Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2021, 14:09
Mars200354 Mars200354 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2021
Berichten: 1
Mars200354 is on a distinguished road
Standaard Overstap HBO naar TU

Beste lezers,

Ik ben 18 jaar, heb als vooropleiding havo (NT+NG) en ik studeer nu werktuigbouwkunde aan het hbo, (ik noem de school even niet vanwege privacy). Al een lange tijd heb ik de droom om naar de TU te gaan, dit vanwege de grotere diepgang in de wiskunde en natuurkundige vakken. De eerste 7 weken van mijn opleiding bevielen best oké, toch mis ik echter wel diepgang in de wiskunde en ook vooral de natuurkunde vakken (in de eerste periode bij ons statica en wiskunde 1). Op de havo ben ik cum laude geslaagd met o.a. een 9,3 gemiddeld voor wisB en 9,1 gemiddeld voor natuurkunde, deze 2 vakken vond ik toen ook al leuk.

Wat ik toch moeilijk vindt om in te schatten is het niveau verschil tussen de TU en het Technisch HBO. Ik vind het nu in ieder geval te weinig diepgang hebben (eerste halfjaar bij wiskunde bijvoorbeeld herhaling van de havo wisB stof... om maar even wat te noemen), ook moet ik telkens de motivatie hoog houden door in boeken te blader en leren zoals (calculus van Stewart). Ook hebben wij hier op het hbo zeer veel vakken die ziet zijn gerelateerd aan mijn interesse zoals spelling, grammatica, studieloopbaan coaching.