Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #111  
Oud 18 augustus 2011, 13:26
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Een beroepskeuzetest kun je manipuleren als je hem vaak doet, want dan weet je wat je in moet vullen
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #112  
Oud 18 augustus 2011, 14:34
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Maar het zijn verschillende tests, niet elke keer dezelfde.

Bestaat er geen machine waar ik die elementen kan invoeren, waarna er mogelijke beroepen/ functies uitrollen?
Met citaat reageren
  #113  
Oud 18 augustus 2011, 23:08
Dadro Dadro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 11
Dadro is on a distinguished road
Standaard

Je zou eens op http://talentenvertaler.nl/ kunnen kijken.
Is niet helemaal wat jij bedoelt, maar je kan daar wel een lijst van competenties of vaardigheden invullen, waarna het systeem passende beroepen zal geven.

Toch denk ik nog steeds dat jij meerdere dingen voor jezelf moet gaan doen die met reizen/het buitenland te maken hebben. Uit je eerdere reacties blijkt dat steeds maar weer. Je angst voor het onbekende en of het uiteindelijk wel "het" zal zijn houdt je tegen. Probeer die angst los te laten, dan kom je er zeker!
Met citaat reageren
  #114  
Oud 19 augustus 2011, 08:20
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dadro,

Vriendelijk bedankt voor de tip en reactie!
Met citaat reageren
  #115  
Oud 23 augustus 2011, 15:31
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Het blijft frustrerend om gevangen te zitten tussen enerzijds niet fulltime thuis willen werken, en anderzijds niet fulltime op kantoor willen werken. Het lijkt erop dat daartussen niet veel zit. Max. 4 uur per dag achter de computer, dat trek ik nog wel. Maar 8 uur per dag, 40 uur per week is een marteling.

Daarom is hetzelfde werk wat ik nu doe, maar dan op kantoor ook geen optie. Als ik op kantoor werk kan ik niet zomaar een paar uur weg gaan. Nu werk ik meestal een paar uur (b.v. een halve dag) en dan ga ik naar de sportschool ofzo.

Uit het verleden weet ik hoe vreselijk ik het vind om 8 uur per dag aan één stuk op kantoor te werken. Niet alleen omdat ik het oersaai vind om de hele dag op één plek te zitten (op een bureaustoel achter een bureau), maar vooral omdat ik last van mijn ogen krijg als ik uren achter elkaar computerwerk doe. Max. 4 uur en daarna moet ik v/d computer af.
Met citaat reageren
  #116  
Oud 23 augustus 2011, 15:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik zie hetzelfde verhaal steeds terugkomen, maar ik zie niet dat je actie onderneemt om uit deze situatie te komen.

Alleen jij kunt deze situatie veranderen en die verandert als jij risico's durft te nemen.

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #117  
Oud 23 augustus 2011, 18:37
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Probleem is dat ik al zoveel heb gedaan. Ik heb al super veel beroepskeuze tests gedaan, twee keer hulp gehad van een beroepskeuze adviseur, vrienden geraadpleegd, enz.

Aan algemeenheden zoals 'risico's durven te nemen' heb ik niet zoveel. Ik weet niet eens welke risico's dat zouden zijn.

Het is vooral frustrerend om het idee te hebben dat ik niets leuk vind en dat er geen functies/ banen bestaan die me gelukkig maken. Pure onmacht!
Met citaat reageren
  #118  
Oud 24 augustus 2011, 12:00
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

De perfecte baan bestaat niet en daarom zul je hem niet vinden. Wel een baan waar elementen in zitten die je aanspreken. En mogelijk heb je zelfs meerdere banen/opdrachten nodig om je tevreden te voelen.

Als je in de huidige situatie blijft zitten, dan zul je nooit ontdekken of er misschien een baan is die bij je past. Daar kom je pas achter als je dat uit gaat proberen.

Ervaar eens hoe het is om een sollicitatiebrief te schrijven naar een functie waar elementen inzitten die je aanspreken. Dat is al een stapje.

Of vraag iemand of je een dag mee mag lopen op zijn/haar werk. Dan krijg je een beeld van andere werkzaamheden.

Of bezoek netwerkbijeenkomsten en praat met mensen over hun werkzaamheden en beroep.

Groeten van Hetty Dalsheim
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #119  
Oud 26 augustus 2011, 21:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Jemig ik heb alle berichten gelezen en er zijn echt maanden voorbij en je hebt nog geen andere baan! Ongelooflijk.
Volgens mij maakt elke baan je gelukkiger dan je nu bent. Al is het maar om onder de mensen te komen en uit die negatieve spiraal te komen.
Je kraakt echt alles af! Wat als je nu gewoon iets probeert? Je bent nog jong, je kunt doorgroeien.
Jouw beeld over een kantoorbaan is ook krom. Je kraakt het bij voorbaat al af. Had je in die maanden geen deeltijd opleiding erbij kunnen zoeken? SPH? Ga dan niet thuis studeren waar je eenzaam bent, maar in de bibliotheek of zo.....
Sta op, actie in de taxi, stop met wegkwijnen en je 'machteloos' voelen want JIJ kan er iets aan veranderen.

Sorry als ik kattig overkom maar ik word echt moe van je berichten
Met citaat reageren
  #120  
Oud 26 augustus 2011, 22:03
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Waarom blijf je mijn berichten lezen als je er zo moe van wordt? Niemand verplicht je om ze te lezen. Zulke reacties hebben ook geen enkele waarde. Misschien een idee om niét te reageren i.p.v. zulke niets-zeggende reacties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon