie uit te voeren. Verder ben ik leergierig, initiatiefnemend, accuraat en stressbestendig. Ook beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.
Ook ben ik bereid om eventuele cursussen te gaan volgen die tot mijn takenpakket behoren.

Ik zou het zeer op prijs stellen om mijn sollicitatie nader te kunnen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2009, 00:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Spoed sollicitatiebrief controleren

Je hebt in een van je alineas wel 4 keer het woord bestuurssecretariaal staan. Dit leest niet prettig in een brief. Wellicht kun je de zin iets aanpassen of een andere omschrijving kiezen.

veel succes groetjes Lia
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2009, 15:29
duizendpoot duizendpoot is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4
duizendpoot is on a distinguished road
Standaard Re: Spoed sollicitatiebrief controleren

Veel zaken genoemd in je brief staan vast en zeker ook in je CV. Probeer je brief kort en boeiend te houden. Nu was mijn aandacht halverwege de tweede alinea al verslapt. Probeer ook duidelijker te omschrijven waarom jij bij die gemeente wilt werken (welke bijdrage kun je leveren?).

Veel succes!

Groeten Inge
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2009, 23:26
Erik63
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Spoed sollicitatiebrief controleren

Gebruik meer korte, krachtige zinnen. Probeer daarnaast opsommend taalgebruik te vermijden.

Succes!

Groeten, Erik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
Sollicitatiebrief secretaresse wethouder (met spoed) evrentje Sollicitatiebrief en cv 4 6 januari 2009 14:55
Open sollicitatiebrief laten controleren JIQ Sollicitatiebrief en cv 0 8 juni 2006 21:37
sollicitatiebrief laten controleren rox34 Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2006 22:26
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon