Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2010, 22:48
selena24 selena24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 2
selena24 is on a distinguished road
Standaard Ongelukkig door nieuwe baan

Hoi mensen,

Ik zou graag jullie advies willen over wat ik meemaak op mijn werk,ik twijfel namelijk ontzettend om daar te blijven.
Als eerste ben ik 1,5 maand geleden begonnen bij mijn nieuwe baan.
Al vanaf de eerste dag ging het niet leuk,er werkte nog een uitzendkracht die ik uiteindelijk moest vervangen.
Door hem werd ik ingewerkt en dat was echt een drama,hij wilde mij niks uitleggen,liet mij alleen mij werk doen,ik had niks aan hem.
Ik vroeg veel aan hem omdat ik mijn werkzaamheden graag wilde begrijpen aangezien het allemaal nog nieuw voor mij was.

Ik heb mij netjes voorgesteld aan mij collega's alleen het vreemde was dat mijn collega's vanaf het begin mij negeerde.
Ik vroeg regelmatig of zij wat te drinken wilde en dan was het nee.
Aan mij vroegen ze dat nooit en aan andere wel.
Nou ben ik niet gelijk boos als iemand mij overslaat maar als je net ergens nieuw bent is het niet echt een bepaald welkomsgevoel.
Ik voelde mij buitengesloten,tijdens de pauze moest ik alleen eten en als er dan een collega bij zat werd er niks gezegd.Ik probeerde een gesprek aan te knopen maar dat ging ook niet echt.
Verder als ik wat vroeg werd ik erop gewezen dat ik het aan de uitzendkracht moest vragen,en die wilde het niet uitleggen.
uiteindelijk 1,5 week later was de uitzendkracht weg en moest ik het op eigen kracht doen.
Ik begreep mijn werkzaamheden nog steeds niet,gelukkig kon ik toen wat aan een collega vragen,alleen hoe meer ik aan haar vroeg hoe geirriteerde ze werd.Ik snapte er niks van wat een chaos.
Mijn leidinggevende had ik nog nooit gezien die was ziek thuis.

Thuis kwam ik vaak betreurd thuis,ikvoelde me totaal niet op mijn gemak op mijn werk door mijn collega,het werk was dan ook niet zo super maar dat ging wel, het was de sfeer.Elke dag ging ik met tegen zin naar mijn werk.
Er werd bepaald wanneer ik met pauze mocht,ik kon amper een kopje thee drinken.Had het gevoel of ik hun slaafje was,aangezien ik hun moet ondersteunen,als ik iets niet gelijk deed kreeg ik een zucht.
Had s'ochtends best honger maar een koekje eten kon niet,ik moest rennen van de ene naar de andere kant omdat ik ook de telefoon op moest nemen.mijn collega namen nooit eens de telefoon op ze lieten mij maar zweten.
Naar de 3 e week kwam mijn leidinggevende weer werken,ik kreeg ondertussen ook op mijn kop omdat ik te langzaam was in mijn werk,ik heb toen uitgelegd dat ik nog niet alles begrijp en dat ik niet echt goed ben ingewerkt.
Ze vertelde dat ik nu mijn vragen aan een andere collega moest vragen dat zij mij hielp.Alleen deze collega was nou ook niet zo behulpzaam maar alsnog hield ik het vol om gewoon netjes te vragen.
Ook dat de leidinggevende terug was verandere de situatie niet.
Mijn laatste week van mijn proefperiode vroeg ik hoe ik er voor stond.
Tijdens mijn gesprek vertelde ik wat mij dwars zat,dat ik mij buitengesloten voel,dat als ik iets vraag ik een geirriteerd antwoord krijg,dat ik mij niet op mijn gemak voel etc etc.
Mijn leidinggevende was helemaal verbaasd en verdedigde mijn collega's , zij vond het absoluut niet zo, dat het door de chaos kwam dat mensen zo doen.
En dat mijn collega's juist zeer positief over mij zijn.
Ik stond helemaal perplex, Wat! ik vertelde mij leidinggevende dat ik echt verbaasd was.
Volgens mij leidinggevende lag het aan mij dat het maar net is hoe je je opstelt als je ergens nieuw bent.waarop ik zei dat ik echt mijn best heb gedaan , dat ik contact probeerde te maken met mijn collega's maar dat dit niet wederzijds is.
Mijn leidinggevende adviseerde mij om er goed over na te denken en dat k de volgende dag zou laten weten of ik verder wilde.
Ik heb heel erg getwijfeld ook omdat ik net ben gaan samenwonen,ik zat er eigenlijk gewoon helemaal doorheen van verdriet ( hoe dom dit ook klinkt) maar ik heb dit nog nooit gehad bij een baan zo erg de collega's.
Uiteindelijk heb ik besloten om toch verder te gaan bij mijn baan.
Alleen nu heb ik zo'n spijt, ik weet het het is heel dom maar eigenlijk wil ik niet meer verder bij het bedrijf.
De sfeer is weer klote en sinds vorige week heb ik mijn ziek gemeld,ik zit helemaal te stressen om die baan,hoe die collega's doen.
Elke dag dacht ik ik ga gewoon weer de volgende dag naar mijn werk maar tot nu toe heb ik dat niet gedaan.
Ik was een paar dagen echt ziek en ik ben daar nu in blijven hangen.
Ik ben ook totaal niet trots op mezelf, ik weet gewoon niet wat ik moet doen,.
Mijn leidinggevende is behoorlijk pissig omdat ik mij nu heb ziek gemeld voor de tweede keer.
Ook belde ik gisteren ik kreeg een collega mijn leidinggevende was er niet ik vertelde haar dat ik nog ziek ben waarop zei bot reageerde :dat hoef jij aan mij niet te vertellen!
Om de dag word ik gebeld door de arbo.
En gisteren kreeg ik te horen dat mijn collega's nu ook anders over mij denken,dat niemand gewend is zo lang ziek te zijn.
Dat ze het ongeloofwaardig vinden dat ik ziek ben.Dat ik naar de huisarts moet.
Maandag en dinsdag had ik koorts omdat k mij zo druk zit te maken , gisteren zat ik stressen ik raak er best ( durf het bijna niet te zeggen ) depri van met de gedachte om naar die baan te gaan.
Ik zit gewoon echt nu klote in mijn vel dat ik twijfel of ik het vrijdag moet vertellen dat ik niet meer bij hun wil werken.
Alleen dan zit ik aan die opzegtermijn vast en het liefste wil ik niet meer terug naar mijn werk.

Heeft iemand tips voor mij of ook zoiets meegemaakt vertel het mij asjebliefst wie weet heb ik er wat aan.

Groetjes
Selena.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2010, 17:43
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Stuur een e-mail of bel de leidinggevende en vraag of je op basis van wederzijdse instemming met onmiddelijke ingang ontslag kunt nemen. Verder hoef je geen hele verhalen op te schrijven: je kunt je verhaal ook samenvatten in een paragraaf. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2010, 17:32
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard

Hallo Selena,

Volgens mij staat het ook op viva.nl? Maakt niet uit hoor, maar verhaal kwam me al bekend voor. Op zich ook goed dat je het uit meerdere invalshoeken wilt.

Je hebt daar al veel tips gehad. Hopelijk kom je er uit en heb je gauw wat anders. Dan is dit een nare herinnering.

Succes en sterkte!

Rosina
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2010, 02:13
selena24 selena24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 2
selena24 is on a distinguished road
Standaard

bedankt voor de reacties ik ben gestopt met de baan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig met baan als IT auditor / adviseur op groot accountantskantoor dennis.l Loopbaanvragen 4 30 maart 2010 17:20
Ben reuze ongelukkig op mijn werk Jufnaatje Loopbaanvragen 14 18 november 2009 12:47
Help! Fantastische baan, maar is mijn brief goed genoeg? Yvet Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2009 23:42
Moet baan vinden om in Nederland te mogen blijven Alexandra Alle andere carričreonderwerpen 19 10 december 2008 19:50
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon